معارف مهدوی گنجینه گرانبهای پیامبر اکرم (ص) برای عصر بعثت / حکومت جهاد حضرت محمد (ص) برای منتظران است.


ساعت: 14:39
تاریخ انتشار: 14/12/1300
کد خبر: 1812791

حجت الاسلام محمد گدیری گفت: یکی از گنجینه های علم مهدوی که مورد غفلت قرار گرفته است، بیانات پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در این زمینه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمد گدیری کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: یکی از گنجینه های علم مهدوی که مورد غفلت قرار گرفته است، بیانات پیامبر اکرم (ص) در این باره است.

وی ادامه داد: حضرت محمد(ص) خود منتظر ظهور امام زمان(عج) بودند، همچنان که حضرت خوجت در انتظار ظهور بودند.

این کارشناس تصریح کرد: نجات جهان از طریق نسل نبوی مهم ترین پیام پیامبر اکرم (ص) درباره مهدویت است.

حجت الاسلام گدیری افزود: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در حدیثی می فرماید: «مهدی گیام (عج) از فرزندان من است، اسمش اسم من، کنیه اش کنیه من و تصویرش من است. تصویر.”

وی گفت: انتظار یعنی انتظار راه، اما در فرهنگ اهل بیت(ع) این باید با عمل همراه باشد.

این کارشناس ادامه داد: منتظر است فردی این روحیه را در اعمال و رفتار خود نشان دهد و در عین حال ظهور حضرت حق را به مردم اعلام کند.

حجت الاسلام گدیری بیان کرد: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در حدیث دیگری فرمودند: «فضیلت ترین جهاد امت من در انتظار انزال است». متأسفانه امروز درگیری ها در زندگی ما غفلت از انتظار کرده است، ائمه جهاد می کنند تا منتظر حکم باشیم، پس از این مهم غافل نشویم.

وی افزود: برای امام عصر(عج) در سبک زندگی ایرانی-اسلامی باید مشخص باشد که می توانیم زمینه ظهور ایشان را فراهم کنیم.

این کارشناس در خاتمه خاطرنشان می کند: پیامبر در حدیثی گرانقدر وزن راه هدایت بشر را تا ظهور حضرت حق نشان می دهد، لذا با تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) باید بیمه کنیم. خود را در برابر تأثیرات نفسانی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید