مشارکت بانک کارگران رفاه در توانمندسازی و تامین مالی واحدهای تولیدی

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، اسماعیل لالقانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران در حاشیه بازدید از نمایشگاه فرصت های صادراتی ایران در گفت و گو با خبرنگار برنا اظهار داشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر مهار تورم، رشد تولید یکی از مواردی است که مهمترین هدف بانک رفاه از حضور در این نمایشگاه، توانمندسازی و تامین مالی بنگاه های اقتصادی و واحدهای تولیدی است.

وی ادامه داد: بانک ها می توانند با ابزارهایی که در اختیار دارند در کنترل تورم و رشد تولید نقش موثری داشته باشند و بانک رفاه نیز در این راستا با برنامه ریزی هایی که انجام داده است به جای افزایش پرداخت وصیت نامه، حجم نقدینگی را کنترل می کند. از ابزار پرداخت بانکی استفاده می شود تا واحدهای تولیدی شرایط مناسب تری برای افزایش ظرفیت تولید داشته باشند.

وی تاکید کرد: بانک رفاه برنامه های خود را برای حمایت از تولیدکنندگان و افزایش تولید با جدیت دنبال می کند و با حمایت نظام بانکی رشد کمی و کیفی تولید کشور محقق می شود و امکان افزایش صادرات فراهم می شود.

للقانی گفت: صادرات نقش مهمی در کسب ارز و در نتیجه افزایش سرمایه گذاری، رشد تولید و رونق اقتصادی کشور خواهد داشت. در همین راستا بانک رفاه کارگران به همراه شرکت های تابعه خود با حضور در نمایشگاه فرصت های صادراتی ایران، برنامه ها و ابزارهای خود را برای حمایت از واحدهای تولیدی و افزایش صادرات ارائه کرد.

مدیرعامل بانک رفاه در خصوص تامین مالی واحدهای تولیدی اقتصادی گفت: بانک رفاه یکی از بانک های پیشرو در زمینه صدور گواهی اعتبار مولد (GAM) در سیستم بانکی کشور و سهم وجوه پرداختی برای تولید است. واحدهای در حال افزایش نسبت به کل وجوه پرداختی این بانک قابل توجه بوده و این روند در سال جاری نیز دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: بانک رفاه ابزارهای تخصصی بانکی جدیدی را طراحی می کند که هر شرکت یا پروژه ای بر اساس شرایط خاص خود می تواند از حمایت های نظام بانکی بهره مند شود.

لالقانی در خصوص مبلغ پرداختی تسهیلات خرد بانک رفاه گفت: سال گذشته حدود 717 هزار مستمری بگیر و مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی از تسهیلات قرض الحسنه بانک رفاه بدون ضامن استفاده کردند و مراحل اخذ این نوع تسهیلات کاملا الکترونیکی بود. از ابتدای سال 1402 تاکنون 35 هزار وجوه قرض الحسنه در قالب این طرح پرداخت شده است.

وی ادامه داد: بیش از 75 هزار میلیارد ریال وام ازدواج در سال گذشته توسط بانک رفاه پرداخت شد و با تمام محدودیت ها، تکلیف تعیین شده در قانون برای پرداخت وام تولد و ازدواج برای این بانک انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید