رشد و تکمیل فضایل اخلاقی هدف بعثت پیامبر(ص) است.


ساعت: 16:52
تاریخ انتشار: 14/12/1300
کد خبر: 1812848

یزدان جهاندار گفت: بعثت یعنی پیامبر مبعوث شد تا فضایل اخلاقی را رشد و تکمیل کند، اخلاق را احیا کند و معنویت و الگوی انقلاب اسلامی ما را ارتقا دهد، همچنین حکم و اخلاق پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) است. او).” .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام یزدان جهاندار در گفت و گو با بلاغ، با اشاره به اینکه قیامت به معنای مبعوث شدن است، گفت: عید سعید فطر جناب رسول الله به فرموده امام خمینی(ره) شریف ترین روز از ازل تا ابد است. روز بعثت پیامبر و چنانکه امام علی (ع) در نهج البلاغه خطبه 192 ذکر می کند; شنيدم شيطان هنگامي كه وحي بر پيامبر نازل شد فرياد مي زد، پس ولايت همان نبوت است و نبوت عين ولايت و اصل نبوت ولايت است.

وی افزود: بعثت یعنی پیامبر مبعوث شد تا فضایل اخلاقی را رشد و تکمیل کند، اخلاق را احیا کند و معنویت و الگوی انقلاب اسلامی ما را ارتقا دهد که انقلابی با معنویت و اخلاق از ولایت پیامبر و اخلاقیات است. پیامبر و جانشینان او.

امام جمعه مرزن آباد با اشاره به سخنان پیامبر اکرم (ص) که فرمودند من برای تکمیل فضایل اخلاقی مبعوث شدم، تصریح کرد: انبیای گذشته اعمالی انجام دادند اما پیامبر اسلام برای تکمیل این فضایل اخلاقی آمد. و انسان ها را از رذایل اخلاقی رها سازند و بدی ها را بگذرانند و از زیر آبشار فضایل اخلاقی پاک شوند و رذایل اخلاقی مانند دروغ و حسادت و کینه و تمسخر را از خود دور سازند تا مقصود از بعثت آن حضرت باشد. برای تکمیل فضایل اخلاقی و شرح دقیق فضایل اخلاقی ارسال شود. در دعای 20 صحیف کامل از سجادی حضرت زین العابدین می فرماید: تمام نمازهایش با صلوات شروع می شود و با صلوات ادامه می یابد و با صلوات تمام می شود و این دعا این است که من به بالاترین درجات و با فضیلت ترین امنیت و نیت خود ایمان دارم. . بهترین نیات و اعمال خود را با بهترین اعمال انجام دهید.

جهاندار خاطرنشان کرد: خداوند کسی است که از عوام و بی سوادان است و در میان آنها پیامبری مبعوث کرده تا در مورد آنها آیاتی از قرآن بخواند، آنها را پاک کند و کتاب حکمت و مهمترین هدف معاد را به آنها بیاموزد. انبیاء و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم خودسازی است تربیت و تکامل وجود انسان است.

وی با اشاره به اینکه تزکیه به معنای طهارت است خاطرنشان کرد: انسان موجودی طبیعی و مادی است و گناهان او همواره او را احاطه کرده و احاطه دارند و این رذایل اخلاقی باید تهی و به فضایل اخلاقی آراسته شود که به اصطلاح علمای اخلاق رذایل اخلاقی را از آن تهی کرده اند. خود را به فضایل اخلاقی از قبیل صداقت، فروتنی، فروتنی و دیگر صفات نیک اخلاقی آراسته کنید.

امام جمعه مرزن آباد با تاکید بر اینکه برای اینکه انسان ترکیه نپردازد و روح خود را تزکیه نکند باید به اخلاق و معنویت نرسد. باید این عمل تزکیه وجود داشته باشد. اخلاق خیلی مهمه همه انبیا دارای اخلاق عالی بودند، اما پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) به دلیل سیره پیامبر اسلام برای پیشرفت مهم بود، اخلاق و معنویت و اسلام به هم گره خورده است و انقلاب اسلامی الگوی ایشان است. حکومت پیامبر است که با معنویت و اخلاق همراه است، ما راه اخلاق و معنویت را می دانیم و استفاده می کنیم، نه بمب اتم را درست کنیم و بر سر مردم بی گناه و مظلوم بریزیم، ما قدرت داریم و علم ما این است. و قدرت احیای معنویت که الگوی ما در این راستا در انقلاب اسلامی پیامبر(ص) و جانشینان ایشان امام علی(ع) و ائمه اطهار(ع) است.

امام جمعه مرزن آباد گفت: عید سعید فطر ترویج معنویت و اخلاق است. و این آخرت است و این جهادی است که دین ما برای رسیدن به معنویت و اخلاق در همه صحنه ها و عرصه های زندگی مان لحاظ کرده است.

وی گفت: ورزشکاران، دانشجویان، مسئولان و بازاریان، خبرنگاران و اقشار مختلف مردم باید از اخلاق و معنویت برخوردار باشند و این پیام انقلاب اسلامی است که باید از پیامبر اکرم و حکومت نبوی الگو بگیرد. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید