استقلال بخشداری بادرانلو از بخشداری مرکزی با محوریت 40 روستا، همچنان در مرحله اخذ کد نفوسی 37 نقطه استان هستیم.


ساعت: 09:49
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894012

نماینده مردم پنج شهر خراسان شمالی در شورای اسلامی:

محمد وحیدی گفت: بخش مرکزی بجنورد با 90 روستا بزرگترین بخش خراسان شمالی است که مدیریت آن سخت است، به همین دلیل تلاش می شود با تقسیم آن به دو قسمت بادرانلو و بجنورد، مدیریت آن مطلوب تر شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد وحیدی نماینده مردم پنج شهر خراسان شمالی در شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصرترک با اشاره به اینکه شورای اسلامی بررسی تقسیمات کشوری را آغاز کرده است، گفت: تقسیمات جدید ولایات و تقسیمات در دولت قبل متوقف شد.

وی با اشاره به اینکه طرح تقسیم مانه و سملگان به دو بخش در دولت گذشته در دستور کار قرار گرفت که به حالت تعلیق درآمد، گفت: این طرح در دولت جدید مجددا مطرح شد و پس از آن در اولویت اول استان قرار گرفت. انشعاب مانه و سملگان.این دو شهر احتمالاً باید به اترک تغییر نام دهند.

نماینده مردم پنج شهر خراسان شمالی در شورای اسلامی همچنین به ایجاد دو لشکر جدید در خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: لشکر جدیدی که به وزارت کشور ارائه شده و در مرحله اصلاح است، بادرانلو است. که با تقسیم این قسمت از بجنورد، 40 روستا در این منطقه قرار می گیرد.

وی افزود: لازم به ذکر است که بزرگ ترین قسمت خراسان شمالی که بیش از 90 روستا دارد، بخش مرکزی بجنورد است که مدیریت آن سخت است به همین دلیل تلاش می شود تا به دو قسمت تقسیم شود. بادرانلو و بجنورد مدیریت خود را مساعدتر کند.

وحیدی تصریح کرد: علاوه بر این با پیگیری فرمانداری قطعه جدیدی در قطعه گرمخان در حال بررسی است تا روستای گیفان به قطعه جدید ارتقا یابد.

وی بخشی از مشکلات استان را مربوط به اخذ کد سکونت برای روستای جدید در دست بررسی عنوان کرد و گفت: شهرک های بالای 20 خانواری که سال ها طول کشیده تا تبدیل به روستا و ایجاد سکونتگاه های روستایی در آنها شود. در اولویت دستور کار، 37 نقطه از این شهرک ها در بررسی های استان انجام و به وزارت کشور پیشنهاد شد.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: قطعا با تبدیل شهر به روستا، جمعیت روستایی که در کشور تولیدکننده هستند می توانند از مزیت های در نظر گرفته شده برای روستاها بهره ببرند.

واحدی خاطرنشان کرد: همچنین به دنبال کد عشایری جدید در حوزه عشایری استان خراسان شمالی هستیم که قطعاً دارای امکانات و کمک به توسعه استان خواهد بود، زیرا خراسان شمالی یک منطقه تولیدی است و به لایه ها توجه می کند. مردم روستایی و عشایری قطعا در تامین پروتئین به انسان متضرر خواهند شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید