کاتالوگ الکترونیکی به تصویب مجلس رسیده و لازم الاجرا است


ساعت: 12:49
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1881034

یکی از اعضای کمیسیون سازندگی مجلس گفت: بهترین راه برای کاهش تورم و توزیع عادلانه وجوه یارانه ای، کارت الکترونیکی یا کوپن الکترونیکی است. همچنین صورتحساب الکترونیکی در مجلس تصویب می شود و دولت باید آن را پیگیری کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رحمت الله فیروزی پوربآبادی عضو کمیته سازندگی شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز گفت: متاسفانه سال هاست که بخش عظیمی از منابع ارزی کشور به دلیل پرداخت یارانه ها به صورت ترجیحی هدر رفته است. ارز و مردم هزینه زیادی در این زمینه پرداخته اند.» در واقع انتظار می رفت با ارز ترجیحی و گردش آن رفاه و آسایش خانواده ها افزایش یابد اما این نه تنها افزایش پیدا نکرد، بلکه کاهش هم پیدا کرد.

وی افزود: در سال‌های اخیر هزاران میلیارد تومان از درآمدهای ارزی کشور صرف توزیع یارانه در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور شد، اما آنچه اتفاق افتاد، عدم توزیع عادلانه این درآمدها و یارانه‌ها در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور بود. شکل ارز ترجیحی مثلاً وقتی پای خیلی از دامداران نشستیم، گفتند که نمی توانند از یارانه برای سرمایه گذاری خود در دامداری استفاده کنند.

نماینده مردم فسا در شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به جای اینکه ارز ترجیحی مایحتاج اولیه مردم را ارزان کند، برعکس عمل کرد. در دولت آقای روحانی شاهد صف های طولانی برای خرید مرغ بودیم. خب اگر قرار است ارز 4200 تومانی قابلیت کنترل قیمت ها را داشته باشد، پس چرا مردم باید ساعت ها در صف بایستند تا مقدار کمی مرغ از دولت بخرند.

فیروزی پوربآبادی با بیان اینکه متاسفانه توزیع ارز ترجیحی حجم کالاهای وارداتی را به شدت افزایش داد و این کالاها به صورت بی رویه وارد کشور شد، گفت: همچنین بخش قابل توجهی از این کالاها که وارد کشور می شد مورد نیاز کشور نبود، بلکه عده ای خاص مورد نیاز بودند. کسانی که وابسته به دولت بودند قبلا رانت داشتند و توانستند ارز دولتی را بگیرند و سودهای نجومی در داخل ببرند و بالاخره منبع ارز به جیب صادرکنندگان خارجی چه بود.

وی حذف ارز ترجیحی را یک ضرورت مسلم خواند و گفت: در صورت تداوم ارز ترجیحی سالانه حجم انبوهی از منابع ارزی کشور هدر می رود و نه تنها تورم مهار نمی شود، بلکه افزایش هم پیدا می کند. دولت مردمی آقای رئیسی با درک درست شرایط از ضرر و زیان جلوگیری می کرد و به سرعت آن را انجام داد تا منافع اقتصادی و ملی کشور بیش از این آسیب نبیند.

نماینده مردم در شورای اسلامی در مورد جایگزینی دریافتی های الکترونیکی با یارانه نقدی گفت: هر گونه تزریق منابع مالی به بازار قطعا تورم زا بوده و منجر به تشدید تورم می شود، بنابراین بهترین راه برای کاهش تورم و توزیع عادلانه یارانه ها کارت الکترونیکی یا کوپن الکترونیکی کاتالوگ الکترونیکی به تصویب مجلس رسیده است و دولت باید آن را رعایت کند.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید