صدور رای انحلال شورای بخشداری مرکزی کرمانشاه در صورت عدم اعتراض اعضا لازم الاجرا است.


ساعت: 19:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۱
کد خبر: 1917499

ابراهیم رحیمی زنگنه گفت: مصوبه شورای حل اختلاف استان کرمانشاه مبنی بر لغو عضویت اعضای شورای منطقه مرکزی کرمانشاه در صورت عدم اعتراض اعضا قابل اجرا خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابراهیم رحیمی زنگنه در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: شورای بخشداری مرکزی کرمانشاه متشکل از نمایندگان شوراهای اسلامی روستاهای بخشداری است که از ابتدای تشکیل در دوره ششم با هم اختلافاتی داشته اند. به دلیل تشکیل دو قطب اقلیت و اکثریت و موفق به انتخاب هیئت رئیسه شدند و رئیس جمهور نشدند.

وی افزود: یک گروه دو نفره و یک گروه سه نفره اعضای اصلی شورای مرکزی کرمانشاه را تشکیل دادند و حتی نمایندگان نیز استعفای کتبی خود را در دفاتر اسناد رسمی ثبت کرده بودند، یعنی اگر به هر دلیلی اعضای اصلی این شورا اگر آنها آزاد می شوند، نمایندگان تا انحلال شورا حاضر نمی شوند.

رحیمی زنگنه خاطرنشان کرد: وضعیت مذکور ادامه یافت و البته دو نفر از اعضای شورای منطقه مرکزی کرمانشاه برای حل اختلاف از سوی شورای شهر سلب عضویت شدند و نمایندگان با وجود دعوت در جلسه حاضر نشدند.

استاندار کرمانشاه گفت: پرونده انحلال شورای مرکزی از سوی استان تایید و برای حل اختلاف به شورای مرکزی ارجاع شد، اما پس از مداخله برخی نمایندگان مجلس برای حل موضوع، با میانجیگری در اردیبهشت ماه برگزار شد. امسال اولین جلسه هیات مدیره سال با تاخیر شش تا هفت ماهه برگزار شد و حتی پس از تشکیل اعضای هیات مدیره باز هم با یکدیگر به توافق نرسیدند و اقدامی برای برگزاری جلسات نکردند. ، که در نتیجه امور مردم سر جای خود رها شد.

رحیمی زنگنه اذعان داشت: در این مدت مسئولیتم در استان کرمانشاه تلاش شد جلساتی برگزار شود اما با وجود دعوت اعضای شورای مرکزی به جلسه، به دلیل درگیری و مخالفت، پروتکلی امضا نکردند.

وی گفت: با توجه به سوابق قبلی و عدم همکاری اعضای شورای بخشداری مرکزی کرمانشاه و با توجه به اینکه طی دو ماه اول پاییز، انتخاب اعضای هیات مدیره برای سال دوم انجام نشد. پرونده این شورا برای حل اختلاف به شورای استان ارجاع و به لغو عضویت اعضا رأی گیری شد.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: در جلسه اخیر استانداری، مصوبه شورای حل اختلاف استان مبنی بر لغو عضویت اعضای شورای بخش مرکزی کرمانشاه تایید شد و در صورت عدم اعتراض اعضا، این تصمیم. قابل اجرا خواهد بود.

به گفته رحیمی زنگنه، اعضای شورای مرکزی 20 روز فرصت دارند تا اعتراض خود را به مصوبه مذکور اعلام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید