بسیاری از تجاوزات و تجاوزات به حقوق عمومی ناشی از ناآگاهی است. رسانه ها باید پلیس را در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی یاری کنند.


ساعت: 12:11
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885838

امان اللهی گفت: در این مدت 512 پرونده در حوزه جرایم سایبری و 446 پرونده در حوزه کشف در چهارمحال و بختیاری تشکیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ سردار منوچهر امان اللهی فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز نقش رسانه ها و جایگاه اطلاع رسانی بر هیچکس پوشیده نیست و همواره شاهد نفوذ رسانه ها در جامعه امروز هستیم.


وی با بیان اینکه پلیس در حوزه کشف جرایم، تخلفات رانندگی و غیره اقداماتی را انجام می دهد، تصریح کرد: امنیت و نظم عمومی در همه زمینه ها مبانی متفاوتی دارد و تنها با فعالیت پلیس محقق نمی شود و برای امنیت مطلوب کافی نیست. .


امان اللهی یادآور شد: بسیاری از تجاوزات و تجاوزات به حقوق عمومی ناشی از جهل است و رسانه ها می توانند نقش مکمل در این زمینه داشته باشند ضمن اینکه صداقت، دلسوزی، تعهد و… برای رسیدن به اهداف بسیار مهم هستند.


فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به عملکرد و اقدامات پلیس از ابتدای سال 1401، خاطرنشان کرد: در این مدت 4 هزار و 233 فقره سرقت در استان انجام شده که نسبت به سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است. مدت مشابه سال گذشته 1 هزار و 213. سارق دستگیر شد.


و ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون 15 گروه سرقت در مناطق مختلف متلاشی شده است.


امان اللهی اذعان داشت: تصادفات با خسارت در این مدت هشت درصد افزایش داشت اما در آمار تصادفات منجر به فوت 24 درصد افت داشت.


وی بیان کرد: مبارزه با قاچاق کالا 69 درصد افزایش داشته است و در حوزه احتکار کالا 400 درصد افزایش داشته ایم که ارزش ریالی آن 4770 ریال است.


فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری از کشف یک هزار و 233 کیلوگرم مواد مخدر، دستگیری یک هزار و 246 نفر با 9 درصد افزایش و پلمب 9 پرونده در واحد توزیع مواد مخدر در این مدت خبر داد و گفت: در حوزه فضای مجازی، در این بخش 1830 فقره پرونده کیفری در سایت شناسایی و 326 پرونده در این خصوص تشکیل شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 درصد افزایش داشته است.


امان اللهی گفت: در این مدت 512 پرونده در حوزه جرایم سایبری تشکیل و 446 پرونده در حوزه کشف داشتیم.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید