صدور گواهینامه استاندارد برای بیش از هزار محموله صادراتی پسته در رفسنجان

زمان: 11:25
تاریخ انتشار: 1400/07/22
کد خبر: 1776060

ناهید سربازپور گفت: 1214 گواهی صادرات برای 6 ماهه نخست امسال برای انواع پسته صادر و از گمرکات مختلف کشور حذف شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناهید سربازپور در گفتگو با راه آرمان ؛ وی با اشاره به هفته استاندارد گفت: نامگذاری روز جهانی استاندارد هر سال توسط سازمان های بین المللی ICE ، ITU ، ISO و ارسال پیام به رهبران این سه سازمان بین المللی در زمینه استانداردها بیان تمرکز و تمرکز بر مشکلاتی که استانداردها می توانند در آن نقش داشته باشند. امسال شعار استاندارد جهانی “استاندارد مشترک و چشم انداز برای جهانی بهتر” است.

رئیس سرویس استاندارد ، رفسنجان ، گفت: سالانه سازمان ملی استاندارد اهداف سالانه خود را اعلام و براساس تعهدات قانونی خود به هر استان ابلاغ می کند. این اهداف در چهار محور ارزیابی انطباق ، اندازه شناسی ، استانداردسازی و صدور گواهینامه قرار دارد و اداره کل سهم هر شهر از بخشهای تابعه خود را تعیین و اعلام می کند.

وی گفت: دفتر استاندارد رفسنجان نه تنها به اهداف اعلام شده در نیمه اول سال دست یافت ، بلکه از آنها نیز فراتر رفت. گلیم دستباف و همچنین گلیم شیرینی سیرجان پیچ با همکاری اداره میراث فرهنگی گردآوری شده است.

سربازپور گفت: از سال گذشته جلساتی برای بررسی چهار موضوع مربوط به استانداردهای پسته تشکیل شده است که به زودی برای تأیید به کمیته ملی استاندارد ارسال می شود. دبیر این استانداردهای علمی پسته رئیس استاندارد است. دفتر. “

وی خاطرنشان کرد: در 6 ماهه نخست سال 1214 گواهی صادرات پسته صادر و توسط گمرکات مختلف کشور حذف شد.

سربازپور تصریح کرد: محموله هایی که نتایج آزمایش آنها با استاندارد مطابقت دارد دارای گواهی انطباق بوده و اجازه خروج محموله از پایگاه های مجاز را دارند که لازم به ذکر است بهترین صادرکنندگان و دارندگان گواهینامه های استاندارد مجوز از مراحل جمع آوری معاف هستند. نمونه ها و آزمایش به به

رئیس دفتر استاندارد رفسنجان گفت: در زمینه اجرای استانداردها و ارزیابی کیفیت کالاهای تولید داخل ، 23 مجوز برای محصولات کارخانه ای در سه شهر رفسنجان ، انار و شرب باک صادر شده ، 15 مجوز تمدید و 10 مجوز تمدید شد به دلیل عدم رعایت استاندارد معلق شده است.

وی افزود: 267 بازرسی از واحدهای تولیدی در کارخانه های تولیدی در شش ماهه نخست امسال انجام شد و کار این اداره 196 درصد از هدف اعلام شده بود.

سربازپور گفت: تعداد نمونه محصولات کارخانه ها و ارسال آنها به آزمایشگاه همکار 210 دستگاه است که 150 درصد از هدف اعلام شده است که حاصل تلاش همکاران در این دفتر است.

وی گفت: 48 جلسه برای ارزیابی صلاحیت کارکنان کنترل کیفیت جهت بررسی نتایج 376 نفر در ساعات آموزشی آنها ، 30 بازرسی برای ارزیابی استانداردسازی آسانسورهای عمومی جهت اطمینان از فنی و ایمنی این آسانسورها انجام شد ، 31 جلسه بررسی وضعیت مقیاس های مورد استفاده در اتحادیه های کارگری برای بررسی وضعیت کار بخش خصوصی دارای مجوز ، که موظف به تنظیم و ارزیابی دوره ای این دستگاهها در طی یادداشت منعقد شده است.

رئیس اداره استاندارد رفسنجان گفت: 293 دستگاه بازی در شهر رفسنجان شناسایی شده است که باید برای نظارت مستمر جهت ارزیابی نهایی توسط شرکتهای مجاز در اختیار شهرداری رفسنجان و شهرستانهای مربوط قرار گیرد.

وی افزود: خوشبختانه خرید تجهیزات بازی و سرگرمی استاندارد در صورت نصب مطابق استاندارد ، شرایط ایمن را برای کودکان در حین بازی فراهم می کند. ارزیابی انطباق نصب تجهیزات با استاندارد توسط شرکت های مجاز.

سربازپور گفت: خوشبختانه با نظارت مستمر این اداره و همکاری خوب شرکت نفت ، وضعیت استانداردهای جایگاه های CNG رو به بهبود است و درصد ایستگاه ها مطابق استاندارد در حال افزایش است.

وی گفت: ارزیابی وضعیت استاندارد کالاهای عرضه شده با عنوان پروژه طاها در بازار توسط همکاران رسا انجام شد ، بیش از 98 کالای تقلبی یا مشکوک به تقلبی توسط محصولات کارخانه های سراسر کشور شناسایی و از فروشندگان سوال شد. برای جمع آوری تعهدات. “

رئیس دفتر استاندارد رفسنجان تاکید کرد: در زمینه نظارت بر کنترل نصب و اصالت رتبه بندی انرژی در بازدید از مراکز فروش لوازم خانگی ، این پارامتر مورد ارزیابی قرار گرفت و در صورت عدم رعایت موارد به فروشنده اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه ارزیابی صلاحیت 5 آزمایشگاه همکار و 3 شرکت بازرسی طی این شش ماه برای تایید مجدد مجوزهای این شرکت ها انجام شد ، گفت: هر دو شکایت بررسی شد و شاکی و شاکی به آرامش رسیدند.

سربازپور خاطرنشان کرد: آموزش کارکنان استاندارد برای 208 نفر و برای افراد سازماندهی نشده 1600 ساعت انجام شد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید