اباعبدالله (علیه السلام) با قیام خود اسلام را بیمه کرد/ سیدالشهداء (علیه السلام) به سران کوفه چه گفتند؟


ساعت: 08:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887220

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری:

امان الله علی مرادی گفت: امام حسین (علیه السلام) درس بزرگی به کل تاریخ اسلام داد و در واقع اسلام را در زمان خود و در هر زمان دیگری تأمین کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با را آرمان; وی ضمن تسلیت ایام سوگواری آتی سیدالشهدا (علیه السلام) و یاران باوفایش، یک طرف حادثه عاشورا را جنایت و مصیبت و اندوه دانست و گفت: این حادثه بیشترین – بزرگترین تراژدی تاریخ. امام زادق (علیه السلام) می فرماید: «همانا مصیبت حسین (علیه السلام) در روز عاشورا از همه روزها بیشتر است».

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام رضا علیه السلام در مورد گستردگی این مصیبت فرمودند: «درست است که مردم زمان جاهلی جنگ را در ماه 1398 می دانستند. محرم حرام است، پس در این ماه خون و حرمت ما را حلال کردند.» در این ماه فرزندان و زنان ما را شکستند و اسیر کردند و خیمه های ما را آتش زدند و همه اموال را غارت کردند و حرمت رسول الله را رعایت نکردند. خدا رحمتش کند در مورد ما.

وی با تاکید بر غم و اندوه در برابر این مصیبت بزرگ، گفت: امام رضا علیه السلام فرمودند: «به درستی که روز حسین علیه السلام در سرزمین کربلا، قلب ما را جریحه دار کرد. خون ما را روان کرد و عزیزانمان را ذلیل کرد و درد و رنج را میراث ما کرد تا روزی که این غم برطرف شود، روز قیام قائم (عج) و انتقام او از قاتلان، پس گریه کنندگان مانند حسین علیه السلام بگریند. چون گریه بر او گناهان کبیره را از بین می برد.

بزرگی فاجعه عاشورا

حجت الاسلام والمسلمین علی مرادی با بیان اینکه در عبادت عاشورا می خوانیم «غضب خدا بر کسانی که به طور تصادفی حسین بن علی علیه السلام را به قتل رساندند»، گفت: وقتی به صحنه نبرد نگاه کرد، دید. فرمود: غضب خدا بر قوم یهود است، چون خدا را فرزند می دانستند، غضب خدا بر مسیحیان شدید شد، چون به تثلیث ایمان آوردند، و غضب خدا بر جادوگران افتاد چون عبادت می کردند. خورشید و ماه و خشم خدا بر مردمی که متحد شدند شدید شد. آمدند دختر پیغمبرشان را بکشند، من با ذلت با خدا بیعت نمی کنم تا در حالی که در خون خودم آغشته به دیدار خدا باشم.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه عاشورا مکتب تعلیم حیات طیبه و تجسم ارزش های والای انسانی است، گفت: ایمان توحیدی، توکل به خدا، اطاعت و رضایت از اراده الهی در اجرا. از واجبات، ایثار در راه حق، فدای استهزاء و همه موجودات در این راه، دعوت به راه حق و استقامت در این راه، مبارزه با ظلم، فساد، انحراف. روشن‌ترین این ارزش‌ها، پاسداری از اسلام و حفظ آن و بازگشت اسلام به راه و مجرای درست، یعنی بازگشت به کتاب خدا و سنت پیامبر (ص) است.

گفت: آن شب که ولید والی مدینه پیامبر را صدا کرد و گفت: معاویه از دنیا رفت و تو باید با یزید بیعت کنی! پیغمبر اکرم به او فرمود: برویم و تا صبح فکر کنیم که اینها حقوق بیعت و خلافت است و ببینیم ما خلیفه می شویم یا یزید خلیفه! فردای آن روز، مروان حضرت را در کوچه های مدینه دید و گفت: ای اباعبدالله، خودت را می کشی! چرا با خلیفه بیعت نمی کنید؟ برای بیعت بیایید، یکدیگر را نکشید. اذیت نکن!

مضمون دو نامه امام حسین (علیه السلام) به سران بصره چه بود؟

این مقام گفت: پیامبر در پاسخ به او این جمله را فرمود: «إِنَّ اللَّهُ وَ إِنَّا الْأَلَیْهِ رَجِیُونَ وَ عَلَیْهِ السَّلامُ إِلَیْهِ الْمُمْتِ إِلَیْهِ یَزَدُ»؛ «إِنَّ اللَّهِ وَ إِنَّا الْإِنَّهُ رَجِیُونَ وَ عَلَیْهِ السَّلامُ»؛ زیرا بلیت امت به قدر یزید است. ما باید با اسلام وداع کنیم. وقتی حاکمی مثل یزید سر کار می آید و اسلام تحت تاثیر حاکمی مثل یزید قرار می گیرد! در مورد یزید چنین نیست; همه مثل یزید هستند. به نظر می رسید که همه چیز قابل تحمل بود. اما اکنون اساس دین و نظام اسلامی در میانه است و با حکومت فردی مانند یزید از بین خواهد رفت.

حجت الاسلام و المسلمین علی مرادی ادامه داد: در وصیت پیامبر به برادرش محمد بن حنفیه، پس از شهادت به وحدانیت خداوند و سایر امور، چنین می آید: «وا انی لم آخرج عشرا، والا بطراء، لا مفصدا، لا تیرامان»؛ یعنی گول نخورید و مبلغان تبلیغ می کنند که امام حسین هم مثل کسانی که می روند قدرت را – برای خودنمایی، برای تجمل و ظلم و فساد – وارد میدان مبارزه و جنگ می کنند! اینطور نیست

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: حضرت در مکه مکرمه دو نامه نوشت، یکی به سران بصره و دیگری به سران کوفه. در نامه پیامبر به سران بصره آمده است: «من می خواهم بدعت را از بین ببرم و سنت را زنده کنم، زیرا آنها سنت را کشتند و بدعت را زنده کردند! اگر از من پیروی کنید راه حق با من است، یعنی می خواهم وظیفه بزرگ احیای اسلام و احیای سنت پیامبر و نظام اسلامی را انجام دهم.

سیدالشهداء (ع) به سران کوفه چه گفت؟

وی افزود: ایشان در نامه ای خطاب به مردم کوفه فرمودند: امام، رهبر و رئیس جامعه اسلامی نمی تواند فردی باشد که اهل فسق، فسق، خیانت، فساد و دوری از مردم باشد. خدا و این همه چیز . او باید فردی باشد که از کتاب خدا پیروی کند. یعنی در جامعه.» باید عمل کند، نه اینکه فقط در اتاق خصوصی نماز بخواند، بلکه باید عمل به کتاب را در جامعه احیا کند، آن را به قسط و عدالت ببرد و قانون را قانون جامعه قرار دهد. .

این مقام گفت: امام حسین از مکه خارج شد. در طول مسیر در هر یک از خانه ها با لحن های مختلف صحبت می کرد. به خانه ای به نام «بیضا» رسیدند در حالی که حربان یزید نیز در کنار پیامبر است – پیغمبر می رود، او هم نزد پیامبر می رود – و فرود آمدند.

حجت الاسلام والمسلمین علی مرادی گفت: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله برخاسته و خطاب به لشکر دشمن فرمود: «اگر کسی در جامعه حاکمی ببیند که ظلم می کند، حرام خداوند را حلال می داند و آن را حلال می کند. ، حلال خدا را حرام می دانند، جمله ای که خدا را رد می کند – عمل نمی کند – و دیگران را به عمل مجبور نمی کند، یعنی در بین مردم با گناه و دشمنی و ظلم عمل می کند و با او عمل نمی کند. گفتار و کردار خدای متعال در روز قیامت همین باعث می شود که این فرد ساکت و بی تفاوت و غیر فعال به سرنوشت این ظالم دچار شود، یعنی در یک صف و در یک جناح با او قرار گیرد.

اباعبدالله(ع) با قیام خود اسلام را در همه حال تضمین کرد

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: پیامبر این را فرمودند و مشخص کردند که اگر نظام اسلامی منحرف شود چه باید کرد. امام حسین نیز به همین قول پیامبر اشاره می کند; بنابراین، اگر در چنین شرایطی قرار گرفت و شرایط مساعد بود، واجب است که در برابر این عمل بایستد و اقداماتی انجام دهد. جایی که می خواهد برود؛ کشته شدن، زندگی کردن، موفق بودن یا نبودن. هر مسلمانی باید بایستد و در برابر این وضعیت اقدام کند. این واجبی است که پیامبر فرمود.

وی بیان کرد: امام حسین علیه السلام فرمود: «من از همه مسلمانان سزاوارترم که این قیام و این عمل را انجام دهم، زیرا فرزند پیامبر هستم. اگر پیامبر این تغییر را انجام داد، یعنی. ، بر هر مسلمانی واجب است، بدیهی است که حسین بن علی، فرزند پیامبر، وارث علم و حکمت پیامبر، واجبتر و مناسبتر از دیگران برای اقدام است. و من اقدام کردم.» این گونه امام علت قیام خود را بیان می کند.

این مقام گفت: امام حسین علیه السلام برای انجام وظیفه برخاست; این تعهد در طول تاریخ متوجه تک تک مسلمانان بوده است. این وجوب به این معناست که وقتی دیدند نظام جامعه اسلامی دچار فساد اساسی شده است و بیم آن است که احکام اسلامی به کلی تغییر کند، هر مسلمانی باید قیام کند. البته در شرایط مناسب زمانی که بداند این قیام اثر می گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین علی مرادی خاطرنشان کرد: امام حسین (علیه السلام) قیام کرد و عملاً این وظیفه را انجام داد تا درس عبرتی برای همه باشد. به همین دلیل است که امام حسین علیه السلام درس بزرگی به کل تاریخ اسلام داد و عملاً اسلام را در زمان خود و در هر زمان دیگری تأمین کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید