بصیرت همه جانبه و وفاداری به ولایت موجب پیروزی و ناامیدی دشمن می شود

ساعت: 15:25
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1796453

حجت الاسلام رحیم آبادی گفت: پیروزی سریع و ناامیدی دشمن در گرو بصیرت و وفاداری همه جانبه به ولایت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از कاورستانحجت الاسلام مهدی رحیم آبادی امروز پنجشنبه در مراسم مرکزی نهمین روز که با حضور وزیر اطلاعات در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: از آن زمان تاکنون بارها و بارها شاهد جریانات بوده ایم. شورش هایی که این همه عقب ماندگی انقلاب اسلامی به آن مرتبط است.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: بیش از صد آیه قرآن به معرفی این جریان ها می پردازد و اهمیت جریان بصیرت و حرکت های بصیرتی نه تنها بلکه در همه اعمال فردی و اجتماعی و در همه مشکلات است، بلکه این است. لازمه تشخیص و پیگیری این نگرانی است.

حجت الاسلام رحیم آبادی ادامه داد: کاستی ها، کمبودها و عقب ماندگی ها نقطه ضعف این موضوع است و موفقیت ها، پیروزی ها، عظمت ها در گرو اطاعت و بصیرت در حوزه های خود است.

وی با اشاره به اینکه امروز به اینجا نیامده ایم که بگوییم باید بصیرت داشته باشیم، بلکه باید به امام زمان و ولی و رهبرمان کمک کنیم و سریع کار خود و مردم را درست کنیم، گفت: کجاست. راه را کجا باید به آنها نشان دهیم؟

امام جمعه موقت بیرجند افزود: اگر راه ولایت را ادامه دهید اولین نعمتی که خداوند به شما می دهد رضایت شماست چرا که ما عبادت و اطاعت بسیار داریم اما امانتداری دینی، عاطفی و عملی به ولی امر مهم است. “

حجت الاسلام رحیم آبادی تصریح کرد: گاهی وقف فقط احساسی است. اما ما اهل بیت را دوست داریم، اما عنایت و فرمایش آنها در برنامه ما و بندگان بسیار کم است، در حالی که ایمان در سه قسمت قلبی، عاطفی و عملی تعریف می شود.

وی بیان کرد: دومین نعمتی که خداوند داده آرامش قلب است و امروز در دنیا و کشور ما استرس زیاد است اما آرامش وعده خداست و سکینه آرامش دل خاص است.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ایشان در همه ابعاد تک بعدی نیستند، افزود: باید مرگ بر آمریکا را بگوییم و در 9 دی مراسم یادبود برگزار کنیم، اما در همه مسائل و تصمیمات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، این وفاداری لازم است.»

وی گفت: حاج قاسم سلیمانی زندگی پر تلاطم و پرتلاطمی داشت و کمتر از خانواده اش می دید، اما چقدر آرام بود; حضرت زینب(س) در بحبوحه فاجعه محور جبهه مقاومت بود اما هر که حسینی باشد حسینی است.

حجت الاسلام رحیم آبادی گفت: شناخت راه، در راه بودن و در راه ماندن بسیار مهم است که عده ای این مسیر را طی کرده اند.

امام جمعه بیرجند تاکید کرد: پیروزی سریع و اجتناب ناپذیر و گشایش های پی در پی در گرو ایمان همه جانبه و همه روزه با ولی امر است و علاوه بر بصیرت، دغدغه ها و دستورات رهبری باید در برنامه ها و برنامه های ما باشد. از بندگان ما.”

به گفته وی؛ خدا می‌داند چقدر می‌توانستیم به موفقیت برسیم، اما به دلیل سهل انگاری چندین سال عقب افتادیم.

وی ادامه داد: البته جبران این تاخیرها سریع است و اقتصاد مردم تعدیل می شود چون خدا پشت سر ماست. جهان این ماموریت ما را بسیار سخت تر می کند.

وی گفت: مشکل اکثر مردم ما مشکلات اقتصادی است و مهم ترین دلیل آن این است که در مقطعی کافر داشتیم و باید برای این مشکل توبه کنیم و دعا کنیم و شکر کنیم که خداوند به این نعمت رحم کرده است.

حجت الاسلام رحیم آبادی گفت: اقتصاد به زودی فرو می ریزد اما حفره های بزرگی ایجاد شده که این هم بخشی از بصیرت است که سرعت باطل ما را تسریع نمی کند.

وی گفت: آنها با همه نیازهای مردم بازی و بازی می کنند، سرطان نفوذ کرده و رگ های بدن افراد را مختل می کند، پس چقدر کارمندان باید نگران باشند که این رگ های نفوذ را از بین ببرند و چوب های باقی مانده را از بدن خارج کنند. چرخ مملکت باید آرام باشد که این اتفاق می افتد فقط صبر و بصیرت انقلابی می خواهد.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه خراسان جنوبی خطاب به مردم و مسئولان گفت: اگر در کنار ولی خود باشید، دشمن کاری از دستش برنمی‌آید و ناامید می‌شود، اما وقتی مردم گوش به فرمان پاسدار نباشند، در این مملکت وجود دارد. اغراق آمیز باشد.»

وی افزود: قطعا مسئولان به دنبال احقاق حق مردم هستند بنابراین عده ای نباید متوجه این مشکلات شوند و با سوء استفاده از حق سرعت انقلاب را کم کنند.

حجت الاسلام رحیم آبادی گفت: امروز دشمن در بخش نظامی نمی تواند به سمت چپ کشور ما نگاه کند، زیرا حاج قاسم در عرصه نظامی گری و نیروهای مسلح افق فرمایشات رهبری را به خوبی مطرح کرده است و می خواهم این امر در اقتصاد. “

وی افزود: وقتی به دستور استاندارتان گوش کنید، الگو می شوید، با همان گوش فرمان نسبی که داشتیم، چه اتفاقات بزرگی افتاده که همه جا می گویند جمهوری اسلامی راه انقلاب و هدفش است. و جاده و من باید سریع حرکت کنم.”

امام جمعه موقت بیرجند افزود: تعبیری که امروز توجه به آن بسیار مهم است چرا که روز روشنگری موضوع جدیدی نیست بلکه ریشه قرآنی دارد.

حجت الاسلام رحیم آبادی با اشاره به اهمیت تجمع حول محور قرآن و اهل بیت(ع)، گفت: در این مسیر برای رسیدن به قله و ایجاد حرکت اجتماعی، شناخت مسیر، برنامه، راه درست. و دعا برای ماندن در این راه، لازم است همه جامعه با هم باشند، زیرا به تنهایی ممکن نیست.

فرمود: حرکت اجتماعی لازم است، اما کافی نیست. گروهی مانند طلایه داران، افراد خاص، پیروان، زیرک و مخلص باید این پرچم را در دست بگیرند و این همان گروهی است که اهل بیت و پیامبران الهی در غیبت بر آن گریه کردند.

حجت الاسلام رحیم آبادی افزود: اینها گروهی هستند که خداوند در عظمت تدبیر برای پیامبر و رهبر الهی جامعه در کنار خود قرار می دهد.

وی با اشاره به آیه 64 سوره انفال گفت: خداوند در این آیه فرمود آنها امتی عزیز، بزرگ و با بصیرت هستند و نظر من به شما این است که شما را در کنار خود قرار دادم و بدین ترتیب دو چیز یعنی خدا و برخی از آنها. مؤمنان پا بر روی پدال و خالصانه لازم است.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: حاکمان بصیر آفریدگار کسانی هستند که یاور خدا و طالب خدا هستند نه مقام و مقام و مال و شهوت و خشم مردی که بسیار عزیز است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید