مشکلات صادرکنندگان «مسائل ارزی در حال حل شدن است/ محدودیت‌های صادراتی طی چند سال گذشته بازارهای جهانی را از دست صادرکنندگان خارج کرده است».

ساعت: 12:38
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780680

رئیس اتحادیه صادرکنندگان اتاق بازرگانی زنجان:

رنگرونا با اشاره به اقدامات دولت برای رفع مشکلات بازگشت ارز حاصل از صادرات گفت: دولت اقداماتی را در این راستا در دستور کار خود قرار داده و این امر مشکلات مربوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات را حل می کند. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی رنگرونا در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به تغییرات دولت و تغییر مدیران صادراتی گفت: نگاه مدیران جدید صادراتی مثبت و خوب است و از این منظر شاهد افزایش صادرات خواهیم بود.

وی با اشاره به تنوع برخی از متولیان صادرات در حوزه تعهدات ارزی، گفت: تنوع بخش‌ها موجب تسریع صادرات شده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم برای تحریک صادرات، گفت: صادرکنندگان در حال انجام تعهدات ارزی خود هستند و مشکل بازگشت ارز آنها حل می شود. “

وی با اشاره به مشکلات صادراتی استان در سال های اخیر گفت: روش های رفع تعهدات ارزی که در سال های گذشته مد نظر بود، یک طرفه و بدون توجه به مشکلات صادرکنندگان بود و مشکلات صادرکنندگان نبود. حل کرد.”

رنگرونا با یادآوری صادرات به عراق و افغانستان در سال های اخیر افزود: مبادلات در این کشورها به ریال انجام می شود و صادرکنندگان به عراق و افغانستان مشکل ارزی دارند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به مشکل خرید و فروش ریالی صادرکنندگان به جای ارز گفت: اگرچه اقداماتی برای رفع این مشکلات انجام شده است اما برخی صادرکنندگان هنوز مشکلات خود را برطرف نکرده اند و باید این موضوع باید رسیدگی شود.

وی با اشاره به ممنوعیت ها و محدودیت های صادراتی در دولت قبل، خاطرنشان کرد: طی سه سال گذشته با اجرای چند بخشنامه، صادرات اکثر کالاها محدود و ممنوع شده است.

رنگرونا با اشاره به رفع محدودیت ها و ممنوعیت ها گفت: صادرکنندگان با این محدودیت ها به تعهدات خود عمل نکرده و با مشکلات زیادی مواجه شده و در نتیجه بازارهای جهانی را از دست داده اند.

وی گفت: بازارهای جهانی یک بازار رقابتی و چالش برانگیز هستند. در دولت فعلی با تغییر رویه افراد و در نظر گرفتن نیازهای داخلی شاهد به حداقل رسیدن محدودیت ها و ممنوعیت ها خواهیم بود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه ابتدا باید نیاز داخلی تامین شود و سپس صادرات انجام شود، گفت: معتقدیم بازار داخلی اولویت دارد و محصولات مازاد باید صادر شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید