دعوت مردم به بندگی، فلسفه اساسی بعثت است / لزوم سرمشق گرفتن از سیره پیامبر اکرم (ص); نیازهای بشر امروزی


ساعت: 13:44
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1812243

حجت الاسلام غلام قنبری گفت: دعوت انسان به زندگی، حیات انسانی و اطاعت و بندگی خداوند، فلسفه اساسی بعثت پیامبر اکرم (ص) و دیگر پیامبران الهی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام گلم قنبری کارشناس مذهبی در گفتگو با تیتریک با تبریک عید سعید فطر و آغاز بعثت حضرت خاتم (ص) گفت:

وی آزادی واقعی را رهایی از هوای نفس دانست و ادامه داد: پیامبران الهی و به ویژه پیامبر اکرم (ص) برای هدایت بشر مبعوث شده اند.

این کارشناس افزود: یکی از پیام های مهم و کلیدی روز مبعث وحدت بین مسلمانان است، آنچه امروز استکبار و رژیم صهیونیستی از آن هراس دارند امت متحد اسلام است.

حجت الاسلام قنبری گفت: مهم ترین توصیه اهل بیت (ع) و پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) تلاش برای حفظ وحدت بین مسلمانان است چرا که با وحدت جهان اسلام عدالت تحقق پیدا می کند. در جهان مستقر شود و بیداری اسلامی رخ دهد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف بعثت تکمیل عقل انسان برای اعتلای انسان است زیرا جهل گمراه کننده و زمینه ساز هلاکت است.

این کارشناس افزود: بزرگترین آسیب جامعه، بی توجهی به سیره و سیره عملی پیامبر اکرم (ص) است و گرایش به زندگی غربی مشکل را دوچندان می کند و این در حالی است که مردم کشورهای اروپایی از این نوع زندگی پشیمان هستند.

حجت الاسلام قنبری گفت: امروز شعار «فرزند کمتر- زندگی بهتر» با مشکل جمعیت کشور مواجه است، شعاری برگرفته از تفکر غربی.

وی ادامه داد: افزایش سن ازدواج و افزایش تجریدگرایی نیز نشأت گرفته از سبک زندگی غربی است و این گونه مصادیق نشان می دهد که ما از سیره پیامبر اکرم (ص) فاصله گرفته ایم و این یک امر است. هشدار به جامعه

این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: قرآن پیامبر اکرم (ص) را به عنوان الگوی مسلمانان معرفی می کند، لذا برای رهایی از آسیب جامعه باید سیره عملی آن را دنبال کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید