پیروی از ولایت فقیه در دوران غیبت از امام عصر (عج) پیروی می کند.

ساعت: 14:17
تاریخ انتشار: 1400/10/17
کد خبر: 1798561

حجت الاسلام علی مصطفوی با بیان اینکه عمل به فرامین و دستورات مقام معظم رهبری در عصر غیبت در واقع پیروی از امام زمان (عج) است، گفت: در عصر غیبت عمل به امام زمان (عج) است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام علی مصطفوی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: غیبت امام زمان (عج) به معنای عدم حضور ایشان نیست، بلکه به معنای پنهان بودن ایشان از چشم و توجه دیگران است.

حجت الاسلام علی مصطفوی ادامه داد: زندگی پنهان مختص امام زمان (عج) نیست، بلکه تعدادی از پیامبران گذشته نیز غایب بوده اند.

وی افزود: وقتی امت برای پیامبر و امام ارزشی قائل نیستند و به تعهدات خود در قبال آن حضرت عمل نمی کنند، بر خداست که رهبرشان را از آنها جدا کند تا به خود آیند و به ارزش و برکات وجود او پی ببرند. در غیبت او در این صورت غیبت امام به مصلحت امت است هر چند ندانند و بفهمند.

این کارشناس بیان کرد: کسانی که به دنبال تغییر و انقلاب هستند، ناگزیر در آغاز قیام با برخی مخالفان پیمان می بندند تا اهداف خود را دنبال کنند، اما مهدی موعود(عج) مصلح بزرگی است که در راه است. نیروی ستمگر، زیرا بر اساس داستان های فراوان او مأمور است قاطعانه و آشکارا با همه ستمگران مبارزه کند و پیمان ببندد.

مصطفوی گفت: آزمودن مردم از سنت های خداوند است. بندگان خود را با ابزارهای مختلف می آزماید تا استحکام آنها را در راه حق مشخص کند. البته نتیجه آزمایش برای خدا معلوم است، اما در گروه آزمایش، بندگان ساخته و آگاه به اصل وجود خود هستند.

وی افزود: امام قاظم(ع) می فرمایند: «وقتی پنجمین فرزندم غایب شد، مراقب دین خود باشید تا کسی شما را از آن بیرون نکند. برای صاحب این سؤال (امام زمان (عج)) این غیبت خواهد بود که گروهی از پیروانش «ایمان خود را ترک کردند و این غیبت امتحانی است که خداوند بندگان خود را با آن امتحان می کند».

این کارشناس تاکید کرد: یکی از عواملی که باعث کناره گیری پیامبران از قوم خود شد حفظ جان آنان بود. آنان برای انجام مأموریت خود در زمانی دیگر در شرایطی که مورد تهدید قرار گرفتند پنهان شدند، چنانکه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم از مکه خارج شد و در غاری پنهان شد، اما همه اینها به خواست خداست.

مصطفوی توجه به جایگاه مهدویت، تبیین معارف مهدویت و بررسی ابعاد آن را امری مهم و ضروری دانست.

وی افزود: اعتقاد به امام زمان (عج) به عنوان امام زنده و حاضر امری محکم و خدشه ناپذیر است.

این کارشناس ادامه داد: عمل به فرمایشات و دستورات مقام معظم رهبری در عصر غیبت در واقع پیروی از امام زمان (عج) است.

مصطفوی در پایان خاطرنشان کرد: مهمترین تمرین منتظران صلح جهانی در عصر غیبت، اهمیت فرهنگ ولایتمداری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید