فرهنگ عاشورا; این عامل حفظ انقلاب است/ پیروزی های بزرگ ایران اسلامی یک واقعیت واقعی است


ساعت: 13:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۰
کد خبر: 1889208

حمید دامغانی فرمانده سپاه استان سمنان گفت: فرهنگ عاشورایی تاکنون عامل حفظ بقای نظام جمهوری اسلامی بوده است و به برکت این فرهنگ و تمایل مردم به کار بر چالش های موجود فائق آمده ایم. پیشرفت نظام و انقلاب است و در حال حاضر نظام اسلامی در تمام طول سال در بهترین حالت خود قرار دارد، بعد از انقلاب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرات؛ حمید دامغانی فرمانده سپاه استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار در سالن اجتماعات شهید بسطامی سپاه سمنان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) ) واقعه عاشورا نشان می دهد که رویارویی حیات صالح در برابر زندگی شیطان در بالاترین حد خود و همانطور که حضرت زینب در این واقعه فرمودند برای یاران امام حسین (ع) و خود پیامبر به تصویر کشیده شده است. چیزی جز زیبایی و نجابت نبود.

فرمانده سپاه سمنان در ادامه با اشاره به دو درس بزرگ از واقعه عاشورا گفت: حکومت داری، اطاعت از ولی امر و ربط به تاریخ از مهم ترین وقایع و عبرت های واقعه عاشورا است و تا زمانی که حق و باطل وجود دارد، این است. مخالفت ادامه خواهد داشت.

وی همچنین تاکید کرد: ما نیز باید جایگاه خود را در این حادثه پیدا کنیم تا بدانیم در کدام جبهه قرار داریم و بدانیم کسانی که سکوت کردند و در جبهه حق کمک نکردند نیز در گروه و جبهه باطل هستند و باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند.

وی فرهنگ عاشورایی را عامل ماندگاری نظام جمهوری اسلامی می داند و بیان می کند: به برکت این فرهنگ و تمایل مردم به کار، چالش های پیشرفت نظام و انقلاب را پشت سر گذاشته ایم. و اکنون نظام اسلامی در بهترین حالت خود در سالهای آینده است این از انقلاب است.

به گفته دامغانی، پیروزی های نظام اسلامی ایران خیالی نیست و برخاسته از واقعیت میدانی و به اعتراف خود غربی هاست.

این مقام مسئول معتقد بود که قدرت آمریکا و اسرائیل در آستانه فروپاشی است و گفت: امروز آمریکا و اسرائیل نه برای گسترش بلکه برای بقا تلاش می کنند و این را اتاق های فکرشان هم تشخیص می دهند.

وی فرار مفتضحانه سربازان آمریکایی از افغانستان، حضور بایدن در منطقه خاورمیانه و عدم موفقیت اسرائیل در غزه را از عواملی می داند که نشان می دهد این استعمارگران در آستانه زوال هستند.

دامگانی افزود: دولت سیزدهم به دنبال عملیات اقتصادی و قطع دست باندهای مخرب در نظام اقتصادی است و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در 2 سال آینده اقتصاد کشور به پویایی مورد انتظار می رسد و مشکلات حل می شود. .

فرمانده سپاه استان سمنان گفت: برخی افراد سودجو در سال های اخیر که مردم در فشار اقتصادی بودند به دنبال منفعت بودند و دولت سیزدهم با یک عملیات اقتصادی به دنبال قطع دست این افراد و حذف رانت است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در 40 سال گذشته در صدد آسیب رساندن به کشور هستند و فرهنگ عاشورا و قدرت ایمان و اعتقاد، رمز کشور برای شکست توطئه است. دشمنان در این سالها

وی اذعان داشت: مردم کشورمان از واقعه عاشورا پیام صبر و مقاومت و بی شرمی در مقابل دشمنان را دریافت کردند و فشار اقتصادی را به خوبی تحمل کردند و با حضور خود در مراسم عزاداری ماه محرم نشان دادند که هستند. هنوز فرهنگ عاشورا، نظام و انقلاب پابرجاست.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمن با ما در جنگ رسانه ای و اطلاعاتی است و به دنبال بازی با افکار عمومی و ناکارآمد نشان دادن نظام است و رسانه ها باید برای اقناع افکار عمومی گام های موثری بردارند.


رسانه عاشورایی باید شاخصه های انقلاب و ارشاد را داشته باشد

حجت الاسلام سید محسن حسینی دیباجی نیز در این دیدار با بیان اینکه امروز قدرت رسانه و عملیات روانی بخشی از ابزار قدرتمند کشور است، گفت: رسانه های انقلابی در کشور باید بر توحید و رسالت انسانی و دینی و مذهبی تاکید کنند. مبانی اخلاقی ج در مسیر درست حرکت کنید و با دشمن روبرو شوید.

حجت الاسلام دیباجی در ادامه افزود: دشمن با سوء استفاده از تسلط رسانه ها و تبدیل شبهه به یقین و تغییر مرزهای واقعیت و پوشاندن نقاط ضعف، اهداف خود را پیش برده است، همانطور که برخی افراد تحت نفوذ غرب هستند. رسانه ها تصور می کردند که عصر رضاشاه دوران اقتدار ایران است.

وی ویژگی های رسانه انقلابی را مسئولیت پذیری، ارشادی، انقلابی گری و امر به معروف و نهی از منکر می داند و بیان می کند: دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و تفرقه بین مردم و مدیران جامعه اسلامی و تلاش انقلابیون و انقلابیون است. دولت باید بیان شود. و همه رسانه ای شویم برای حمایت از دولت انقلابی.

حجت الاسلام دیباجی در نهایت اذعان داشت: دشمنان در دو حوزه اقتصادی و رسانه ای درصدد تعرض به کشور هستند و رسانه ها سربازان جنگ رسانه ای در این کارزار هستند و باید آرمان های انقلاب اسلامی را در جامعه تبیین کنند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید