سی و پنجمین نشست کارخانه برای تسهیل تولید و رفع موانع در استان کوم

ساعت: 12:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۱
کد خبر: 1799692

سی و پنجمین جلسه ستاد تسهیل در تولید و رفع موانع استان کوم با حضور معاون وزیر صمت در استان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سی و پنجمین نشست تسهیل تولید و رفع موانع در استان امروز با حضور معاون وزیر صمت در تالار امام جواد(ع) استان قم به منظور رفع موانع تولید استان، فعال سازی کارخانجات، تامین مواد اولیه و ایجاد محل کار برگزار شد.
فرماندار کوم: تکلیف ارتباط دستگاه های استانی با نهادهای زنجیره ای باید روشن شود
در ابتدای این جلسه سیدمحمدتقی شاهچراغی با اشاره به موانع تولید، گفت: در خصوص رفع موانع تولید باید همه دستگاه ها به بهره برداری برسند، مشکل عدم پاسخگویی دستگاه ها در زنجیره بالاست.
وی ادامه داد: سه واحد مشکل ارزی دارند که با بانک مرکزی مکاتبه کرده ایم اما تاکنون اتفاقی نیفتاده است.
شاهچراگی گفت: متأسفانه با مسئولان استانی به عنوان شهروندان درجه دو برخورد می شود که این روند مناسبی نیست و چه شرایطی در استان وجود دارد گروه های بالادستی باید آن شرایط را فراهم کنند.
وی ادامه داد: تکلیف ارتباط دستگاه های استانی با نهادهای عالی نیاز به شفاف سازی دارد و در قسمت دوم افزایش دستگاه های استانی ضروری است.
فرماندار کوم گفت: حمایت از تولیدکنندگان نیز وظیفه ای است که بر عهده ما کارکنان گذاشته شده و باید با راهکارهای مناسب حمایت شود.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت: 17 درصد بنگاه های صنعتی کشور راکد هستند.
صدیف بیک زاده همچنین گفت: با اعمال تحریم ها درون زایی و اتکا به داخل جان گرفته اما در سه سال اخیر شوک هایی به واحدهای تولیدی نیز وارد شده است.

وی گفت: وقتی شعار سال حمایت و برچیده شدن تولید از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح می شود، ایشان به ما تکلیف داده اند.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ستاد رفع موانع تولید بر اساس مواد 61 و 65 این قانون اختیاراتی را به استان ها داده است و مصوبه آن باید تا زمان اجرای آن به اجرا درآید. تمامی ارگان های استانی
وی افزود: باید مطابق با شرایط روز تصمیم گیری شود و این مجوز برای تسهیل و رفع موانع تولید به کارگروه ها داده شده است. بیک زاده تاکید کرد: طرحی برای افزایش اعتبار این کارگروه ها نیز به مجلس ارائه شد.

وی افزود: عمده مشکلات در 200 مورد است که عمده مشکلات بانکی، زیرساختی، مالیاتی، گمرکی و بیمه ای است.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: سرمایه در گردش یکی از مشکلات اساسی است که باید در این زمینه برنامه ریزی مناسبی داشت.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص تامین مواد اولیه وارداتی از خارج از کشور نیز برنامه ریزی برای واردات آن با ارزهای تلفیقی وجود دارد.

بیک زاده گفت: بر اساس آمار منتشر شده 17 درصد واحدهای صنعتی کشور راکد هستند که درصد کمی در کوم دارد.

مدیرکل دفتر صنایع غیرفلزی وزارت صمت: عمده مشکلات صنایع قم در حوزه پتروشیمی است.
همچنین در این دیدار محسن صفدری گفت: عمده مشکلاتی که در استان وجود دارد در حوزه پتروشیمی است که به دنبال حل آن هستیم.

وی ادامه داد: طبق دستورالعملی که برای تنظیم بازار انجام شده، این مواد اولیه باید با قیمت مناسب به دست تولیدکننده برسد و این موضوع تاکنون مشکل ساز بوده است.

مدیرکل دفتر صنایع غیرفلزی وزارت صمت گفت: در دستورالعمل جدید مواد اولیه با قیمت مناسب به دست تولیدکنندگان می رسد و با نهایی شدن آن می توان امیدوار بود که مشکلات تولیدکنندگان مرتفع شود. حل کرد.
وی ادامه داد: نظر وزیر صمت این است که قیمت پتروشیمی ها به دلار تعیین نشود بلکه باید ریالی محاسبه شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران: سامانه 124 مسئولیت صنایع گران قیمت را در تمامی حوزه ها بر عهده خواهد داشت.
اما علی رسولیان در پایان این نشست گفت: وزیر صمت پس از سفر رئیس جمهور به قم دستور تشکیل جلسه ای را برای پیگیری این مصوبات داد که نشان از عزم جدی وزیر برای حل مشکلات دارد.

وی ادامه داد: 130 درخواست در این حوزه ثبت شده و امروز سامانه 124 راه اندازی می شود که به تمامی سوالات پاسخ خواهد داد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران گفت: امروزه سرمایه گذاران زیادی خواهان زمین هستند و باید با رفع مشکلات آنها از ظرفیت آنها نهایت استفاده را ببریم.

وی ادامه داد: طرح مهم افزایش ظرفیت تولید است که در استان ها کلید خورده و در همه استان ها مشاوران انتخاب شده و راهکارهای زیادی در این زمینه برای خروج این واحدها از رکود شناسایی شده است.

رسولیان با بیان اینکه تامین مالی بلوک ها نیز در دستور کار قرار گرفته است، افزود: ما در نواحی صنعتی بر منابع داخلی تمرکز کرده ایم و با امکان استفاده از تسهیلات دولتی با مشکل مواجه هستیم.
وی ادامه داد: نباید از سرمایه گذاران غافل شویم و باید زیرساخت های آنها را فراهم کنیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران گفت: استان قم در زمینه زیرساخت ها خوب عمل می کند و بسترهای خوبی در سال جاری فراهم شده است تا سرمایه گذاران قم که دلگرم کننده هم هستند بتوانند از مزایای آن استفاده کنند. از این مهم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید