یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس مدعی شد: اینستاگرام و واتس‌اپ برای مدت کوتاهی شرایط ایران را پذیرفتند

یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس مدعی شد: اینستاگرام و واتس‌اپ برای مدت کوتاهی شرایط ایران را پذیرفتند

نیک بین، یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه فیلتر باقی نمی ماند، گفت: طبق گزارش ها، اینستاگرام و واتس اپ به احتمال زیاد به ایران می آیند و تا جایی که من می دانم شرایط ایران را پذیرفته اند.

یکی از اعضای کمیته فرهنگی شورای اسلامی گفت: طبق گزارش های ارائه شده احتمال ورود اینستاگرام و واتس اپ به ایران زیاد است و تا جایی که می دانم شرایط ایران را پذیرفته اند.

حجت الاسلام جواد نیک بین یکی از اعضای کمیته فرهنگی شورای اسلامی در خصوص فیلتر شدن شبکه های اجتماعی گفت: افکار با بستن دهان بسته نمی شود و مردم آرام نمی گیرند. ما باید مغز، افکار، دیدگاه ها و دیدگاه ها را تغییر دهیم، بنابراین فیلترینگ قطعا جواب نداده و نتیجه مثبتی ندارد.

وی بیان کرد: فیلترینگ باعث نمی شود مردم فضای مجازی را کمتر ببینند، اتفاقا درصد بسیار کمی کاهش پیدا کرده است زیرا در حوزه فیلترینگ هجمه های زیادی وجود دارد.

نماینده مردم بردسکان و کاشمر در مجلس گفت: فیلترینگ فروش VPN در فضای غیررسمی را به قدری افزایش داده است که بخش زیادی از هزینه ها و هزینه های مردم در این کشور صرف VPN ها می شود. هر کسی که این VPN را تولید می کند به ما وابسته نیست.

نیک بین توضیح داد: خرید VPN به معنای فروش اطلاعات شخصی ما به یک کشور واسطه و سپس به آن کشور مبدا است. مثلا اگر بخواهیم از واتس اپ استفاده کنیم و مبدا کشور A باشد، نمی توانیم مستقیما با آن کشور تماس بگیریم، بنابراین به کشور B می رویم، اطلاعات خود را می دهیم و سپس به کشور A می آییم و اطلاعات خود را می گیریم.

وی افزود: برای مردم سختی است، خروج ارز از کشور، کاهش خرید و فروش اینترنتی و ایجاد بازار سیاه برای فروش VPN.

یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تصمیم جدی برای جلوگیری از فروش VPN پس از اغتشاشات اتخاذ می شود و از فروش شرکت های VPN جلوگیری می شود.

نیک بین با بیان اینکه فیلتر نمی ماند، گفت: طبق گزارش ها احتمال آمدن اینستاگرام و واتس اپ به ایران بسیار زیاد است و تا جایی که من می دانم شرایط ایران را پذیرفته اند.

دیدگاهتان را بنویسید