راهکار رفع موانع تولید در نشست فعالان اقتصادی نایین با فراکسیون زنان مجلس

ساعت: 14:00
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1786676

مشکلات فعالان اقتصادی شهرستان نایین در نشستی با حضور اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی و یکی از اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ الهام آزاد نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی در دیدار فعالان اقتصادی این شهرستان با اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی و مسئولان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در این حوزه. ، برای توسعه و رشد اقتصادی شهرستان های نایین، حر و بیابانک گام بردارد.

* مشکلات فعالان اقتصادی شهرستان نایین را برشمرد و به قوه مقننه هدایت کرد

همچنین فرشته امینی یکی از اعضای هیئت مدیره اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه فعالان اقتصادی در هر منطقه از کشور تمام تلاش خود را می کنند تا موتور اقتصاد راه اندازی شود، افزود: همینطور بود.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی اصفهان در کنار این فعالان اقتصادی است و در تلاش هستیم تا مشکلات را دسته بندی کرده و به قوه مقننه ارجاع دهیم.

* مجلس قوانین دست و پا گیر تولید را حذف می کند

معصومه پاشایی نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به صنعت و معدن دستور مستقیم مقام معظم رهبری است اما این صنعت باید بر اساس استعداد ذاتی هر منطقه و آمایش سرزمینی توسعه یابد. “. البته برخی از پروژه هایی که شروع شده نیاز به تکمیل دارند، اما در آینده نباید اجازه دهیم در استان هایی که با تنش آبی مواجه هستند، صنایع آب راه اندازی شود.

عضوکمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سهم کمی در صنعت خودرو دارد اما قدرت زیادی در این زمینه اعمال می کند. تولیدکنندگان قطعات کوچک توسط خودروسازان به دلیل پرداخت نشدن مطالباتشان در حال نابودی هستند، بنابراین قانون تجارت باید در صنعت خودرو اعمال شود و این صنعت نباید تبدیل به یک زندگی خصوصی برای دولت شود.

وی افزود: ظرفیت کارخانه کیک و کیک نایین نیاز به ارزیابی دارد و هر جا که برای تحویل مواد اولیه خود با بی نظمی جدی مواجه شدید، گزارش دهید تا رفع شود.

پاشایی ادامه داد: مجلس قوانین دست و پا گیر تولید را حذف می کند. مجلس نیز در زمینه صدور مجوز و تسهیل مجوزهای کسب و کار وارد شده است که بخشی از مشکلات را برطرف می کند.

برخی دلالان به دلیل سلیقه مدیریتی در تولید مشکل دارند

سمیه رفیعی نماینده فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه با وجود شرایط سخت فعلی و قوانین دست و پا گیر گام برداشتن در مسیر تولید قابل تقدیر است، گفت: هدف ما کمک به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی است. البته کارگزاران با سلیقه مدیریتی می توانند مشکلات و خلأهایی ایجاد کنند که این امر جزو وظایف نظارتی مجلس است و شما می توانید به عنوان مشاور مجلس ما را در سهولت امور کمک کنید.

وی تاکید کرد: تمامی جلسات کمیسیون کشاورزی مجلس با حضور کارشناسان اتاق بازرگانی برگزار می شود تا تصمیمات مغایرتی با حوزه اجرا گرفته نشود.

رفیعی ادامه داد: مشکلات تامین آب، برق و منابع تولید در سراسر کشور وجود دارد. متأسفانه برخی از قراردادهای گازرسانی در دولت قبل منعقد نشد و ممکن است تا پایان سال با چالش گازرسانی مواجه شویم، اما تلاش می کنیم مطالبات شما را پیگیری کنیم.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: غرق شدن زمین در اثر برداشت بی رویه آب های زیرزمینی یکی از چالش های جدی زیست محیطی است. در این راستا بودجه لایروبی قنات ها بسیار ناچیز است و در تلاش هستیم تا وام مناسبی برای شهرستان نایین در نظر بگیریم.

همچنین باید به کشاورزی صنعتی و بارندگی توجه شود و استفاده از پساب در صنعت به عنوان یکی از مهمترین تصمیمات در دستور کار قرار گیرد.

* نقش اصلی اتاق بازرگانی برای تسهیل، الزام، نظارت و شبکه‌سازی فعالان اقتصادی.

علی محمد آقاجان، مدیر خدمات اعضا، سازمان ها و دفاتر منطقه ای اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تشکل اصلی فعالان بخش خصوصی است و مجلس بخش خصوصی محسوب می شود. اتاق تنها سازمان کاملاً خصوصی است که دارای اختیارات ویژه مشاوره و نیز نوعی قانون گذاری از طریق شورای گفتگوی دولت و خصوصی است.

وی افزود: اتاق بازرگانی می تواند نقش کلیدی در تسهیل، نیاز، نظارت و شبکه سازی و گرد هم آوردن بازیگران خصوصی ایفا کند. در اتاق بازرگانی اصفهان با توجه به گستردگی استان و تنوع فرصت ها و ظرفیت های مناطق مختلف و تنوع مشکلات و چالش های پیش روی صنایع استان، برای اولین بار در کشور دفاتر منطقه ای را برای تسهیل در کشور ایجاد کرده ایم. خدمات.

آقاجان با بیان اینکه دفاتر منطقه ای اتاق بازرگانی به گونه ای راه اندازی شد که فعالان اقتصادی بتوانند به دفتری در فاصله کمتر از 70 کیلومتری دسترسی داشته باشند، ادامه داد: تمامی خدمات اتاق بازرگانی اصفهان در این دفاتر ارائه می شود. . شبکه سازی فعالان اقتصادی در کارگروه ها و کمیسیون های خدمات رسانی از دیگر اهداف راه اندازی این دفاتر منطقه ای است.

مدیر بخش خدمات اعضا و تشکل های اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به طبقه بندی تمامی فعالان اقتصادی استان به عنوان اتحادیه بر اساس کالاهای تولید شده و نوع فعالیت آنها و از نظر جغرافیایی بر اساس منطقه فعالیت. ، گفت: و خدمات ویژه ای به آنها ارائه دهد. این خدمات ویژه به فعالان بحران نیز ارائه می شود.

وی افزایش اعضای بالقوه را از دیگر اهداف راه اندازی دفاتر منطقه ای اتاق بازرگانی اصفهان دانست و گفت: هر چه این شبکه گسترده بیشتر باشد، بهره وری و قدرت چانه زنی فعالان بخش خصوصی بیشتر می شود.

آقاجان خاطرنشان کرد: کارگروه های تخصصی دفاتر منطقه ای متناظر با کمیسیون های اتاق بازرگانی اصفهان هر ماه تشکیل جلسه می دهند و مشکلات و موانع موجود در هر شهر را بررسی می کنند.

در این نشست فعالان اقتصادی در حوزه های تجارت، صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری شهرستان نایین به بیان دغدغه ها و دغدغه های خود پرداختند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید