انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود/ بسیاری از مشکلات و فسادها با ترویج فرهنگ عمومی حل و ریشه کن می شود.

ساعت: 13:23
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780731

حجت الاسلام اجی در جلسه شورای عالی قضایی:

رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قضایی تاکید کرد: دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در 13 آبان 58 با اقدامی انقلابی شاخ غول پیکر آمریکا را شکستند و با عنایت الهی عظمت کاذب آن را در هم شکستند و دنیا دید که داخل این درام توخالی نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی صبح امروز (دوشنبه 19 آبان ماه) جلسه شورای عالی قضایی با اشاره به سالروز شهادت شهید حسین فهمیده، گفت: شهید فهمیده با ایثار و از خودگذشتگی و ایثار و شهادت سردار شهید فهمیده. اقدامات ایثارگرانه بسیاری از دلها، جوانان را به حقیقت و فرهنگ ایثار و شهادت پی برد و نه تنها در تاریخ جاودانه شد، بلکه راه و رسم دفاع از اسلام و میهن و ارزش‌ها الگوی همگان به‌ویژه جوانان شد.

رئیس قوه قضائیه همچنین با اشاره به سالروز شهادت آیت الله قاضی طباطبایی، ایشان را انسانی وارسته و نیکوکار توصیف کرد که زندگی خود را وقف اعتلای دین و تحصیل کرده و بدین وسیله به فیض شهادت نائل شده است. گفت: زندگی شهید قاضی طباطبایی و قاتلان و یارانش آموزنده است تا ببینیم این شهید عزیز کجاست و در چه وضعیتی است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی افزود: منافقین با شعارهای ارزنده وارد میدان شدند اما انحراف و جدایی آنها از راه حق از جایی شروع شد که در فهم دین از متکلمان استفاده نکردند و به درک ناقص خود بسنده کردند. ، و قرآن و مکتب طهارت اهل بیت را ترک کردند.

وی ادامه داد: زاویه منافقین در جایی بیشتر از حقیقت بود که با وجود اینکه شعارهای به ظاهر خوبی سر می دادند، به تدریج به مرحله ای از انحراف رسیدند که علمای دین و افرادی مانند آیت الله بهشتی، آیت الله کودوسی و …. سد اسلام و ریختن خون 17000 انسان بی گناه.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای گفت: کار شاکیان برای حمایت از مردم و مردم به جایی رسید که به وکلا، مراجع، ائمه و دین پشت کردند و در مقطعی با صدام جنایتکار علیه مردم خودشان همکاری کردند. و امروز با آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به کشور خودشان همکاری می کنند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به سالروز تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان مسلمان امام خمینی (ره) در 13 آبان ماه سال 58 که روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اعلام شد، گفت: در 13 آبان تعدادی از آگاهان. دانش آموزان با الهام از طبیعت انقلاب اسلامی و نوری که امام خمینی (ره) از اسلام و قرآن دریافت کرد و حضرت صاحب الامر (عج) به طور خودجوش انقلاب دوم را رقم زد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی افزود: شیطان بزرگ برای خود چهره دروغین و عظمتی در دنیا ایجاد کرده بود که خیلی ها جرات نزدیک شدن به او و رویارویی با او را نداشتند و به خود پیشنهاد کرده بودند که دنیا باید آن گونه که ابرقدرت ها می خواهند باشد.

وی ادامه داد: دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در چنین شرایطی با اقدامی انقلابی شاخ این غول را شکستند و عظمت دروغین او را با عنایت الهی در هم شکستند و دنیا دید که در این طبل توخالی چیزی نیست. .

رئیس قوه قضائیه گفت: در حادثه طبس سربازان پنهان خدا به میدان آمدند و بار دیگر پوزه شیطان بزرگ را به خاک ذلت مالیدند و نشان دادند که با تکیه بر ایمان، توکل و توکل به خدا، می تواند در برابر نیروهای استکبار مقاومت کند و البته باید. «مراقب باشیم خدای نکرده روحیه استکباری پیدا نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با اشاره به تقارن روز دانشجو با سالگرد تبعید امام(ره) گفت: دشمن در صدد خاموش کردن نور الهی بود که در امام خمینی(ره) تجلی یافته بود و دستگیر، اخراج و محدود شد. امام، اما این نه تنها نور خاموش نشد، بلکه به تقارن معنادار و در همان روز عظمت دروغین استکبار فرو ریخت.

رئیس قوه قضائیه در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به نامگذاری 14 آبان به عنوان روز فرهنگ عمومی گفت: اصل انقلاب اسلامی انقلاب فرهنگی بود و زیرساخت قدرت، اقتدار و استقلال است. همچنین مسائل فرهنگی».

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای افزود: بسیاری از بزرگان موضوع فرهنگ را یکی از مولفه ها و الزامات استحکام نظام و ملت می دانند، اما می توان گفت فرهنگ زیرساخت همه مولفه هاست. از جمله اقتصاد، امنیت، علم و فناوری.»

وی افزود: اگر فرهنگ عمومی اسلامی صحیحی داشته باشیم، بسیاری از مشکلات اقتصادی ما خود به خود بهبود می یابد و بسیاری از مشکلات و مفاسد با ترویج فرهنگ عمومی حل و ریشه کن می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با بیان اینکه اگر فرهنگ اسلامی و دینی ما ترویج شود، علم و معرفت ما افزایش می یابد و امنیت ارتقا می یابد، خاطرنشان کرد: رسانه ها و صاحبان قلم و سخنرانی.

رئیس قوه قضائیه در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به سفر کاری 18 ساعته خود به استان خوزستان در هفته گذشته و بررسی میدانی مشکلات استان گفت: استان خوزستان دارای مواهب غنی الهی است اما به دلیل برخی نقاط ضعف مردم مشکلی دارند که واقعا لیاقت آن را ندارند و دشمن به دنبال سوء استفاده از این ضعف هاست.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی تاکید کرد: باید به مشکلات استان خوزستان به صورت ویژه و با اقدامات متعارف رسیدگی شود، مشکلات آب، مشکلات زیست محیطی، فرهنگی و اقتصادی مردم این منطقه قابل حل نیست و تلاش ما این است که نسخه ویژه به این مسائل توجه ویژه ای داشته باشید.

این خبر کامل شد…

دیدگاهتان را بنویسید