توانمندسازی زنان ارتباط تنگاتنگی با رفاه و توسعه جوامع دارد


ساعت: 21:25
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893947

شعیشه کرمخانی گفت: توانمندسازی زنان ارتباط تنگاتنگی با رفاه و توسعه جوامع دارد، زنان به عنوان سرمایه انسانی جامعه محسوب می شوند و بدون شک سرمایه انسانی یکی از عوامل مهم رشد و توسعه اقتصادی هر جامعه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور و نیروی فعال جامعه نیازمند توانمندسازی هستند.

امروزه با ارتقای زنان ایرانی در عرصه های مختلف علمی، ورزشی، هنری، فرهنگی و… می توان به جایگاه و منزلت زن در جامعه پی برد.

بهره گیری از استعدادها و توانایی های ارزشمند زنان و استفاده از نقش مهم آنان در جامعه می تواند راهگشای برخی از مشکلات جامعه باشد.

بر این اساس اگر بسترهای لازم برای توانمندسازی و فعالیت زنان در جامعه فراهم شود، بی شک می تواند بر رشد و توسعه همه جانبه جامعه تأثیرگذار باشد. با

شعیشه کرمخانی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز با بیان اینکه توانمندسازی زنان ارتباط تنگاتنگی با رفاه و توسعه جوامع دارد، اظهار داشت: توانمندسازی یک مفهوم کلیدی در ارتباط با رشد فردی و اجتماعی افراد جامعه است و یکی از مهمترین آنها به شمار می رود. مفاهیمی برای همه جنبه های زندگی

این جامعه شناس و مددکار اجتماعی می افزاید: توانمندسازی برای قوی شدن و توان مقابله با مشکلات و مسائل زندگی امروزی ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از حوزه های فعالیت مددکاری اجتماعی، همکاری با زنان سرپرست خانوار است که به دلایلی از جمله طلاق، آسیب به همسر، ضعف نظارت و… مسئولیت زندگی و تربیت فرزندان را بر عهده می گیرند.

کرمخانی بیان کرد: اما تنها به دلیل بار سنگین مسئولیت ها با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند و نبود حمایت های اجتماعی و کمبود مهارت، فرصت های ارتباطی و اجتماعی و همچنین مهارت های کاری، این گروه اجتماعی را فقیرتر و مستأصل تر از روز می کند. در روز .

وی ادامه داد: در این راه حمایت نهادهای اجتماعی از جمله سازمان اجتماعی می تواند کمک شایانی به آنها کند.

این جامعه شناس افزود: در این راستا مزایای اجتماعی می تواند با ارائه آموزش های مختلف و ایجاد بستر اشتغال، روند توانمندسازی و خوداتکایی این خانواده ها را تسهیل کند.

کرمخانی خاطرنشان کرد: همه افراد جامعه در قبال یکدیگر مسئول هستند و این وظیفه اجتماعی می تواند زمینه ساز رشد فردی و اجتماعی افراد جامعه به ویژه کسانی باشد که بار سنگینی از مسئولیت را در جامعه به دوش می کشند و پشتوانه ای ندارند.

وی تصریح کرد: توانمندسازی زنان ارتباط تنگاتنگی با رفاه و توسعه جوامع دارد، زنان به عنوان سرمایه انسانی جامعه محسوب می شوند و بدون شک سرمایه انسانی یکی از عوامل مهم رشد و توسعه اقتصادی هر جامعه است. . .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید