ولایت یکی از نشانه های بارز انتظار واقعی امام زمان (عج) است/ کوتاهی دستگاه های فرهنگی در تبیین مهدویت برای جوانان


ساعت: 11:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۷
کد خبر: 1816381

احمد قاسموند گفت: افرادی که ولایتشان بالاتر از امام و نایب امام در زمان غیبت ایشان است به بحث مهدویت و انتظار نزدیکترند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام احمد قاسموند کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار تیتریک با استقبال از میلاد امام عصر (عج) گفت: واژه انتظار به فردی اطلاق می شود که منتظر است و شرایطی را برای آمدن شخصی فراهم می کند.

وی ادامه داد: منتظر را می توان به انسانی تشبیه کرد که در هر لحظه و زمان و مکان منتظر است و مدام و لحظه ای از یاد امام زمان (عج) غافل نمی شود و در همه امور زندگی از امام کمک می خواهد. .

کاسمون افزود: منتظر واقعی باید در عمل صبر کند و فرمان امام خود را اطاعت کند و در مدت انتظار به تمام اعمال خواسته شده جامعه عمل کند.

این کارشناس تقدیم امام زمان(عج) به نسل جوان را کوتاهی دانست و تصریح کرد: بسیاری از جوانان امام زمان(عج) را نمی شناسند و نهادهای فرهنگی در معرفی امام زمان(عج) در جامعه کوتاهی کرده اند.

کاسموند با بیان اینکه ولایت مداری یکی از نشانه های بارز منتظر واقعی امام زمان (عج) است، گفت: افرادی که در زمان غیبت امام، ولایت آنها بالاتر از امام و نایب او باشد، به بحث نزدیکترند. مهدویت و انتظار.»

وی به ویژگی های یک منتظر واقعی اشاره کرد و افزود: انتظار عملی و بسترسازی برای یک حکومت قضایی جهانی مهمترین رسالت منتظران است.

این کارشناس تاکید کرد: شناخت وجود امام زمان (عج) بسیار مهم است، زیرا شناخت صحیح امام بر هر فردی واجب است و غیبت او مرگ جاهلیت را به دنبال دارد.

کاسموند ادامه داد: باید موضوع مهدویت و انتظار، فرهنگ سازی در جامعه را نهادینه کنیم چرا که بسیاری از مردم با موضوع مهدویت غریبه و ناآشنا هستند.

وی افزود: امام سجاد(ع) فرمودند: هرکس در غیبت امام زمان(عج) در ولایت ما ثابت قدم باشد، اهل بیت(ع) از جنگ بدر و احد هزار شهید خواهند داشت. «این حدیث در بحث ولایت و ثابت قدم ماندن در راه نایب امام زمان (عج) بسیار مهم است.

این کارشناس در خاتمه بیان می کند: امام زمان (عج) منتظر ظهور 313 رفیق واقعی هستند اما هنوز شرایط فراهم نشده است، بنابراین باید امام زمان خود را بیشتر بشناسیم تا بر حق باشیم. طرف وقتی کمک می کنیم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید