کریمی در قونیه خوش درخشید اما فیروزپور در فینال عملکرد خوبی نداشت


ساعت: 08:41
تاریخ انتشار: 30.05.1401
کد خبر: 1890251

مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان گفت: علیرضا کریمی در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در قونیه قدرت و اعتماد به نفس خود را به نمایش گذاشت.

احسان امینی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کیشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا درباره برآورده شدن انتظارات ستاد از نتایج بازیکنان آزاد بازی های اسلامی وابستگی متقابل وی بیان کرد: ما 9 مدال گرفتیم و می توانستیم مدال های بیشتری هم بگیریم اما در برخی وزن ها کشتی گیران ما کم تجربه بودند و البته برخی از آنها با وجود مدال آوری انتظارات ما را برآورده نکردند.

وی با بیان این مطلب ادامه داد: به جز فیروزپور که فکر می کنم باید مدال طلا می گرفت و شاید در فینال کمی کار داشت، بقیه عالی بودند. از مجتبی گیلیج و علیرضا کریمی که مدال جهانی هم دارند انتظاری جز این نداشتیم و کریمی کاپیتان و پرچمدار به نوعی در قونیه قدرت خود را نشان داد.

امینی در خصوص اینکه علیرضا کریمی گفته است نمی خواهد مرا برای گذراندن محرم در کربلا به قونیه بفرستد، گفت: کریمی بیشتر روزهای سال را در کربلا می گذراند و به امام حسین (ع) ایمان خاصی دارد. همه ما عشق و ایمان زیادی به اهل بیت و حضرت سیدالشهدا (ع) داریم، اما علی رضا بیشتر از همه آنها را دوست دارد و دیدیم که با بنر حضرت عباس (ع) به جایگاه قهرمانی رفت. .


ما در سنگین وزن به اندازه کافی داریم


b557a787 8795 41d9 899d 8690a316dcf3 خبر خاکستری

او در مورد وضعیت دسته سنگین وزن تیم ملی کشتی آزاد تصریح کرد: امیرحسین زارع، یدالله محبی، امیررضا معصومی، سیدمهدی هاشمی و حتی امین طاهری نفراتی هستند که به هر تورنمنت اعزام می شوند، با دستان پر برمی گردند. زارع طلای جهان، محیبی طلای آسیایی، معصومی طلای جوانان و هاشمی طلای همبستگی اسلامی را کسب کردند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به چند باخت شاگردانش در قونیه خاطرنشان کرد: مرتضی کیاسی می توانست حریف خود را که قهرمان جهان و المپیک هم بود شکست دهد اما شاید اعتماد به نفس نداشت و به تجربه حریف باخت. رضا مومنی جوان است و تجربه چندانی نداشت اما مجید دستان و محمدصادق فیروزپور نبودند و من واقعا برای فیروزپوری که طلا نگرفت احساس ناراحتی می کنم.

وی در این رابطه اذعان داشت: بحث تخلیه بدن نیز برای فیروزپور نیست. او تا فینال خیلی خوب کشتی گرفت و حریفان اصلی خود را حتی غایب در دیدار فینال شکست داد، اما شاید در فینال فکر می کرد از کشتی گیر حریف جلو افتاد و این خوب است. کشتی قبول نکردم معتقدم مجید دستان مبارز وزن 61 کیلوگرم نیست و باید به یک وزن بالاتر برود. او در این وزن در قونیه ناکام ماند.

امینی در نهایت گفت: کشتی گیران بازی های اسلامی وابستگی متقابل از اردوی بعدی به تیم ملی اضافه می شوند و تا جام جهانی خبری از تورنمنت دیگری نخواهد بود. بعد از بلگراد در نظر داریم تیم های جوانان و امید را برای برخی مسابقات اعزام کنیم.


بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید