وحدت ملی مهمترین درد جامعه است/توسعه و پیشرفت جوامع در گرو امنیت است


ساعت: 10:31
تاریخ انتشار: 09/03/1401
کد خبر: 1913329

امینی گفت: مهمترین مسکن وحدت ملی است. زیرا امروز دشمن در صدد ایجاد ناآرامی، تفرقه و ضعف در وحدت جامعه است تا از این طریق بتواند هجمه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را به جامعه ما وارد کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ قاسم امینی استاد دانشگاه هرمزگان و پژوهشگر امور سیاسی استان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر درگیر جنگ ترکیبی «جنگ سخت و جنگ نرم» است، گفت: و اظهار داشت: امروز شاهد جنگ سنگین دشمن و استفاده از سلاح و ورود هستیم. ما به ایران اسلحه قاچاق می کنیم و همچنین با همکاری مسلحانه گروه های مخالف انقلاب علیه جمهوری اسلامی. همزمان با این حوادث، ما نیز درگیر جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران هستیم.

این استاد دانشگاه هرمزگان همچنین گفت: دشمنان با جنگ رسانه ای و تحریم و همچنین جنگ بین فردی علیه جمهوری اسلامی ایران این راهبرد را پیش می برند بنابراین توجه به این تحولات و ارائه راهکارها می تواند ترکیبی و چندوجهی باشد. یک گزینه باشد


مهمترین مسکن وحدت ملی است

امینی اذعان داشت: با در نظر گرفتن این تحولات چند ماه اخیر، اولین نکته این است که مهم ترین تسکینی که می تواند درد امروز جامعه ما را التیام بخشد، اتحاد ملی همه گروه ها، احزاب، نخبگان و همه گروه های مرجع است. جامعه ما نخبگان، ورزشکاران، هنرمندان، دانشجویان، اقشار متوسط ​​جامعه، اقشار مختلف جامعه داریم، همه باید به وحدت جامعه توجه داشته باشند، چرا که امروز دشمن سعی در ایجاد تشویش، تفرقه و ضعف در جامعه دارد. وحدت جامعه، می تواند هجمه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را به جامعه ما وارد کند.

وی ادامه داد: امروز یکی از موفقیت های دشمن استفاده از نارسایی های قومی، قبیله ای، طایفه ای و زبانی در استان های مختلف است که گاهی این امر اهداف شوم خود را دنبال می کند. بنابراین باید بیشتر به فکر وحدت جامعه اسلامی باشیم.

این کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان گفت: امروز دشمن به دنبال تضعیف اقوام مختلف و تجزیه ایران است. هر ایرانی که دغدغه مند و دارای غرور ملی و علاقه مند به هویت ملی، ایرانی و اسلامی با همه گرایش های سیاسی و اجتماعی باشد، این را نمی پذیرد و نمی پذیرد و این رسالت بر عهده همه نخبگان جامعه است و می شود. فرقی نمی کند این نخبگان دانشگاهی باشند یا هنرمند، ورزشکار یا فعال سیاسی، بلکه همه باید با این نقشه شوم دشمن مبارزه کنند و آن را خنثی کنند.


در جنگ ترکیبی دشمن باید به متخصصان دلسوز و فداکار تکیه کرد

امینی تاکید کرد: نکته بعدی که حائز اهمیت است این است که در این جنگ ترکیبی باید دانش استفاده از فضای مجازی و یا آگاهی از این فضا را در جامعه ارتقا دهیم و جامعه را از حملات شوم رسانه ای دشمن آگاه کنیم. در جنگ سنگین مواضع مرز یک کشور مورد حمله قرار می گیرد، همه اعلام می کنند و همه نسبت به مرزهای جغرافیایی حساسیت نشان می دهند، در این جنگ ترکیبی مرزهای فکری و فکری، هویتی و اجتماعی، دینی و ارزشی و اعتقادی ما مورد هجوم قرار گرفته است و همه باید احساس مسئولیت و آگاهی داشته باشد و جایگاه مناسبی داشته باشد، فرقی نمی کند که از چه گروه مرجعی باشند، هرکس بر اساس هویت ملی، ایرانی و اسلامی خود احساس مسئولیت می کند.

وی افزود: امروز یک ورزشکار یا جوان با بی احتیاطی یا ناخواسته در چنین شرایطی که جامعه ما درگیر آن است گل به خودی می زند یا اشتباه می کند. وظیفه ما با توجه به شرایط موجود، امر به معروف و نهی از منکر است. تکذیب درست است، ما باید به جوانان اطلاع دهیم، هر فردی در زمینه یا رشته هنری خاصی تخصص دارد، اما این بدان معنا نیست که در همه زمینه ها نظر دارد.

وی با تاکید بر اینکه امروز در جنگ ترکیبی دشمن باید به متخصصان دلسوز و متعهد مراجعه کرد و دید چه نسخه ای برای درمان جامعه گرفتار جنگ ترکیبی و رسانه ای تجویز می کنند، تصریح کرد: اگر کسی قصد دامن زدن به این معضلات را دارد علی رغم اینکه این اقدام خود به خود است و منافع آن نصیب دشمن می شود زیرا دشمن از این شکاف و عدم وحدت در جامعه اسلامی سوء استفاده می کند و اهداف خود را پیش می برد. ما تجربه کشورهای مختلفی را داریم که تجزیه و نابود شدند و نتوانستند در منطقه و جهان بایستند، بنابراین باید از سرنوشت همه این کشورها درس بگیریم. کشورهای عراق، افغانستان، سوریه و لیبی نمی توانند به این راحتی سرشان را بلند کنند.


اگر مشکل امنیتی وجود داشته باشد، شکی نیست که توسعه و پیشرفت دچار بحران خواهد شد

این مدرس دانشگاه های هرمزگان گفت: امروز اولین نکته در رابطه با رشد اقتصادی و رشد و توسعه امنیت است. بحران خواهیم داشت. بنابراین لازم است همه اقشار مختلف جامعه در صورت داشتن تریبون، رسانه یا فضا، بتوانند از این فرصت ها برای عمل به نفع کل جامعه و نه تنها در جهت منافع شخصی یا گروهی استفاده کنند.

وی گفت: نکته مهم بعدی این است که آسیب ها و چالش هایی را که امروز با آن روبرو هستیم را بیان کردیم که یک قسمت آن این است که درگیر جنگ چند بعدی با دشمن هستیم و دشمن از بیرون فشار می آورد و پیشروی می کند. جامعه اسلامی ما نیز از درون با آسیب های فراوانی روبه رو است که وظیفه دولت و شهروندان و جامعه توجه به مشکلات و توجه همگان در هر طبقه و قشر و در هر نقطه از این ایرانی اسلامی است. زمینی که زندگی می کند احساس مسئولیت کنید

این کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان ادامه داد: جامعه آسیب های جدی از جمله معیشت و اقتصاد و همچنین بحران هایی مانند بالا رفتن سن ازدواج، ناتوانی در خرید مسکن و نبود کار مناسب که جوانان ما در آن هستند، دیده است. دخیل است و دولت باید با متخصصان همکاری کند و کار دلسوزانه مناطق بحران زده را برطرف کند و همچنین برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشد تا بتواند مناطق بحران را حل کند. البته جوانان می توانند شغل مناسب پیدا کنند و به زندگی امیدوار باشند و بتوانند مشکل مسکن را حل کنند. برای تصمیم گیری و ازدواج، امروزه درصدی از جوانان در موضوع مهم ازدواج با مشکل مواجه هستند و سن ازدواج افزایش یافته است، بنابراین دولت باید صادقانه و متعهدانه این مشکلات را حل کند، اینها همه زمینه هایی است که می توانیم در آنها حل کنیم. کاهش آسیب های وارده و حل بحران ها.

امینی بیان کرد: امروز جوانانی را که در خیابان می بینیم در اعتراض به نظام سیاسی و سیاست های قوه مجریه اعتراض می کنند، از جوانان این سرزمین هستند، بنابراین ما باید سبک مکتب شهید سلیمانی را همیشه در نظر بگیریم، زیرا این شهید بزرگوار با بیان اینکه همه این جوانان با گرایش های مختلف سیاسی و کم حجاب و با حجاب و … همه فرزندان ما هستند، اظهار داشت: باید با دلسوزی به مشکلات آنها توجه کنیم، به نظر من اگر بتوانیم بحران ها را حل کنیم، بسیاری از اغتشاشات قابل حل است زیرا بسیاری از اعتراضات مردم به حق است، مردم تحت فشار هستند و نظام سیاسی باید مردم را درک کند تا دشمن نتواند از خلأهای ایجاد شده سوء استفاده کند.

وی در پایان تصریح کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری باید فرق معترض و یاغی را بدانیم زیرا معترض نظام سیاسی، قانون اساسی و… را می پذیرد اما از هر جهت به وضعیت اقتصادی و سیاست معترض است. آنها در چارچوب قانون اساسی زندگی می کنند و این با افرادی که شورشی هستند و با اسلحه به مردم شلیک می کنند بسیار متفاوت است، فردی که به دنبال یک انقلاب مسالمت آمیز است و چارچوب را می پذیرد و واقعاً برای حل مشکلات و مشکلات مردم تلاش می کند. رویکردها باید متفاوت باشد و برای هر کدام راهکار مناسبی ارائه شود تا دو مفهوم معترض و طغیانگر با هم برابر نباشند و هر کدام تعاریف خاص خود را داشته باشند و سیاست نظام اسلامی در قبال آنها متفاوت باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید