شهدای حافظ گنجینه های گرانبهای انقلاب/ شهادت محسن حاجی چشم جهانیان را به جنایات داعش باز کرد.


ساعت: 09:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۰
کد خبر: 1889141

داعشی های امروز با اینکه یزیدیان سال 60 هجری بودند، جوانان و شیعیان امروز کوفه آن زمان نیستند و نسبت به آبروی رسول الله صلی الله علیه وسلم حسادت و تعصب دارند. شهدای مدافع حرم از جمله کسانی هستند که رسول الله درباره آنها فرمود: امت من بهترین امت در آخرالزمان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ در تاریخ 12 آذر 1397 در هشتاد و بیست و پنجمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد که 10 مناسبت به تقویم رسمی کشور اضافه شود که یکی از این مناسبت‌ها تعیین روز 27 مرداد به عنوان روز بزرگداشت شهدا است. از حرم دفاع کرد


* علت نامگذاری روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم چیست؟

در غروب 18 آگوست 2016 ناگهان عکسی در شبکه های اجتماعی دست به دست شد که همه را متعجب کرد، همه شگفت زده شدند و چیزی گفتند که آن را توصیف می کرد و همه یک مفهوم مشترک داشتند. این عکس معروف عکس محسن حاجی جوان 26 ساله رزمنده مدافع حرم است که ظاهراً اسیر داعشی است، خنجر به دست، چهره ای هولناک و پر از ظلم، ظلم و حماقت. در حال حرکت به سمت قتلگاه در پس زمینه عکس صحنه ای پر از دود و شعله های آتش دیده می شد که صحنه کربلا را به ذهن متبادر می کرد که بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشت.

محسن حاجی در 21 تیر 1370 در شهر نجف آباد اصفهان به دنیا آمد. وی از فعالان جهادی و فرهنگی کشور، از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لشکر 8 زرهی نجف اشرف بود که برای پاسداری از حرم الله عازم سوریه شد. مرداد 1395 در حوالی مرز سوریه و عراق به اسارت تروریست های داعش درآمد و پس از دو روز خبر شهادت وی منتشر شد. وی هنگام شهادت 25 سال سن داشت و یک پسر 2 ساله از وی به یادگار مانده است.

اگرچه این تصویر برای تضعیف روحیه و تضعیف اراده و ایجاد رعب و وحشت در بین رزمندگان مقاومت و مدافعان حرم و مردم توسط داعش گرفته شده و در فضای مجازی منتشر شده است، اما به مصداق معروف تبدیل شده است. گفتن «دشمن اگر خدا بخواهد می‌تواند خیر کند.» و در واقع خبر اسارت و شهادت محسن حاجی به دست تروریست‌های داعش در سوریه نقطه عطفی در حضور رزمندگان ایرانی در سوریه بود.


* شهادت محسن حاجی چشم جهانیان را به واقعیت ها و جنایات داعش باز کرد

چرا که انتشار عکس اسارت شهید حاجی با گردن راست، علیرغم اینکه مدت زیادی از فراخوان تعدادی از نیروهای رزمنده ایرانی به همراه سایر عراقی ها از مدافعان حرم در عراق و سوریه می گذشت. نیروهای رزمی سوریه، افغانستان و پاکستان و مردم لبنان در قالب جبهه مقاومت در مبارزه با گروه تروریستی تکفیری داعش حضور داشتند و حتی تعدادی از آنها به طرز شرم آوری توسط تروریست های تکفیری داعش به هلاکت رسیدند، اما افراد کمی اخبار و حوادث سوریه را دنبال می کردند. و عراق

با انتشار این عکس و فیلم و عکس های شهادت حاجی، نام مدافعان حرم و نقش و اهمیت حضور آنها کیلومترها دورتر از مرزهای جغرافیایی کشور، معنای دیگری به خود گرفت و در میان بسیاری از جوانان رواج یافت. افرادی از دهه 70 که علاقه مند به حضور در این جبهه هستند. دفاع از حرم خدا تمام شد و دستور اعزام دادند. حتی کسانی که نامشان در خط کشتیرانی ذکر شده بود ناامید نشدند و به دنبال راه های دیگری برای ارسال بودند. به هر حال حتی اگر به عنوان یک شهید صدرزاده با هویت افغانی در تیپ فاطمیون اتفاق می افتاد، حرم الله را حفظ می کردند.


* حرم الله خط قرمز شهدای مدافع حرم بود

حافظان حرم به حرمت رسول خدا (ص) غبطه می خوردند، این خط قرمزشان بود، نمی خواستند واقعه 60 هجری قمری تکرار شود، نمی خواستند جلوی عالم خجالت بکشند. کربلا، حضرت عباس علیه السلام در روز محشر، عشق، همت، ایثار، شجاعت و حماسه، در مجالس ارتحال حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و در مدرسه سرخ عاشورا آموخته بودند. . نباید اجازه می دادند دست حرام ها به حرم حضرت زینب (س) و امام حسین (ع) سه ساله برسد، هرچند داعشی های امروز همان یزیدیان سال 60 هجری قمری بودند، اما جوانان و شیعیان امروزی هستند. نه کوفه های آن زمان و نسبت به آبروی خلق الله غیور و مغرض هستند و جان گرانبهای خود را در راه دفاع از حرم اهل بیت و کمک به مردم مظلوم و بی دفاع نثار کردند. شهدای مدافع حرم از جمله کسانی هستند که رسول الله درباره آنها می فرماید: «امت من در آخرالزمان، در عصر غیبت، بهترین امت من خواهد بود که امام خود را بدون چشم دیدن اطاعت می کنند».


* پدیده مرموز داعش چگونه شکل گرفت

حدود چهار سال پس از سقوط صدام و حضور آمریکا در عراق و قیام مخالفان مسلح دولت بشار اسد در سوریه، پدیده ای ناگوار به نام داعش به رهبری البغدادی و بقایای القاعده عراق رخ داد. بعثی ها و دیگر بقایای وهابی اعلام موجودیت کردند و بعدها در جریان مبارزات انتخاباتی و مبارزه برای قدرت در ایالات متحده، خانم کلینتون اعلام کرد که داعش توسط آمریکایی ها برای تجزیه خاورمیانه ساخته شده است. داعش یکی از رادیکال ترین گروه های افراطی اسلامی و پیروان آموزه های وهابی بود که مدعی خلافت جهانی بود.

البغدادی پس از اعلام موجودیت، خلافت جهانی را اعلام کرد و دولت خود را دولت اسلامی خواند و گفت که قصد دارد پس از فتح عراق و سوریه، ایران را فتح کند. داعش با بهره مندی از ریال سعودی و دلارهای آمریکایی و اسرائیلی و بسیاری از کشورهای اروپایی به سرعت بسیاری از نقاط را به تصرف خود درآورد و با قتل عام و با ظلم کامل دست به نسل کشی زد و حتی کودکان و جنین ها را در شکم مادران کشت و از کشتن ابایی نداشتند. بسیاری از مردان و زنان و دختران را به اسارت و بردگی می برند، علاوه بر تخریب تمامی زیرساخت های این مناطق، تمامی آثار باستانی و مظاهر اسلامی و حتی قبور مطهر ائمه عسکریین (ع) را در دل خود تخریب کردند. مردم چنان ترسیده بودند که چاره ای جز تسلیم نداشتند.

اما وقتی نوبت به تخریب قبور مطهر ائمه معصومین (علیهم السلام) در کربلا و نجف و حرم عقیله بنی هاشم در دمشق رسید، جوانان غیور، شجاع و مؤمن ملت های مسلمان ایران، لبنان، افغانستان و… و پاکستان برای حفاظت از حرم اهل بیت رسول خدا آمد. ج) جبهه مقاومت را به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی تشکیل دادند و آنقدر به سیاهی داعش حمله کردند که امروز بعد از یک دهه دیگر اثری از این همه تاریکی و وحشت و اضطراب و ناآرامی و ناامنی در منطقه نیست. گرچه جوانان می روند. و سرافرازانی چون محسن حاجی رهبر مقاومت حاج قاسم سلیمانی جان و فداکاری های گرانقدر خود را از حرم الله تقدیم کردند.


* شهدای مدافع حرم مظلوم ترین شهدا هستند


رهبر معظم انقلاب در بیانات خود درباره شهید حججی گفتند: در واقع شهید حججی حجت خدا بر مردم شد تا همه شاهد جنایات تکفیری ها و ظلم و تجاوزات آنان به مردم سوریه باشند. وی در جایی دیگر از شهدای مدافع حرم به عنوان مظلوم ترین و عجیب ترین شهدا یاد کرد و گفت: اگر شهدای مدافع حرم نبودند امروز اثری از حرم اهل بیت (علیهم السلام) نبود. ). ).

اگرچه شهدای مدافع حرم در ابتدا برای حفاظت از حرم اهل بیت(ع) در سوریه و عراق وارد میدان جنگ شدند، اما بعدها نقش برجسته این شهدای والامقام در تامین امنیت کل منطقه غرب آسیا و حتی … جهان برای بسیاری از مردم روشن شد. در واقع خون شهدای مدافع حرم ضامنی برای حفظ امنیت مردم منطقه و سایر کشورها در برابر هجمه ها و زیاده خواهی های وحشیانه تروریست های تکفیری شده است.


رزمندگان و به ویژه شهدای مدافع حرم نقش بی بدیلی در برقراری امنیت و آرامش در منطقه داشتند. بنابراین تمام مسیحیان، کردها، ایزدی‌ها و حتی سنی‌های عراق و سوریه که وحشیگری داعش را با گوشت و خون خود احساس و لمس کردند و زخمی شدند و بسیاری از نزدیکان خود را از دست دادند، آرامش و امنیت امروز خود را مدیون این بزرگواران هستند. شهدای جبهه مقاومت سردار حاج قاسم سلیمانی هستند و می دانند اگر فداکاری و رشادت شهدای مدافع حرم برای نجات آنها از چنگال اژدهای هفت سر نبود، امروز چه بلایی سرشان می آمد. داعش.


* شهدای مدافع حرم گنجینه های ارزشمند و با کیفیتی هستند

شهدای مدافع حرم گنجینه های گرانبهایی هستند که از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و هیچکس نمی تواند جایگاه و منزلت آنها را برآورد کند. با جان و دل با دشمن مقابله کردند و از ارزش‌های اسلامی دفاع کردند تا دشمنان اجازه ندهند که دیگر به این ارزش‌ها دست بزنند. مدافعان حرم با پوشیدن لباس نظامی راهی میدان نبرد شدند تا به ندای مظلومیت مردم بی دفاع و مظلوم سوریه و عراق پاسخ دهند و آزادی، صلح و امنیت را برای منطقه به ارمغان آورند.

رسیدن به مرزهای جمهوری اسلامی و مظاهر اسلامی ایران یکی از توهمات باطل و شومی بود که داعش برای گسترش حکومت ظاهری اسلامی خود، تصرف مناطقی از ایران و گسترش حکومت خود به افغانستان و حتی تاجیکستان در سر داشت. اما مدافعان حرم به داعش حمله کردند تا این اندیشه نادرست را برای همیشه فراموش کنند و درس عبرتی برای دیگران باشند.حضور این دلیرمردان در جبهه های مختلف نبرد بهترین هدیه را برای ملت ایران به ارمغان آورد، یعنی ایجاد یک نظام جامع. امن و پایدار است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید