ریشه صحنه های زیبای عاشورا و انقلاب در فرهنگ ناب اسلامی است


ساعت: 15:44
تاریخ انتشار: 1401/05/14
کد خبر: 1888054

حجت الاسلام مختاری با تاکید بر اینکه صحنه های زیبای عاشورا و انقلاب ریشه در فرهنگ ناب اسلام دارد، گفت: ما اهل امام حسین هستیم و هرگز در برابر مستکبران و یزیدیان تسلیم ذلت نخواهیم شد و خواهیم بود. راه امام حسین (ع) را تا ظهور دولت دوست ادامه دهید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقحجت الاسلام حسین مختاری در خطبه های نماز جمعه بیرجند با اشاره به لزوم توجه به تقوای سیاسی و اجتماعی تصریح کرد: تقوا تنها تقوای عبادی و تزکیه فردی از طریق نماز، روزه، لقمه حلال نیست، بلکه تقوای عبادی نیست، بلکه تقوای عبادی است. رعايت عدالت لازمه عادل شدن انسان و ياري ولي و امام زمان خود است.

امام موقت بیرجند با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) در مسیر مبارزه سیاسی با حاکمان ستمگر و اصلاح جامعه زندانی و شکنجه شدند، افزود: ماندگارترین مردم تاریخ که اکنون پس از سال 1400 به نیکی یاد می کنیم. سالها مجاهدند و در راه خدا شهدایی هستند که تقوای سیاسی داشتند.

فرمود: در کربلا عده ای تقوای عبادی داشتند اما چون تقوای سیاسی نداشتند راه خدا را یاری نکردند.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اهمیت تولی و طبری تصریح کرد: دشمن در این چهل سال نتوانسته ما را مجبور به جدایی از ولی شرعی و تقوای سیاسی کند، ابعاد خود را افزایش دهیم. تقوا


عاشورا یک حماسه زیبای انسانی بود

امام جماعت موقت بیرجند در قسمت دوم خطبه های این هفته ضمن تسلیت ایام محرم حسینی گفت: قیام عاشورا حماسه ای زیبای انسانی بود و عاشوراییان حسینی بالاترین ویژگی های ایثار، شجاعت، رهبری و… را به نمایش گذاشتند. سستی خود را نشان داد.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه در چند قرن گذشته استکبار و تبهکاری آمریکا میلیون ها انسان را در کشورهای مختلف به خاک و خون کشیده و ملت ها را غارت کرده است، افزود: دشمن برای مردم جمهوری اسلامی ایران بوده است. بیش از چهل سال بدون هیچ عصیان و توطئه ای دریغ نکرد و مردم ایران تصاویر زیبایی از شجاعت و مقاومت به نمایش گذاشتند.

وی ادامه داد: ریشه صحنه های زیبای عاشورا و انقلاب اسلامی در فرهنگ ناب اسلام و توحید است و باید این ریشه های زیبا حفظ شود.


فرهنگ اسلامی را قدر بدانیم

امام موقت بیرجند با اشاره به اینکه همه خوبی ها در پرتو بندگی و عبادت خداوند است، گفت: در فرهنگ اسلامی خدا حرف اول را می زند و هر که به خدا نزدیکتر باشد عزت بیشتری خواهد داشت.

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: خلق و بندگان خدا در فرهنگ اسلامی مهم است زیرا قرآن می فرماید: و هر که یک نفس را زنده کند، گویی همه مردم را زنده کرده است.

وی ادامه داد: باید برای فرهنگ اسلامی ارزش قائل شویم، اما ریشه زشتی هایی که در تاریخ به وجود آمده، فرهنگ منحط حیوان پرستی و مادی گرایی است که هوی و هوس به جای خدا مقدس است و مردم در این فرهنگ ارزشی ندارند. .


جنگ ترکیبی دشمن برای خلع سلاح فرهنگ نظام اسلامی

امام جمعه موقت بیرجند گفت: ابتدا باید فرهنگ مادی گرایی را در وجود خود حذف کنیم و خود را اصلاح کنیم و تا زمانی که این فرهنگ از جامعه رخت بربندد صحنه های زشتی به وجود می آید.

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: دشمن نقطه قوت ما را که فرهنگ اسلامی است به خوبی درک کرده است، از این رو جنگ ترکیبی گسترده ای را برای ترویج بی بندوباری، طرح بحث حجاب اجباری و… راه اندازی کرده است. الف) تفکیک و خنثی سازی سلاح های فرهنگی.

وی به اقتدار دفاعی، امنیتی و توسعه علمی ایران اسلامی با وجود همه دشمنی ها اشاره کرد و تاکید کرد: دشمن بداند که ما امت امام حسین هستیم و هرگز در برابر مستکبران و یزیدیان تسلیم ذلت نخواهیم شد و مصمم هستیم. راه امام حسین (ع) را ادامه دهیم تا ظهور دولت یار (مهدوی) را ادامه دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید