جلب حقایق و معارف غدیر یکی از مهم ترین نیازهای بشر امروزی است


ساعت: 16:32
تاریخ انتشار: 24.04.1401
کد خبر: 1883328

امام جمعه شهرکرد گفت: غدیر یک مکتب راهبردی تمام عیار دارد و با بیان صحیح حقایق و معارف آن، بشریت زیر این پرچم قرار می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نیکونم نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه های اول نماز جمعه امروز در شهرکرد پس از مداحی و در ادامه تفسیر سوره ابراهیم با تشکر از خداوند و عنایات اولیای الهی و سفارش به تقوای الهی، گفت: غیر از گروهی که مردم و پیروانشان را اغوا می کنند، دسته سومی نیز هستند که به آرامش و رستگاری ابدی می رسند. بهشت با تشخیص صحیح، ایمان و عمل صالح و گفت: نیاز به انسانیت و آرامش و آرامش اخروی، محبت و اخلاص مردم در دنیاست.

امام جمعه شهرکورد در خطبه دوم نماز جمعه شهرکرد در تفسیر آیه 17 سوره اعراف به فرموده امام باقر علیه السلام حمله چهار جانبه شیطان به بندگان خدا را چنین تفسیر می کند. : پشت سر مردم را به ثروت اندوزی وا می دارد و صدقه نمی دهند، هجوم از سمت راست، دین را در نظر انسان کم رنگ می کند و عقایدش را ضعیف می کند و حمله شیطان از سمت چپ، لذت ها را در نظر انسان برجسته می کند. . وی افزود: باید مراقب وسوسه ها و نیرنگ های شیطان باشیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به نیمه ماه ذی حجه و میلاد به برکت امام هادی و امام موسی کاظم علیهما السلام گفت: همه علم در چهار پایه خلاصه می شود که عبارتند از: الهیات، کیهان شناسی و دین و دشمنی.

وی با برشمردن اهمیت هفته امامت و ولایت و عید غدیر، مطالعه دقیق و کامل عبادات جامعه کبیره را برای درک صحیح حقیقت غدیر ضروری می داند و می افزاید: امام علی بن ابی طالب(ع) درود خدا بر او و فرزندان معصومش بزرگوارانی هستند که خداوند متعال به آنها عطا فرموده است و در این دنیا به هیچکس نداده است. سپس با اشاره به فرازهایی از عبادت جامعه کبیره، زندگی اهل بیت علیهم السلام را با وجود شباهت آشکار به سایر مردم، دارای کرامت و مقامی بسیار والا بیان می کند.

محمدعلی نکونام، برگزاری جشن بایرم بزرگ غدیر و اطعام نیازمندان را در این روز، جلب حقایق و معارف در مورد غدیر را ضروری دانست و گفت: غدیر یک مکتب راهبردی تمام عیار برای مردم دارد که در نهایت این مکتب خواهد بود. زیر پرچم غدیر قرار گرفت.

امام جمعه شهرکرد با توجه به اعیاد ملی این هفته از دست اندرکاران موسسات مددکاری و تامین اجتماعی تشکر کرد. همچنین شورای نگهبان را حافظ دین در نظام جمهوری اسلامی می داند که با نظارت اختیاری بر انتخابات در صیانت از قوانین و حاکمیت کلان کشور نقشی حیاتی دارد.

حجت الاسلام نکونام در پایان از خداوند متعال توفیق خدمت و بصیرت بیشتر برای دفع آفات و بلایا، حفظ جوانان کشور و افزایش امید و سلامتی در جامعه را خواستار شد.


یکی از ویژگی های منحصر به فرد فرجا قدرت این دستگاه است

حجت الاسلام محسن ملک پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان فارسان ضمن تبریک ولادت با سعادت امام هادی (علیه السلام) آن حضرت را احیاگر نظریه متعالی نظام الهی دانست. . وی همچنین با تبریک عید غدیر افزود: عید غدیر از مهمترین اعیاد اسلامی است و در بیان امام صادق (علیه السلام) عید غدیر و این روز بهترین اعیاد اسلام است. و آن روزی است که خداوند متعال نعمت خود را بر انسانها ارزانی می دارد. و دین خود را کامل کرد.

ملک پور تصریح کرد: اگر همه مسلمانان از ابتدا به وظایف خود به درستی عمل می کردند، قطعا وضعیت امروز مسلمانان متفاوت بود. اما دستان پنهان و شیاطین بشر، آنچه را که عامل وحدت و انسجام امت اسلامی بود، عامل تفرقه و تفرقه ساختند.


وی با دعوت به مطالعه خطبه غدیر گفت: در هر بند و عبارت این خطبه دلیلی بر آیات و بیانات محکم رسول خدا وجود دارد و در پایان هر بند به مردم تأکید می کند که من نمی گویم. این جمله از خودم است، اما به نام خدا به شما گفتم. البته خطبه غدیر عمدتاً مباحث مربوط به امامت را تبیین و تثبیت می کند و به امامت علی ابی طالب (علیه السلام) اشاره می کند. پس از خطبه، رضایت زبانی از همه مردم گرفته شد و از آنان خواسته شد تا پیام آن را به حاضران و غایبان و به پدران فرزندان خود تا روز قیامت برسانند.


امام جمعه فارسان درباره شهادت دو تن از بستگان نیروی انتظامی گفت: بستگان نیروی انتظامی با قدرت و اقتدار کار می کنند و اهمیت این کار این است که باید مردم مدار و قانون مدار باشند. وی افزود: یکی از ویژگی های فاراژ اقتدار این دستگاه در حفظ ارزش ها است اما در کشورهای غربی پلیس برای آسیب رساندن به جان ها و گرفتن جان به نام امنیت آموزش دیده است.


وی افزود: گاهی اوقات کار پلیس نادیده گرفته می شود و این در حالی است که پلیس نقش مهمی در حفظ و تامین امنیت دارد. پلیس در تامین امنیت و تقدیم شهدا و ایثارگران خود را ثابت کرده است. وی خاطرنشان کرد: شهدای جنگ از نظر علمی و فکری در قله های ایمان بودند و تلاش و رشادت های آنان هرگز از آگاهی پاک نمی شود.


وی تصریح کرد: شهادت پاسدار شهید سرگروهبان مرتضی کریم زاده سورشیانی و پاسبان ابوالفضل هیبتی گوجانی که با تمام رشادت ها برای حفظ امنیت کشور از جانفشانی دریغ نکردند، جلوه ای از حماسه امنیتی جاری است. و با آرامش نشان داد که این تلاش ها و تلاش ها همیشه دغدغه مردم شریف ایران بوده و خواهد بود.


امام جمعه فارسان در پایان شهادت این مدافعان امنیت رشید را در حضور مقام معظم رهبری مدظله العالی، اعضای امت شهیدان و خانواده این شهدای والامقام تسلیت گفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید