مشخص شدن شاخص های استاندارد محصولات صادراتی یزد/ خسارت به اعتبار صادراتی کشور ناشی از ناآگاهی دولت قبل

ساعت: 20:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۵
کد خبر: 1795266

محمدصالح جوکار گفت: چرا محصولات خود را در مبدا تست و بازرسی نمی کنیم تا اعتبار صادراتی کشور از بین نرود؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به چالش های صادرات محصولات گلخانه ای به یزد گفت: ایران باید بازارهای روسیه به ویژه در حوزه محصولات گلخانه ای را تحت پوشش قرار دهد. بازار سوریه اهداف صادراتی ایران بود.

وی با بیان اینکه بررسی می تواند نشان دهد ایران نتوانسته بازارهای کشور را تسخیر کند، افزود: این کشورها بازار بسیار خوبی برای ایران هستند و اگر بتوانیم کالاهای با کیفیت و مناسب صادر کنیم ارز بسیار خوبی برای ایران خواهد بود. دولت.

جوکار خاطرنشان کرد: متاسفانه ارسال کالاهای بی کیفیت به خارج از کشور باعث شده تا بازارهای کشورهای هدف را از دست بدهیم.

نماینده مردم یزد، اشکذر و ندوشن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه علاوه بر بازارهای صادراتی باید به کیفیت محصولات در بازار داخلی نیز توجه کرد، ادامه داد: کالاهای بی کیفیت را در بازار عرضه می کنیم. .

وی گفت: باید بدانیم کدام نهاد باید کیفیت مواد غذایی مانند غذاهای دریایی را ارزیابی کند و شاخص های استاندارد آن مشخص باشد.

جوکار با بیان اینکه باید میزان سموم مصرفی برای مواد غذایی و فرآورده های دامی مشخص و نظارت کافی برای اعمال دقیق آن وجود داشته باشد، تاکید کرد: علاوه بر نظارت کافی در این زمینه برای کشاورزان و تولیدکنندگان قطار ضروری است.

نماینده مردم یزد، اشکذر و منطقه ندوشن در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه دولت قبل مدام اصرار داشت که این کار انجام شود پس چه کسی باید این کار را انجام دهد چرا ما محصولات خود را تست و بررسی نمی کنیم. در مبدا، برای جلوگیری از از دست رفتن اعتبار صادراتی کشور؟

وی با بیان اینکه استاندارد استانی دارای دستگاه های ارزیابی است که هنوز فعال نشده است، بیان کرد: زمان و فرآیند بررسی استاندارد کالایی باید بسیار سریعتر و با کیفیت و دقت بیشتری انجام شود تا بتوانیم جایگاه را در این زمینه ارتقا دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید