بررسی مشکلات و مسائل زنان شهرستان نایین با حضور اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی

ساعت: 14:21
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1786685

با حضور اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در نایین و با توجه به اینکه نمایندگان حاضر در این فراکسیون در کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی نیز عضویت دارند، مسائل و مشکلات مربوط به زنان در حوزه های مختلف و همچنین مسائل دیگر از جمله صنعت در جریان فراکسیون اعضای این فراکسیون به شهرستان نایین نیز معادن مورد بازرسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ جلسه شورای اداری شهرستان نایین با حضور حجت الاسلام سجادی، امام جمعه نایین، نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی، فرماندار نایین، اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از جمله خانم فاطمه گاسپمور نماینده تهران و رئیس فراکسیون زنان خانواده و عضو کمیته اجتماعی، خانم زهره الهیان، نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و رئیس کمیته حقوق بشر، خانم سمیه رفیعی، نماینده تهران و رئیس فراکسیون محیط زیست و عضو کمیسیون آب و کشاورزی، خانم فاطمه رحمانی، نماینده مشهد و نایب رئیس فراکسیون زنان و خانواده و عضو کمیسیون اجتماعی، خانم فاطمه محمدبیگی، نماینده قزوین و رئیس فراکسیون جمعیت و خانواده، عضو کمیسیون بهداشت، خانم معصومه پاشایی موسس مرند و عضو کمیته صنعت و رئیس فراکسیون مناطق آزاد، خانم شیوا قاسمی پور نماینده مریوان از اعضای حوزه آموزشی و ورزشی شهرستان نایین.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین سجادی امام جمعه نایین به مسائل جوانان از جمله مسکن پرداخت و خواستار تصویب قوانینی برای تسهیل واگذاری زمین به جوانان شد.

نماینده مردم شهرستان نایین در مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت رئیسه فراکسیون زنان نیز در بخشی از این جلسه به سفر اعضای فراکسیون زنان به شهرستان های نایین، خور و بیابانک برای مطالعه اشاره کرد. مسائل و مطالبات زنان: مجلس در ابتدای تشکیل خود بر اساس تحقیقات میدانی برای آشنایی با مشکلات مردم بود و از نمایندگان فراکسیون زنان برای سفر به شهرهای نایین، حر و بیابانک دعوت شد تا از نزدیک از نزدیک آشنا شوند. با مشکلات این شهرها به ویژه در حوزه زنان.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی و پیچیدگی چالش های هر منطقه امکان بسته بندی یک نسخه برای کل کشور وجود ندارد، لذا در این سفر قصد داریم حمایت های لازم را از بانوان شهرستان در سطح توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی زنان کلان را در مجلس شورای اسلامی دنبال کنیم.

نماینده مردم نایین، حر و بیابانک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند، افزود: با این حال نمی توان نقش زنان را در جامعه نادیده گرفت و این امر لزوم توجه به زنان را دوچندان می کند. که حتی دستیابی به توسعه نیز منوط به مشارکت بیشتر زنان است.

وی گفت: در این سفر نمایندگان مجلس و اعضای فراکسیون زنان به مشکلات زنان کارآفرین و فعال در شهرستان های نایین، حر و بیابانک در ارتباط دو سویه رسیدگی می کنند تا از طریق وزرا و مسئولان و مسئولان به مطالبات آنان عمل کنند. طرح ها را ارائه می کند.”

آزاد با اشاره به گام دوم انقلاب به عنوان سند بالادستی رهبر معظم انقلاب گفت: بانوان جوان می توانند در تحقق اهداف این سند جامع برای پیشرفت و توسعه در ابعاد مختلف جامعه از جمله سیاسی نقش آفرینی کنند. اقتصادی و فرهنگی «این امر لزوم توجه به حوزه زنان را افزایش می دهد.

وی در پایان گفت: امیدواریم این سفر سرآغازی برای توجه بیشتر به توانمندسازی بانوان شهرستان و بسترسازی برای رفع مشکلات آنان در سطح کشور باشد.

نصرتی فرماندار نایین نیز ضمن خیرمقدم به مدعوین در جلسه و تشکر از حضور نایین و سرکار خانم آزاد که با حضور اعضای محترم فراکسیون بانوان در نایین صورت گرفت، ابراز امیدواری کرد نقش زنان در جامعه و خانواده انکارناپذیر است و حل مشکلات زنان می تواند تأثیر بسزایی در وجود جامعه ای سالم و پویا، حضور اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی برای شنیدن نظرات و مشکلات زنان نایین داشته باشد. وساطت بررسی تخصصی این موضوعات در مجلس شورای اسلامی و احیاناً تصویب قوانین مؤثرتر بسیار مهم تلقی می شود.

فرماندار نایین با اشاره به اینکه نماینده اهالی نایین، حر و بیابانک در مجلس شورای اسلامی نیز جزو بانوان ممتاز است، بر لزوم توجه بیشتر به حوزه بانوان نایین تاکید کرد و گفت: تمامی دستگاه های اجرایی قدرت بدنه باید در حوزه زنان باشد و مسائل مربوط به این حوزه به شکل ویژه پیگیری شود.

سرهنگ الیاسی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نایین ضمن خیرمقدم به اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی به بیان مشکلات شهرستان در حوزه های مربوط به بانوان پرداخت و آمادگی بسیج را برای ارتقای فعالیت بانوان کارآفرین در عرصه های مختلف عنوان کرد. پروژه های مرتبط با حمایت از زنان.

وی افزود: زنان اگرچه قبل از انقلاب جایگاهی نداشتند اما امروز در نظام اسلامی مورد توجه ویژه قرار گرفته اند.

در ادامه تعدادی از بانوان حاضر در جلسه با بیان سوالات و دغدغه های خود، پیشنهادات خود را در زمینه های مختلف مرتبط با زنان ارائه کردند. در پایان این جلسه، نمایندگان محترم فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی به موضوعات مطروحه پرداختند و با تاکید بر صحت مطالب مطرح شده از سوی زنان 9 گانه، قول بررسی و پیگیری موارد مطروحه در مجلس را دادند. کمیته ها و فراکسیون ها گفتنی است پس از این دیدار اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی و مسئولین شهرستان با حضور در اتاق بازرگانی نایین، نظرات، پیشنهادات و مشکلات کارآفرینان در حوزه های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی و . مقرر شد دغدغه ها و سوالات کارآفرینان از جمله موضوعات مربوط به توزیع وجوه، طراحی تجهیزات در گمرک، تسهیلات اشتغالزایی، تامین زیرساخت ها و اصلاح قوانین در کمیسیون های تخصصی. مجلس شورای اسلامی.

گفتنی است از دیگر برنامه های فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی می توان به حضور مراسم غبارروبی و عطر افشانی گلزار مطهر شهدای امامزاده سلطان سید علی (ع) و گلزار مطهر شهدای گمنام در لاله اشاره کرد. پارک و همچنین بازدید از نماز جمعه بازدید از کارگاه فرش دستباف اداره فرش نایین و همچنین بازدید از برخی آثار تاریخی نایین و مهدیه.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید