حضرت آمل بینین (علیه السلام) نمونه درخشان مادر شهید / پاسدار فضایل اخلاقی اوست.

ساعت: 09:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۶
کد خبر: 1800803

ریاضی تهرانی گفت: حضرت فاطمه ام البنین علیهاالسلام بدون هیچ گلایه و گلایه ای از شهادت فرزندان انسان دوست خود از جمله حضرت عباس علیه السلام به فداکاری فرزندان خود در راه امام حسین (ع) افتخار کرد. ).

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مریم ریاضی تهرانی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار هرمز، با ابراز تأسف از رحلت حضرت ام البنین (س) «فاطمه ثانی» گفت: حضرت آمل بینین (علیه السلام) این لقب را از حضرت علی (ع) دریافت کردند. (ع) خیلی قبل از اینکه پسری داشته باشد، بعدها خداوند چهار پسر به او عنایت کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه تواضع و ادب این بانوی شجاع و پاکدامن سرشتی مثال زدنی است، افزود: رعایت ادب حضرت آمل بینین (س) نسبت به فرزندان حضرت زهرا (س) است. یکی از مهمترین و شاخص ترین نمونه های تاریخ اسلام است. بنابراین ادب حضرت عباس (ع) را می توان از مادران بزرگوار ایشان دانست.
این مدرس حوزه و دانشگاه تاکید کرد: حضرت آملبنین (علیه السلام) الگوی بسیار خوب و ارزشمندی برای همه زنان، زنان و دختران است و می تواند در عرصه های مختلف از جمله ازدواج و فرزند پروری الگو قرار گیرد.
ریاضیات تهران ادامه داد: طبق منابع تاریخی; این کتیبه ریشه در ادب و احترام ایشان به حضرت فاطمه زهرا (س) و فرزندان این بانوی مقدس اسلام دارد.
وی با بیان اینکه ویژگی های شخصیتی و فضایل حضرت ام البنین(س) در فرزندی چون حضرت ابوالفضل العباس(ع) که تمام عمر خود را در رکاب امام حسین(ع) سپری کرد، تبلور یافت. و فرزندش از فاطمه همسر یک شهید و مادر چهار شهید شد و مادران شهدای کشورمان به برکت پیامدهای تربیتی زندگی این بانو موفق شدند فرزندان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کنند.
رئیس اتحادیه بانوان فرهیخته امور دینی استان هرمزگان در پایان تاکید کرد: مادران باید با استعانت از حضرت آمل بینین (علیه السلام) و تربیت صحیح، افراد با تقوا و اطاعت ساده از ولایت فقیه را به جامعه بیاورند. فرزندان آنها

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید