تبیین جهاد ارتباط تنگاتنگی با نهضت عاشورا دارد/ قیام عاشورا انگیزه مبارزه برای حفظ کرامت انسانی را به وجود می آورد.


ساعت: 22:15
تاریخ انتشار: 1401/05/16
کد خبر: 1888486

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان کرمانشاه:

حجت الاسلام اسماعیل شاه محمدی گفت: قیام عاشورا انگیزه مبارزه برای حفظ کرامت انسانی و نفی حاکمیت ظلم را در بین مردم ایجاد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام اسماعیل شاه محمدی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز با تسلیت شهادت امام حسین(ع) اظهار داشت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند هدف از قیام امام حسین(ع) شهادت نبود. یا حکومتی، اما این امام همام در راه تحقق است، آرمان های خدا، احیای امر به معروف و نهی از منکر و رفع ظلم، قیام کردند و کشته شدند.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان کرمانشاه فلسفه واقعه عظیم کربلا را بسیار مهم برشمرد و افزود: امام حسین (ع) راه سعادت، زندگی شرافتمندانه، نجات اسلام، مقابله با ظلم را هموار کرد. ، با قیامش عدل و کمال را برقرار کرد تا روز قیامت به همه نشان داد.

وی خاطرنشان کرد: واقعه عاشورا بزرگ ترین واقعه تاریخ بشر است که موجی عظیم ایجاد کرد و هر فردی از هر دین و مذهب را با ارزش های متعالی آشنا کرد.

حجت الاسلام شاه محمدی ادامه داد: قیام عاشورا انگیزه مبارزه را برای حفظ کرامت انسانی و نفی ظلم ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین (علیه السلام) در حالی قیام کرد که دین اسلام در خطر بود و نگذاشت از دست ناصالحان به اعتقادات مردم خدشه وارد شود.

وی بیان می کند: رساندن اسلام ناب به مردم، ایجاد اصلاحات در جامعه، ایجاد محدودیت های الهی، ایجاد امنیت در همه امور و احقاق حقوق مستضعفان از دیگر اهداف قیام عاشورا بود.

یکی از مسئولان سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان کرمانشاه گفت: اخلاص امام حسین (ع) و یارانش در دفاع از دین دلیل بر ادامه حیات نهضت حسینی امروز پس از 1400 سال است.

وی تبیین مکتب عاشورا را ضروری دانست و اظهار داشت: اولین پرچمدار نهضت برای تبیین نهضت کربلا امام حسین (ع) بود که با خطبه های خود راه را مشخص کرد و امروز جهاد تبیین است. ارتباط تنگاتنگی با نهضت عاشورا و انقلاب اباعبدالله الحسین(ع) دارد و باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید