پیروی از ولایت فقیه به نابودی دشمن و تمدن نظام می انجامد/ جهاد تبیان; مهمترین رسالت مردم در چهل و سومین سالگرد انقلاب


ساعت: 10:35
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1806988

حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری گفت: تبیین جهاد وظیفه اقشار مختلف مردم در چهل و سومین سال انقلاب است و نیازمند بازنگری در جام نیمه پر نهضت انقلاب اسلامی هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: وظیفه اقشار مختلف مردم در طول 43 سال انقلاب جهاد است.

وی ادامه داد: باید نیمه پر لیوان نهضت انقلاب اسلامی را مرور کنیم و اجازه ندهیم دشمن نیمه خالی لیوان را با سیاهی برجسته کند و ناامیدی را به جامعه تزریق کند.

این کارشناس مذهبی افزود: اگر نصف لیوان پر از دستاوردهای انقلاب اسلامی را ببینیم، انگیزه ما برای ادامه راه افزایش می یابد، به ویژه نسل جوانی که انقلاب را ندیده و دشمن الهام می گیرد. هیچ دستاوردی جز مشکلات و طلاق بیکاری، اعتیاد “انزوا نتیجه است.”

حجت الاسلام ماندگاری گفت: نزدیک به 50 سال پیش بزرگان ما تلاش کردند و انقلاب را اختراع کردند، بنابراین نسل جوان باید مشکلات را بر اساس دستاورد حل کند و این شدنی است.

وی گفت: اگر دستاوردهای انقلاب را به خوبی بشناسیم و دنبال کنیم با تمام وجود قدردان خواهیم بود و این انقلاب را با شکرگزاری انجام خواهیم داد تا زمینه ظهور حضرت حجت را فراهم کنیم.

این کارشناس تاکید کرد: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را بر اساس قرآن و عترا بنا کرد، قرآن و عتره مکتب الهی است و خداوند در آیه 19 سوره مکتب تربیتی قرآن را در اسلام معرفی می کند. آل عمران.

حجت الاسلام ماندگاری ادامه داد: در ادوار مختلف تاریخ در عصر نبوت و ظهور برخی مقبول، طرد و سرگردان شدند و برخی نیز در همان مکتب انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند و این بالاترین درجه الهی این است. سیستم .

این کارشناس گفت: باید خدا را شکر کنیم که توانستیم مدافعان اسلام را در مکتب انقلاب تربیت کنیم و منافقین 17 هزار شهید را از ما گرفتند اما انقلاب همچنان پابرجاست.

وی گفت: در زمان رضاخان روزه خواری ممنوع بود اما امروز به برکت انقلاب معنویت در جامعه نشاط آور است و 50 هزار دانشجوی جهادگر به مردم خدمت می کنند.

حجت الاسلام ماندگاری افزود: درسی قابل ذکر در دستاوردهای نظام; نعمت ولایت وحدت حول محور ولایت و توکل بر خداست. اگر امت با ولایت باشد; هر چقدر هم که دشمن قوی باشد، شکست خواهد خورد.

این کارشناس ادامه داد: با ولایت مداری موفق شدیم بسیاری از تحریم ها را حذف کنیم یعنی آن ها را که نعمت الهی است خنثی کنیم. ما فهمیدیم که اگر با ولایت بودیم دشمن نابود می شد و نظام تمدن ایجاد می شد.

وی گفت: مشکلات کشور با جاهایی است که وحدت، انتخاب و ولایت مداری ما سخت بوده است. ما شعار مرگ بر شاه دادیم اما مرگ بر جان نگفتیم پس کاستی های انقلاب به خودمان برمی گردد.

حجت الاسلام ماندگاری افزود: باید قدردان دستاوردهای انقلاب باشیم تا به برکت آن به ظهور برسد. اگر این انقلاب به ثمر نمی رسید، دشمن این همه تلاش برای سرنگونی آن نمی کرد.

وی تاکید کرد: خوشا به حال کسی که در عصر غیبت اسلام را یاری کند و بر ایمان خود ثابت قدم باشد تا خداوندی که این انقلاب را تا امروز حفظ کرده است در آینده ما را یاری کند.

این کارشناس گفت: مردم اجازه ندهید دشمن شما را از ولی فقیه دور کند و بدبین شود چرا که استکبار در این زمینه تلاش زیادی می کند و تلاش می کند اتحاد بین ما را به هم بزند.

حجت الاسلام ماندگاری در پایان خاطرنشان کرد: حفظ امام جامعه، توکل به خدا و اهل بیت(ع)، جهاد تبیین، شکرگزاری، گذشت، مجاهدت و استقامت وظیفه همه آحاد جامعه است، لذا از خداوند منان خواستاریم در درک دستاوردهای انقلاب به ما کمک کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید