بی وفایی کوفه ها به ولایت/ مردم ایران از وفاداری خود به انقلاب اسلامی دست بر نمی دارند.


ساعت: 11:27
تاریخ ارسال: 05/10/1401
کد خبر: 1887004

حجت الاسلام واحدی با بیان اینکه کوفه نماد بی وفایی به ولایت است، گفت: ملت بزرگ ایران نشان داده است که پشت سر اسلام، انقلاب و ارزش های اسلامی ایستاده و از وفاداری به ولایت و ولایت دست برنمی دارد. انقلاب.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، حجت الاسلام محمد واحدی شب گذشته در اجتماع عزاداران در مسجد امام حسین (ع) اظهار داشت: خداوند متعال دو نوع رحمت رحمانیه و رحیمیه دارد، لذا در ابتدای همه سوره های قرآن جز سوره طوبی می گویم بسم الله الرحمن الرحیم.

این استاد کالج و دانشگاه تصریح کرد: رحمت رحمانیه چیزی است که باید داد و خداوند این گونه رحمت را برای همه دارد، اما رحمت رحمانیه شرط داشتن توانایی است و خداوند حکیم بدون این رحمت به کسی نمی‌دهد. توانایی.

وی وفای به عهد را یکی از مواردی دانست که موجب بهره مندی از رحمت و کرم خداوند می شود و افزود: بزرگان دین می گویند به هیچکس عهد نکن، اما حضرت علی (ع) می فرماید: «او از کسی که خواسته می شود آزاد است تا وعده دهد».

حجت الاسلام واحدی با اشاره به اینکه خداوند همه انبیای الهی را مبعوث کرد تا بشر را به عبادت خدا و دوری از ظلم وا دارد و این تکلیف خداوند نسبت به بندگانش است، ادامه داد: معاویه از دنیا رفت و این خبر به مردم کوفه رسید، بنابراین در در خانه یکی از بزرگان شیعه جمع شد و نامه های متعددی به امام حسین (ع) نوشت و آمادگی کامل خود را برای قبول امامت امام حسین (ع) و مبارزه با دشمنان اسلام اعلام کرد. نماینده امام (حضرت مسلمین به عقیل) را تنها گذاشتند، یعنی به عهد خود عمل نکردند.

این استاد حوزه با تاکید بر اینکه ملت ایران اسلامی به عهد خود به امام راحل عمل کرده است، یادآور شد: شاه حکومت نظامی اعلام کرد، اما امام خمینی (ره) دستور دادند مردم برای شکستن حکومت نظامی به خیابان ها بیایند و ملت ایران را بشکنند. ایران نگذاشت درود بر شما باد.

وی گفت: صدام با حمایت شرق و غرب به انقلاب نوپای اسلامی ما حمله نظامی کرد و امام راحل به ملت ایران گفت که جبهه ها را پر کنید و اتفاق بزرگی افتاد که حتی نوجوانان هم به جبهه ها رفتند و خودشان را دستکاری کردند. سن در شهادت خود از تولد.

حجت الاسلام واحدی با اشاره به اینکه مردم ایران اسلامی امام خمینی (ره) را با وفاداری خود تنها نگذاشتند و مانند مردم کوفه عمل نکردند، گفت: مردم ایران با خدای خود بر همه سختی ها ایستادگی کردند و فائق آمدند. صبر و مقاومت تا امروز انقلاب را حفظ کردند.

وی در نهایت کوفه را نماد بی وفایی به ولایت می داند که یار وفادار امام را تنها می گذارد و می افزاید: اما ملت بزرگ ما نشان داده است که پشت سر اسلام و انقلاب و ارزش های اسلامی ایستاده است و دست بردار نیست. وفاداری به ولایت و انقلاب».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید