رفع موانع موجود برای بازگشت ارز صادرکنندگان و تسهیل تعهدات ارزی

ساعت: 16:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791590

رئیس کل بانک مرکزی گفت: موضوع ارز دیجیتال یکی از موارد مهم در دستور کار بانک مرکزی است که زیرساخت ها و دستورالعمل های مربوطه تدوین شده و در آینده نزدیک به صورت آزمایشی منتشر خواهد شد. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بانک مرکزی، علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی صبح امروز در نشست روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه تاکید کرد: گسترش روابط اقتصادی و تجاری با همسایگان بسیار مهم، حیاتی و راهبردی است. مهم است و وزارت امور خارجه در راستای گسترش همکاری های اقتصادی خواهد بود.

صالح آبادی به تشریح جزئیات چرخه تجاری در سامانه نیما پرداخت و افزود: بانک مرکزی در تعیین نرخ ارز در سامانه نیما دخالتی ندارد و توافق صادرکننده و واردکننده تعیین کننده نرخ ارز در این سامانه است.

رئیس شورای پول با اشاره به لزوم انجام تعهدات ارزی واردکنندگان، تاکید کرد: سامانه نیما از ابتدای سال جاری تاکنون 20 میلیارد دلار ارز ارائه کرده است که نسبت به سال گذشته به مراتب بیشتر بوده است. علاوه بر این، کشور امسال 36 میلیارد دلار ارز معادل کل سال گذشته تامین کرده است.

وی با اشاره به افزایش درآمدهای ارزی حاصل از صادرات نفت و میعانات گازی در سال جاری، ابراز امیدواری کرد که این روند ادامه داشته و تا پایان سال بهبود یابد.

آزادسازی منابع ارزی توان بانک مرکزی را برای مدیریت بازار ارز افزایش داده است

رئیس کل بانک مرکزی افزود: در خصوص آزادسازی منابع ارزی کشور اقدامات خوبی انجام شده که توان بانک مرکزی را در مدیریت بازار ارز افزایش داده است.

صالح آبادی با اشاره به کاهش نرخ تورم در ماه های اخیر افزود: خوشبختانه لایحه بودجه سال 1401 بر اساس واقعیات و بدون کسری تدوین شده است که نقش مهمی در کنترل تورم خواهد داشت.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه وظایف مختلف نظام بانکی در بودجه سال های گذشته باعث افزایش عدم تعادل بانک ها و فشار مضاعف بر بانک مرکزی شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این وظایف در بودجه سال آینده کاهش یافته است و ایجاد بانک شده است. پول. «از بانک مرکزی.

صالح آبادی گفت: موضوع ارز دیجیتال ملی یکی از موارد مهم در دستور کار بانک مرکزی است که زیرساخت ها و دستورالعمل های مربوطه تدوین شده و در آینده نزدیک به صورت آزمایشی راه اندازی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید