هدف از بعثت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد بن عبدالله (ص)


ساعت: 18:22
تاریخ انتشار: 14/09/12
کد خبر: 1812158

پیامبر گرامی اسلام حضرت خاتمی مرتبت، محمد مصطفی (ص) مبعوث شد تا جامعه بشری را به سوی خداشناسی و خداپرستی سوق دهد و خداپرستی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی شیرازی در یادداشتی نوشت:

پیامبر گرامی اسلام حضرت خاتمی مرتبت، محمد مصطفی (ص) مبعوث شد تا جامعه بشری را به سوی خداشناسی و خداپرستی سوق دهد و خداپرستی کند.

این پیامبر عظیم الشأن برای پایان دادن به جنجال بر سر مردم برانگیخته شد و با یادآوری نعمت های فراموش شده الهی، انگیزه عبادت و اطاعت و سپاسگزاری از خداوند مهربان در مردم ایجاد می شود.

این پیامبر فرزانه مبعوث شد تا حلال و حرام دنیا و عواقب عمل حلال و حرام را به مردم عرضه کند و با عمل به اوامر و نواهی الهی به سعادت دنیا و ماورای آن دست یابند.

این جوهر عالم مبعوث شد تا آنچه را که انسان نمی تواند بفهمد برای انسان توضیح دهد و چیزهایی را به مردم بگوید که عقل انسان می فهمد اما نمی داند.

این الگوی جامعه بشری رسول شد تا رفتاری را به انسان بیاموزد که انسان را به کمال و سعادت می رساند و عقل انسان فاقد آن است. و قوانین و احکامی را که خداوند مقرر کرده است برای مردم آشکار کند.

این پیامبر الهی مبعوث شد تا دستورات اخلاقی، روحی، رفتاری و رفتاری را که مردم نمی دانستند به آنها بیاموزد.

این پیام آور بزرگ فرستاده شد تا به مردم بگوید به هیچ وجه از کسی پیروی نکنید مگر اینکه دلیل قانع کننده ای داشته باشید.

این پیامبر رحمت مبعوث شد تا به مردم بگوید که زندگی اجتماعی آنها در دنیا به هدایتی فراتر از عقل نیاز دارد و هدایت چیزی جز وحی و نبوت نیست.

این پیامبر گرامی اسلام به نبوت رسید تا هدف خلقت انسان را محقق کند و انسان راه کمال و تعالی را بیابد و به سوی کمال متعالی گام بردارد.

این پیامبر عظیم الشأن برای تربیت صحیح انسانها، انتخاب راه درست، پیروی از آن، ایجاد جامعه ای سالم و صالح، برقراری عدالت و رفع ظلم و ستم به رسالت مبعوث شد.

این امام به پیامبری الهام می شود تا جهل مردم از بین برود و زمینه انتخاب درست و رشد علمی و معنوی آنها فراهم شود و انسان راهی به سوی آگاهی و تربیت و تزکیه داشته باشد.

این پیامبر عظیم الشأن مبعوث شد تا باب معرفت خدا را بگشاید و راه معرفت خدای بزرگ را هموار کند تا مردم به پروردگار اعیان عشق بورزند و به کارهای نیک و ترک بدی تشویق شوند.

این الگوی جامعه انسانی و حکمت الهی برای کمک به انسان در رسیدن به معرفت مطلوب و کامل خداوند و پرستش خدای یگانه فرستاده شد.

این پیامبر اکرم برای سرکوب بدعت ها و معرفی اسلام ناب محمدی به مردم به عنوان پیامبر مبعوث شد.

این اشرف مخلوقات مبعوث شد تا نیاز ضروری مردم به سعادت دنیا و آخرت را بیان کند و راه هذیان را ببندد و پرستش خدایان باطل را از بین ببرد.

به آفرینش و اسطوره گرانبهای تاریخ فرستاده می شود تا مردم به آرامش خاطر برسند و به مقدرات و تدابیر الهی راضی شوند.

این پیامبر گرامی و بزرگوار و حضرت خاتمی مرتباً پیامبری شد که از او اطاعت می کرد تا جامعه و زندگی را هدایت کند و بهترین نظام دینی را تشکیل دهد و انسان ها را به اهداف درست زندگی برساند.

دیدگاهتان را بنویسید