اجرای احکام الهی و حفظ اسلام؛ درس بزرگ شهدا برای مسلمانان / پیروی از سیره شهدا برای تحقق ابلاغیه گام دوم انقلاب ضروری است.

ساعت: 15:17
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782377

فرمانده سپاه سلمان در هفتمین یادواره شهدای ورزشکار زاهدان;

شفایی گفت: برای رسیدن به اهداف عالیه و فرامین رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب باید مراقب جان شهدا باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ سردار احمد شفایی فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در هفتمین یادواره شهدای ورزشکار زاهدانی که پیش از ظهر امروز در سالن همایش های ستاد مرکزی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار شد. با گرامیداشت مقام شامخ شهدا گفت: درود می فرستیم به ارواح با فضیلت و نورانی شهدایی که مردانه ایستادند و با رشادت ها و رشادت های خود بهترین سرمایه وجودی خود را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کردند و نفس خود را از دست دادند تا اسلام را بزرگ و مردم را عظمت بخشند. نفس کشیدن.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای ورزشکار ایران اسلامی و این استان پهناور، ادامه داد: این که فقط در پیشگاه خداوند متعال به خاک بیفتیم. کسانی که ما را ترک کردند تا بمانند نمردند.

شفایی گفت: قدردان والدین محترم شهدا هستیم که در تربیت فرزندان خود، تربیت جوانان غیور و انقلابی، تشویق آنان به حضور در جمع مدافعان انقلاب اسلامی تلاش کردند. پس از شهادتشان استقامت کردند و بر دشمنان قسم خورده و ناپاک اسلام و مسلمین پیروز شدند.

وی افزود: از مادران و همسران شهدا که با فداکاری همیشگی به همه مردم عزیزمان درس استقامت دادند تشکر می کنم. همچنین از فرزندان شهدا به خاطر صبر و استقامتشان قدردانی می کنیم.» مقام و منزلت بستگان شهدا به حدی است که خداوند متعال بر آنان درود فرستاده است. این تاج کرامت یک عنصر معمولی نیست، مقام باید آنقدر بلند باشد که خالق این جهان بر انسان و مردم درود بفرستد.

فرمانده سپاه سلمان افزود: جایگاه شهدا ویژه است، شهدای زنده و زنده در نزد خداوند متعال هدف از این دیدار تکریم و تجلیل از بستگان شهداست که بسیار ضروری و مطلوب است. پیوسته برای رسیدن به این آری مهم تلاش می کنیم، اما قطعاً این هدف کامل ما نیست، ما دور هم جمع شده ایم تا هدف، نیت و راه شهدا را مرور کنیم. امروز وظیفه خود را بفهمیم، بدانیم و ادامه دهیم.

f409fe51 dc1e 46f0 838d 9dcc876c4b6d خبر خاکستری


تحقق اهداف انقلاب اسلامی

وی بیان کرد: خانواده و بستگان شهدا به وظایف خود به درستی عمل کردند، اما اهداف شهدا با تحقق احکام الهی، تحقق اهداف انقلاب اسلامی، مقاومت در برابر ظلم، فداکاری در برابر دشمنان و دشمنان متفاوت است. توسعه اسلام و مسلمین؟ شهدا دائماً رعایت احکام الهی، پاسداری از اسلام و مسلمین، روستا دوستی، احترام به پدر و مادر و توجه به نماز را یادآور می شدند.

شفا افزود: اگر یکی از عزیزان ما به شهادت افتخار می کرد، این شخص دارای ویژگی هایی بود، اگر عشق او به خدای متعال و رهایی از مال دنیا نبود، اگر کاملاً در آیات فرموده بود باور نمی کردند که نمی توانند. پله های کمال را یکی پس از دیگری طی کنید.

به گفته وی، شهدا پس از تزکیه و توجه به خداوند متعال مقاومت، استقامت و صبر کردند و به مقام رفیع شهادت نائل آمدند. در گام دوم انقلاب، مقام معظم رهبری از همه ما مطالباتی دارند، دستور داده اند، ما شک نداریم که برای رسیدن به این اهداف و فرامین بزرگ مبارک، باید مراقب جان ها باشیم. شهدا گام اول و اینکه چه مدارکی را در عرصه علم و دانش دنبال کردند که از اوج همیشگی مقام معظم رهبری است.


شفائی اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب تنها راه برون رفت از شرایط کنونی را قوی شدن دانستند که با همت و جدیت علمی محقق می شود. همانطور که شهدا در بحبوحه دفاع از اسلام و مسلمین در شرایط سختی که بر میدان جنگ حاکم بود از تحصیل علم غافل نشدند.

وی افزود: ما موظفیم با تمام ظرفیت در عرصه علم و دانش تلاش کنیم، آموزه های دینی ما بر این موضوع، فرمان ولی امر مسلمین و اخلاق سیدالشهدا اصرار دارد. در طول تاریخ اسلام به ویژه تاریخ پربرکت انقلاب اگر این مجاهدت ها و فداکاری ها نبود ما موفق نمی شدیم.

58de0c17 0409 4a61 b763 e87bdb1d1f07 خبر خاکستری

تداوم فداکاری های مجاهدان ایران اسلامی

فرمانده سپاه سلمان افزود: البته این مبارزات امروز نیز ادامه دارد و اگر عزیزان ما در نقاط صفر مرزی که تلاش های دشمنان این سرزمین با تلفات مستمر ناکام ماند نبودند قطعا استقلال و آزادی ما بود. آسیب ببینند «اگر مدافعان حرم نبودند مشکلات زیادی پیش می آمد، شهدای ما در عرصه سبک زندگی الگو بودند و هستند، آینده را رقم بزنیم.

وی بیان کرد: امروز در کشور و استان مشکلاتی داریم که به اذن خداوند باید همه مشکلات را حل کنیم و آن را پشت سر بگذاریم که تنها راه حل فرهنگ ناب اسلام اسلام است که شهدا به آن اعتماد کردند و به آن عمل کردند و امروز عزت. ، سربلندی و عظمت در جهان اسلام. به برکت این فرهنگ ناب، باید فرهنگ کار و تلاش و توجه به علم و مسائل دیگر را با تمام توان در راه حل مشکلات توسعه دهیم.

سردار شفایی با بیان اینکه امروز میهمان شهدا هستیم، ابراز امیدواری کرد دست اندرکاران این برنامه موفقیت های مستمر داشته باشند و برای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت تلاش بیشتری کنند.

6b02fef5 9ad7 41f8 9285 8ccddb546c8d خبر خاکستری

باید بگویم؛ در پایان این یادواره از خانواده های شهدای ورزشکار زاهدانی، تعدادی از قهرمانان ورزشی سیستان و بلوچستان و خبرنگاران ورزشی تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید