اجرای کاتالوگ محصولات الکترونیکی نگرانی های ناشی از کاهش مصرف برخی محصولات را برطرف خواهد کرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; پس از فراز و نشیب های فراوان، سرانجام دولت سیزدهم به دلیل فساد و ضعیف شدن زنجیره تولید، تصمیم به حذف ارز ترجیحی و توزیع آن به شکل دیگری گرفت. اما کارشناسان و مسئولان متفق القول هستند که پشت این سیاست باید سیاست های حمایتی اجرا شود تا معیشت خانواده ضعیف نشود و حجم آن ها کمتر از قبل نشود.

به همین منظور دولت تصمیم گرفته است در ماه های اول حذف ارز ترجیحی به دهک نهم یارانه نقدی اعطا و سپس زیرساخت های تامین کالاهای الکترونیکی و جایگزینی یارانه نقدی را فراهم کند، موضوعی که در قسمت اول به آن اشاره شده است. بند «س» تبصره یک قانون بودجه 1401 نیز برای آن لازم است.

علیرضا نظری عضو کمیسیون کشاورزی و نماینده مردم خمین در شورای اسلامی در گفتگو با دیارآفتاب با اشاره به لزوم اجرای طرح توزیع فهرست الکترونیکی کالاها و انتقاد از تاخیر در اجرای طرح توزیع فهرست الکترونیکی کالاها. اجرای این برنامه گفت: اجرای طرح فهرست الکترونیکی کالا از مصوبات مجلس بود و وزارت اقتصاد موظف شد این زیرساخت را فراهم کند.

وی افزود: اجرای طرح کاتالوگ الکترونیک از 22 اردیبهشت ماه بود اما تا رسیدن به برج 10 در کشور اجرایی نشده بود.

نظری تصریح کرد: در حال حاضر طرح آزمایشی فهرست کالاهای الکترونیکی در یکی از استان ها در حال اجراست که در صورت وجود مشکل، اصلاح می شود و انتظار می رود بتوانند بر اساس این کالای الکترونیکی یارانه توزیع کنند. لیست در ماه آینده

نماینده مردم خمین در مجلس گفت: با اجرای لیست کالای الکترونیکی باید اولویت خرید کالای مورد نظر در زمان معین در نظر گرفته شود و در صورتی که حمایت شوندگان نیاز به دریافت نقدی داشته باشند این هر از گاهی فرصتی به آنها داده می شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اذعان داشت: اجرای طرح کاتالوگ الکترونیکی محصولات می تواند دغدغه کاهش قدرت خرید مردم و کاهش مصرف برخی از محصولاتی که قبلا ارز ترجیحی استفاده می کردند و پس از حذف آن با افزایش آن برطرف شود. قیمت تا حدودی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید