مبارزه با تاریکی ذهنی و جهل؛ هدف از بعثت پیامبر اسلام


ساعت: 13:45
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1812247

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: مبارزه با جاهلیت یکی از اهداف مهم رسول خدا صلی الله علیه و آله است، خداوند حضرت محمد (ص) را برای احیای فضایل انسانی مبعوث کرد و آمدن پیامبر به عنوان رحمت بر جهانیان تمام فسق ها را از بین برد. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ماموستا ممد کلشی نژاد در گفت و گو با ارومنیوز با تبریک عید سعید فطر پیامبر عظیم الشأن اسلام گفت: و خداوند در وصف پیامبر می فرماید رسول الله خلقت بزرگی دارد.

وی افزود: هر روز که بر اعجاز قرآن افزوده می شود فضایل و عظمت پیامبر را نشان می دهد و هر روز فضایل پیامبر اکرم بر مردم، علما و حتی علمای غیر مسلمان نازل می شود و مستشرقان غربی پیامبر را به عنوان منجی بشر معرفی می کنند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: خداوند متعال دو نعمت بزرگ و نعمت به انسان می رساند یکی ایمان و دیگری پیامبر اکرم (ص) و البته ایمان از طریق پیامبر در عصری است که فضایل از بین رفته است، خداوند فرستاده است. حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم برای احیای فضایل انسانی و آمدن پیامبر به عنوان رحمت بر جهانیان، هرگونه فسق و فجور را از بین برد.

ماموستا کلشی نژاد افزود: توهین و بی احترامی به زنان نزد رسول خدا امری رایج بود و اعراب جاهل دختران خود را زنده به گور می کردند تا پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم زنان را به جای خود بازگرداند و به آنان ارزش دهد. .

مامستا کلشی نژاد می گوید: قبل از بعثت، اعراب جاهلی انسان را به بردگی گرفته بودند و فقط در ازای یک لقمه نان به ارباب خود خدمت می کردند و پیامبر را به جایی برد که ابوسفیان در برابر غلامانی چون بلال زانو زد. و ما روحانیون که در عرصه های تبلیغی هستیم و این رسالت و برکت را داریم باید در مقابل توطئه های دشمنانی که به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند بایستیم.

وی افزود: اگر همه مسلمانان منویات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار می دادند بسیاری از اختلافات برطرف می شد و امروز این تفرقه باعث شده است که عده ای شعار تفرقه و قیام سر دهند و بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید