منابع مالی بانک ها و نبود زیرساخت های مناسب عمده ترین مشکلات واحدهای تولیدی است

امیر خلیلیان در این نشست اظهار داشت: اتاق حسابرسی از ظرفیت خود حداکثر استفاده را خواهد کرد و در صورت مشاهده اراده در تولیدکنندگان نسبت به حمایت از آنها اقدام خواهد کرد.

مدیرکل دیوان محاسبات استان قزوین درباره مشکلات واحد تولیدی و پایان مهلت واگذاری زمین برای ساخت آن گفت: پرونده این شرکت آماده ارسال به دادسرا است، کاری به آن نداریم. شرکت مربوطه و شرکت مالکیت صنعتی باید پاسخگو باشند.

وی گفت: هرجا حمایت از تولید باشد پیشتاز خواهیم بود و با تمام توان در خدمت صنعتگران روستا خواهیم بود.

عزیزالله افضلی در این جلسه اظهار داشت: هشت دستور جلسه در کارگروه اصلی تسهیل و موانع مورد بحث و بررسی قرار گرفت که از این تعداد دو مورد به دلیل عدم ارتباط با کارگروه تسهیل در ستاد به کارگروه تخصصی مربوطه ارجاع شد و 6 مورد به تصویب رسید. در نظر گرفته شده است

وی افزود: عمده مشکلات واحدهای تولیدی مرتبط با منبع بانکی و واحدهای صنعتی در انتقال تمکن مالی است که دریافت کرده اند که مصوبات مربوطه از سوی استاندار پذیرفته شده است.

رئیس سازمان صمت استان قزوین گفت: موارد مربوط به واگذاری زمین هایی که از سوی شرکت شهرک به واحدهای صنعتی واگذار شده بود اما این واحدها نتوانستند در مهلت مقرر اقدامات لازم را انجام دهند، بررسی می شود.

افضلی یادآور شد: با توجه به بازدیدهای انجام شده در گذشته توسط کارگروه ها به این نتیجه رسید که برخی از معوقات قهری و فراتر از ید صنعتی بوده و از این رو مقرر شد واحدهای طرح توسعه تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد. در سال جاری با رعایت تمامی مقیاس ها و نظارت ها باید از سوی دستگاه ها مهلت داده شود.

وی گفت: در زیرساخت های برخی شرکت ها از جمله زیرساخت برق نیز مشکلاتی داشتیم که با دستور استاندار این مشکلات برطرف شد.

در این جلسه مشکلات واحدهای تولیدی استان از جمله مشکلات واحد استخراج خاک صنعتی اصفهان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این واحد صنعتی در جاده قدیم قزوین – رشت واقع شده و محصول آن خاک صنعتی است که زمینه اشتغال 10 نفر را فراهم می کند.

همچنین مشکلات واحد صنعتی بیداویر و صنایع سیم زنجان واقع در روستای سیف آباد تاکستان بررسی شد. محصولات این شرکت انواع مفتول می باشد که زمینه اشتغال 660 نفر را فراهم کرده است.

رسیدگی به مشکلات شرکت سیلو پارس ترک از دیگر موضوعاتی بود که در جلسه ستاد برای تسهیل و رفع گلوگاه های تولید مطرح شد. این شرکت واقع در جاده قدیم آبیک به قزوین، تولید کننده انواع تجهیزات سیلو با 90 نفر نیرو می باشد.

در ادامه این نشست مشکلات کارخانه لوله و اتصالات چدن واقع در شهرک صنعتی البرز بررسی شد. این شرکت بلوک های فولادی تولید می کند و 180 نفر مشغول به کار هستند.

تخفیف در میزان صدور پایان ساخت کشتارگاه شراب توسط سازمان تعاون شهرداری ها و منطقه تاکستان، اعطای قطعه 402 شهرک صنعتی کاسپین در اختیار شرکت ویتانا، درخواست تمدید قرارداد احداث واحد تولیدی در شهرک صنعتی آراسنج مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین توقف بازرسی های برگشتی از یک واحد تولیدی، مشکل آلودگی زیست محیطی یک شرکت در شهرک صنعتی البرز، درخواست انشعاب برق یک واحد معدنی و مشکلات زیست محیطی طرح توسعه یک واحد در … حوزه تولید سیلوی فولاد در آبیک و درخواست آزادسازی مابه التفاوت نرخ ارز یک شرکت شراب سازی از جمله موضوعاتی است که در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید