تاکید شهید سلیمانی بر پیروی از ولایت فقیه برخاسته از بصیرت است/ جبهه فرهنگی راه دشمن برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است

ساعت: 23:12
تاریخ انتشار: 1400/10/18
کد خبر: 1798699

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره):

حجت الاسلام مصباخ، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم، جبهه فرهنگی را راه دشمن برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، شب گذشته مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی و درگذشت علامه مصباح با حضور حجت الاسلام مجتبی مصباح در سالن تدریس دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

حجت الاسلام مجتبی مصباح، استاد مؤسسه امام خمینی(ره) قم با اشاره به لزوم الگوپذیری در زندگی، گفت: الگوها نمونه هایی عینی و مجسم هستند که انگیزه افراد را برای انجام کارهای سخت افزایش می دهند. به همین دلیل، الگوسازی برای دانشمندان و قهرمانانی که در این راه قله ها را فتح کرده اند، مهم است. بنابراین اگر تجلیل از این عزیزان ویژگی های استثنایی آنها را تبیین کند، کار ارزنده ای انجام می شود.

این استاد حوزه علمیه کوم، بصیرت را از ویژگی های بارز شهید سلیمانی و مرحوم علامه مصباخ بیان کرد و گفت: یکی از ویژگی های استثنایی آن دو بزرگوار، بصیرت است. در زندگی حضرت زهرا (س) حمایت ولایت با شرایط سیاسی و اجتماعی بصیرت زیادی می طلبید.

وی تاکید کرد: سردار سلیمانی از افرادی بود که بصیرت خوبی نسبت به موقعیت نظامی داشت و می دانست که چگونه در زمین عملکرد خوبی داشته باشد. او می دانست که برای حفاظت از جمهوری اسلامی و حرم اهل بیت تا کجا باید پیش برود و چه گروه هایی برای انجام عملیات های موفق باید سازماندهی شوند.

مصباچ افزود: در جبهه فرهنگی یکی از ویژگی های علامه مصباخ بصیرت فرهنگی بود که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید داشتند. متأسفانه برخی اصلاً تضاد فرهنگی و تهاجم فرهنگی را قبول ندارند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن در جبهه فرهنگی کم تحرک نیست، گفت: چون متوجه شده اند که اگر بخواهند با انقلابی مبتنی بر فرهنگ و اندیشه مقابله کنند، چاره ای جز ریشه کن کردن ریشه های فکری و فرهنگی ندارند. زمانی که دشمن ما به جنگ فیزیکی منتهی نشد، مسیرهای موازی را طی کرد، هرچند هنوز می جنگید.

وی گفت: ایجاد شبهه نسبت به انقلاب، ایجاد تفرقه بین پیروان اسلام، ایجاد شبهه در ارکان نظام و برجسته سازی مشکلات از جمله مواردی است که دشمن در جنگ فرهنگی برای مقابله با نظام اتخاذ کرده است.

550f9a13 82c7 45dc a5a1 cc5bdb282fba خبر خاکستری

مدرس مؤسسه امام خمینی (ره) قم با بیان اینکه دشمن هویت خود را در مبارزه با ما می بیند، اذعان داشت: جنگ ما با آمریکا و اسرائیل مشکلات جزئی نیست، مشکل هویت است. اگر اسلام ما، مانند اسلام در برخی کشورها، کاری به مسائل سیاسی و اجتماعی نداشت، خدشه دار می شد. اما اسلامی که اهل بیت (ع) و پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) به دنبال به دست آوردن و خون ریزی آن بودند و امام خمینی رحمه الله آن را زنده کردند، مدعی است که جهان را فتح کرده است. و با هویت استکبار جهانی در تضاد است.

گفت: بصیرت یعنی بدانیم در چه میدانی هستیم و دشمن چه حرفی برای آینده ما دارد. اکنون دشمن علاوه بر جبهه فرهنگی، در جبهه اقتصادی و سیاسی نیز با ما می جنگد.

استاد حوزه علمیه کوم تاکید کرد: یکی از نقاط مشترک علامه مصباخ و سردار سلیمانی پیروی از ولایتی است که به برکت بصیرت خود به این مقام دست یافته است.

مصباچ در پاسخ به سوالی درباره «طرح ولایت» گفت: علامه مصباخ فرمودند طرح ولایت حاصل هفتاد سال عمر علمی من است. خودش گفت این رشته ها برای مقطع متوسطه طراحی شده و باید برای سطوح بالا و پایین برنامه ریزی کنیم. این طرح هم در مورد مسائل عقیدتی است ما به کتاب هایی هم در زمینه مسائل اخلاقی نیاز داریم. از سوی دیگر، ترجمه به زبان های مختلف باید در نظر گرفته شود.

گفت: اخلاص از صفاتی بود که بر آن اصرار می کرد و خیلی ها می گفتند کار برای غیر خدا بی فایده است. بر توسل به اهل بیت علیهم السلام نیز تأکید داشتند.

عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) قم با اشاره به اهمیت نقش مردم در جبهه فرهنگی خاطرنشان کرد: زمانی که انقلاب شکل گرفت و مردم رژیم شاهنشاهی را سرنگون کردند، دولت و نظام هیچ مسئولیتی در قبال فرهنگ نداشتند. . پس انقلاب از کجا آمد؟ حقیقت این است که چیزی که باعث رشد فرهنگ مردم شد این بود که منتظر نبودند که دیگری بیاید و فرهنگ آنها را اصلاح کند. نباید بنشینیم و منتظر باشیم که دستگاه های مسئول و متولیان وظیفه خود را انجام دهند، بلکه باید پا به میدان بگذاریم و برای ارتقای فرهنگی جامعه تلاش کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید