وزیر کار: یارانه ها با خرید کاتالوگ الکترونیکی 20 درصد افزایش می یابد

وزیر کار: یارانه ها با خرید کاتالوگ الکترونیکی 20 درصد افزایش می یابد

سید سلطان مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش میزان یارانه خرید طرح فهرست کالای الکترونیکی خبر داد و گفت: در تلاش هستیم در سه دوره اول میزان یارانه یارانه بگیران را افزایش دهیم. چند دهه، مشروط بر اینکه 70 درصد از اقلام موجود در طرح لیست محصولات الکترونیکی را با 20 درصد خریداری کنند.

سید صولت مرتضوی امروز در هفتمین همایش ملی کارگری که در گروه تلاش برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح بار الکترونیکی، گفت: در حوزه بار اقدامات جدیدی را در دستور کار داریم. در گام اول مبنی بر افزایش 20 درصدی میزان یارانه یارانه بگیران در سه دهک اول است که البته در خرید 70 درصد کالاها و کالاها از جایگاه 9 به 11 تعیین می شود.

وی ادامه داد: امیدواریم این اقدام بتواند به افراد با حداقل درآمد در جامعه کارگری کمک کند. در گام اول به تدریج و ده به دهم پیش می رویم، ابتدا افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی قرار می گیرند و در خرداد ماه سه عشر اول را اجرا و مدیریت می کنیم و در در آینده راه حل های دیگری برای سایر دهک ها در نظر گرفته خواهد شد.

وزیر کار اضافه کرد: سامانه ملی اعتبار را در وزارت کار تعریف کرده ایم که برای افرادی که می خواهند از یارانه خود استفاده کنند با افزایش 20 درصدی اعتبار و اجناس خاصی که از فروشگاه های زنجیره ای و سایر فروشگاه ها قابل خرید هستند را تامین می کند. بیش از 50000 فروشگاه برای خرید وجود دارد.

مرتضوی تصریح کرد: این طرح را سال گذشته مطابق با اجرای قانون به صورت ملی و آزمایشی در سراسر کشور راه اندازی کردیم. از آنجایی که این طرح انگیزه های لازم را نداشت، با استقبال مردم مواجه نشد و امیدوارم افزایش نرخ یارانه منجر به موفقیت جامعه هدف شود.

دیدگاهتان را بنویسید