حفظ وحدت از ملزومات جامعه اسلامی است/ پیروی از سنت و سیره پیامبر اکرم (ص) مهمترین راه رسیدن به وحدت پایدار است.


ساعت: 13:43
تاریخ انتشار: 1301/07/17
کد خبر: 1902157

حجت الاسلام مصطفی بحری گفت: بهترین راه برای رسیدن به وحدت و یکپارچگی پیروی از قرآن و سنت پیامبر(ص) است و مسلمانان باید زندگی خود را بر اساس اسلام و قرآن قرار دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام مصطفی بحری، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با عصرهامون با اشاره به اینکه وحدت یکی از نیازهای جامعه اسلامی است، اظهار داشت: وحدت یکی از مهم ترین مسائلی است که هر مسلمان آزاده ای را از زمان هجری شمسی به خود مشغول کرده است. اسلام تا کنون آغاز شده است و مسلمانان باید وحدت را حفظ کنند و یکپارچگی توطئه های شیطانی دشمنان را از بین ببرند و اسباب پیشرفت و ترقی ملت های اسلامی را فراهم کنند.


وی افزود: وحدت مهمترین عامل در اقتدار امت اسلامی است که در صورت عدم توجه به آن صدمات و خطرات زیادی متوجه اصل اسلام خواهد شد، لذا ضرورت وحدت امری مهم و مسلم است و هر مسلمانی باید اهمیت و ضرورت این سوال را درک کنید. آگاه باشید


حجت الاسلام بحری با توجه به اینکه پیام هفته وحدت استفاده از فرصت جدایی بیگانگان و دشمنان با وحدت و هوشیاری در سایه قرآن کریم است، تصریح کرد: علمای اسلام باید توجه همه جانبه و ویژه داشته باشند. اصل وحدت و فواید و مضرات وحدت تفاوت را تبیین و به جامعه گزارش دهید.


وی با بیان اینکه سال هاست مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان زندگی مسالمت آمیز، یکپارچه و منسجم با پیوندهای خانوادگی و قومیتی دارند، تصریح کرد: دشمنان اسلام همواره نگران وحدت مردم شیعه و سنی در این امر هستند. آنها خشمگین بودند و در زمان های مختلف اختلاف و تفرقه ایجاد کردند، توطئه های مذهبی و قومی را به راه انداختند که با روشنگری و بصیرت علما، بزرگان سفید و مردم در هیچ یک از این توطئه ها ناکام ماندند.


این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: بهترین راه برای رسیدن به وحدت و یکپارچگی پیروی از قرآن و سنت پیامبر (ص) است و مسلمانان باید زندگی خود را بر اساس اسلام و قرآن قرار دهند و بدانند که از طریق وحدت است. و همدلی که نظام اسلامی استمرار و همفکری و همدلی در همه عرصه ها با وحدت امکان پذیر است.


وی با اشاره به اینکه شرایط امروز جامعه حساس است و دشمنان با ترفندهای مختلف سعی در توطئه و برهم زدن وحدت و انسجام دارند، حفظ وحدت در جامعه کنونی را ضروری دانستند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید