بزرگترین چالش ورزش گیلان نبود زیرساخت های مناسب/هیئت، موتور محرکه ورزش قهرمانی است


ساعت: 08:09
تاریخ انتشار: 1402/02/12
کد خبر: 1835917

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان در نشست خبری صحبت کرد

جهانبخش آرمان مدیر کل ورزش و جوانان گیلان گفت: چالش اصلی ورزش امروز استان زیرساخت های ورزشی است و بهبود این وضعیت نیازمند تلاش شبانه روزی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جهانبخش آرمان مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در نشست خبری با اشاره به چالش ها و فرصت های ورزشی استان گیلان گفت: چالش اصلی ورزش امروز استان متولیان زیرساخت های ورزشی هستند و کشور به مراحلی رسیده است. پیشرفت کرد، اما این کافی نیست و بهبود این وضعیت مستلزم تلاش شبانه روزی است.

وی با اشاره به مشکلات زیرساختی ورزشی استان تصریح کرد: استان گیلان ورزشگاه استاندارد مورد تایید سازمان لیگ و فدراسیون در همه زمینه ها ندارد.


هیئت ها، نیروی محرکه ورزش قهرمانی

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به اهمیت فعالیت هیئت های منصوب به اداره کل ورزش و جوانان گیلان گفت: موتور محرکه ورزش قهرمانی هیئت ها هستند. مورد نظر موفق نخواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان ادامه داد: ملاک ارزیابی هیئت ها در حوزه آموزش، برگزاری لیگ های منظم در سطوح و رده های سنی مختلف، برگزاری کلاس های توجیهی برای مربیان و بازیکنان هر رشته و ارتقای سطح آنها است. به پویایی و تحرک و برنامه محوری نمی رسیم، راه به جایی نمی بریم.

آرمند با اشاره به باشگاه های پرطرفدار کشور در عرصه های مختلف گفت: فوتبال از نظر هواداران از سایر هیئت ها جلوتر است.

وی با بیان اینکه تیم فوتبال ملوان نسبت به سایر تیم ها بهتر است، گفت: برای صعود نیاز به زیرساخت هایی است.

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان ادامه داد: هر چهار پروژکتور ورزشگاه تهتی بندرانزلی که استاندارد نبودند به طول 30 متر تعویض شدند. صندلی های تماشاگران و زمین چمن ورزشگاه نیز در آستانه بهره برداری است.

وی ادامه داد: زمانی که این مسئولیت را بر عهده گرفتم، تیم ملوان در زمین سردار جنگل بازی می کرد. فدراسیون این فرصت را به ما داد تا میزبانی ارتقای نور ورزشگاه را داشته باشیم. رختکن، گرانول و ورزشگاه نور در ورزشگاه های وحدت آستارا و پوریای ولی تالش تکمیل شد.

آرمند افزود: قدیمی ترین مورد وضعیت ورزشگاه عضدی رشت است که بنا به درخواست دو باشگاه پرطرفدار سپیدرود و داماش به زمین چمن طبیعی روز دنیا مجهز می شود و تصمیم گرفته شد. امروز نهایی شد “

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به رصد زیرساخت های ورزشگاه های کشور به جز خراسان جنوبی و ایلام گفت: برخی استان ها صنعتی هستند اما خداوند این پتانسیل، ظرفیت و هوش جوانان گیلان را داده است که امروز قهرمانان و ورزشکاران استانی با کمترین تجهیزات آنها بالاترین موقعیت را دارند.


کسب مقام ورزشکار جوان منبع سرمایه اجتماعی در استان است

وی افزود: نباید بین عنوان ورزشکار و تجلیل از وی فاصله ای وجود داشته باشد و از شهرداران و همکاران انتظار می رود که بی تفاوت نباشند. آنها نیاز به ارزیابی دارند.

آرمان با اشاره به بازدید از اماکن ورزشی استیجاری در شهرستان ها گفت: برخی از این اماکن به خوبی مدیریت شد اما برخی رها شد و حکمرانی خوب تشویق شد.


ترویج ورزش بانوان و امور جوانان در گیلان برای جایگزینی بانوان

وی با اشاره به ورزش بانوان گفت: امور بانوان به معاونت های بانوان ارتقا می یابد و برنامه های خوبی از جمله تجهیز سالن های حجاب در شفت و آستانه اشرفیه پیش بینی شده است که هر کدام 50 میلیون هزینه برآورد شده است. انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید