مسائل فرهنگی استان اصفهان با حضور جمعی از اعضای کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت

ساعت: 14:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۷
کد خبر: 1785362

شورای فرهنگی عمومی اصفهان با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در استان اصفهان با حضور مسئولان استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ صبح امروز پنجشنبه 27 آبان ماه جلسه شورای فرهنگی عمومی شهر اصفهان با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در اصفهان برگزار شد.

سیدمحمد هاشمی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان که با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در محل دفتر استاندار اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: این سومین سفر به اصفهان است. استان اعضای کمیسیون فرهنگی در سفر فرهنگی کمیسیون فرهنگی، قانونگذاری در بعد فرهنگی با دقت بیشتری مورد توجه قرار خواهد گرفت.

*سیاست های وزارت ارشاد در استان ها ملموس و متکی به بدنه مردم خواهد بود.

معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت ارشاد افزود: در حال حاضر فراکسیون شورای فرهنگ عمومی با 223 نماینده در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است. که در وزارت ارشاد شکل گرفته است تا سیاست ها در روستاها و با تکیه بر بدنه مردم به صورت ملموس دیده شود و تلاش زیادی برای این رویکرد انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد به دنبال ایجاد همگرایی بین مجموعه های وزارت ارشاد در استان ها است که متاسفانه در سیاست گذاری فرهنگی شاهد تفاوت هایی هستیم که امیدواریم بتوانیم از همگرایی فرهنگی و یکپارچگی سیاست ها در این زمینه استفاده کنیم.

* میراث اصفهان فقط برای اصفهان نیست

سیدرضا مرتضوی در جلسه شورای فرهنگ عمومی در اصفهان گفت: اصفهان عادل است. اصفهان وقفی نیست، بلکه فراملی و جهانی محسوب می‌شود، بنابراین حفاظت از آنها ضروری است، بنابراین نظارت بر کم‌آبی، خشکسالی و زیرآب رفتن اراضی در همه ابعاد حتی توسط کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حائز اهمیت است.

استاندار اصفهان افزود: در کنار مشکلات اقتصادی و معیشتی، مشکل کم آبی و فرونشست زمین در این استان حوزه فرهنگ را نیز تهدید می کند. اصفهان و اجلاس اصفهان فرصت مناسبی را برای میزبانی نشست‌های فرهنگی فراهم کرد و باید این گونه نشست‌ها برگزار شود. «بیش از گذشته تلاش کنیم، حل مشکلات فرهنگی کشور مستلزم تحول خاصی است و اگر قرار است کمیته‌های مربوطه تشکیل شود، باید این کار بیشتر شود. تاثير گذار.

* هدف اعضای کمیسیون فرهنگی از سفر به اصفهان، آشنایی با مسائل و مشکلات اصلی اصفهان در حوزه فرهنگ است.

امیرحسین بانکی پورفرد روز پنجشنبه در شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان اظهار داشت: تفکر لیبرال و تکنوکرات به ویژه در حوزه فرهنگ از دیدگاه رهبر معظم انقلاب دور بود، اما امروز انسجام و همفکری فرصت ویژه ای را برای مردم ایجاد کرده است. تغییر در کشور ظرفیت اصفهانی ها در کمیسیون فرهنگی مجلس بسیار زیاد است و این موضوع زیبایی برای این استان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اصفهان افزود: شناسایی ظرفیت های فرهنگی این استان و آشنایی اعضای این کمیسیون با مسائل و مشکلات اصلی اصفهان در حوزه فرهنگ از مهمترین اهداف این استان است. این سفر، فرهنگی امروز سران سه قوه فرصت بی نظیری را در کشور ایجاد کرده اند.

وی اذعان داشت: تاکنون سه مورد از این سفرها توسط اعضای کمیسیون فرهنگی در استان های مختلف کشور انجام شده است. تصمیمات مهم لازم در این سفر به اصفهان گرفته خواهد شد. اصفهان فرصت های فرهنگی زیادی دارد و از طرفی این استان با محرومیت و فشار مواجه است.» اعضای کمیسیون فرهنگی به خوبی از این امکانات آگاه هستند.

بانکی پور فرد گفت: این استان با تضاد شدید فرهنگی مواجه است، از یک سو ظرفیت فرهنگی بسیار بالایی دارد و از سوی دیگر محرومیت هایی همراه با ظلم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید