راهبرد اصلی شهید سلیمانی اطاعت محض از ولایت فقیه بود/ حاج قاسم با غنایمی که از دشمن گرفت، جنگ را اداره کرد.

ساعت: 13:33
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795777

گفتگویی را با همرزم سردار سلیمانی که هنوز از سربازان حاج قاسم محسوب می شود، می خوانیم.

زکری گفت: حاج قاسم مرز نمی شناخت و استثنا بود و وقتی اولین گروه جنگ را تشکیل داد به جای اینکه از دولت ها بخواهد غنایم را از دشمن گرفت و آنها را به تشکیلات تبدیل کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عیسی ذاکری رزمنده دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار هرمز با اشاره به اینکه در جبهه در ناو تیپ کوثر خدمت می کردم گفت: در عملیات کربلای 4 و کربلای 5 تنها دشمن فاو کربلا بود. 1 به عنوان نیروی آموزشی سلیمانی بودم.

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه از سال 1364 با موفقیت در جبهه های حق علیه باطل حضور داشته ام، گفت: در زمان ما همه شیفته های رهبر و انقلاب با دستکاری شناسنامه خود به جبهه رفته اند. من هم از این قانون مستثنی نبودم و در 13 سالگی با جعل شناسنامه به جبهه رفتم.

زکری گفت: در سال 1364 پدرم فوت کرده بود و مادرم با اینکه دوری از فرزند برای او سخت بود، اما از ماندگاری این مرز و بوم و عشق امام راحل (ره) به رفتن من خشنود بودند. جلو

مادران شهدا آزادانه بیشترین فشار روحی را تحمل می کنند

وی با تاکید بر اینکه مادران شهدا، آزادگان و رزمندگان بیشترین فشار روحی را متحمل می شوند، گفت: متاسفیم که قدر آنها را نمی دانیم چرا که آنها مربی بزرگانی چون سردار سلیمانی هستند.

این جانباز دفاع مقدس گفت: بی شک مادران آزاده در زمانی که فرزندانشان مفقودالاثر بودند و خبری از آنها نبود بیشترین آسیب را متحمل شدند، اما متاسفانه در حال حاضر امتیازی که به مادران شهدا و ایثارگران داده می شود به آنها داده نمی شود. مادران آزاده: «به نظر من بزرگترین بی عدالتی در حق آنهاست.

38335697 9fd2 42f9 bbb4 1468abb3699d خبر خاکستری

این رزمنده که خود را از سربازان سردار سلیمانی می داند، گفت: همانطور که حضرت آقا فرمودند: «جبهه ها دانشگاه بود». جبهه ها مثل دانشگاهی بود که دوستش داشتند و مرد تشنه درس هایی بود که در جبهه ها می گرفت.

علاوه بر سختی های اسارت، شیرینی هم بود

زکری با اشاره به اینکه باید واقعیت های حفاظت مقدس را بیش از پیش به نسل جوان یادآوری کرد، گفت: وقتی از کلمه اسارت استفاده می کنیم، گاهی از کلمه عراقی استفاده می کنیم. اما واقعیت بعثی ها بود و علاوه بر سختی های وصف ناپذیر اسارت، درس ها و شیرینی های دلنشینی برای رزمندگان داشت.

وی به بیان خاطره ای از دوران اسارت خود پرداخت و گفت: روزی ارتش عراق عکس امام (ره) را از جیب من بیرون آورد و آن را بوسید و خود را از مراجع تقلید امام خمینی (ره) معرفی کرد.

این یادگار جبهه حق علیه باطل با اشاره به اسارت حاج باقری، جانشین حاج کاسم سلیمانی و فرمانده تیپ تخریب لشکر که در دوران اسارت نیز اسیر شده بودند، گفت: با وجود اینکه همه ما اسیر شدند. او را می شناخت، اما جنگجویانش فاش نمی کردند. اما یکی از فشارهایی که بر او وارد شد، حاج باقری را لو داد.

acb27837 5fda 4f17 ab28 69203eb59ed9 خبر خاکستری

حاج قاسم به رزمندگان گذشت می آموزد

زکری با اشاره به اینکه حاج حاجیم حتی به کسانی که به شما خیانت کرده اند نیز درس بخشش داده است، ادامه داد: یک روز به آزاده خیانتکار حاج باقری گفت بعداً برای جلسه بیاید و از آقای باقری خواست بیاید. او را جمع کنید و ببوسید تا به نظام و انقلاب این مرد بازگردید.

وی افزود: خیلی جاها ما و مسئولان در جذب و ارزیابی رزمندگان و شهدا کوتاهی کرده ایم و نتیجه آن تصاحب، شورش و جذب احزاب و سیاستمداران معاند بوده است.

راهبرد اصلی حاج قاسم پیروی از ولایت فقیه بود

این مدافع مقدس با اشاره به اینکه راهبرد اصلی حاج قاسم پیروی از ولایت فقیه است، گفت: در سخنان و فرمایشات حاج قاسم همیشه این بوده است که اگر از رهبر کبیر انقلاب پیروی کنید، بدون شک یک پایان خوش. .

زکری با اشاره به اینکه ما همچنان می جنگیم و در جبهه هستیم، گفت: امام خامنه ای (مدظله العالی) فرمودند که جنگ ما زمانی تمام می شود که تمام خاطرات و صحنه های دفاع مقدس و این حکم جهادی را که داده ایم به تصویر بکشیم.

dc3c47fb 53d9 40bb ab75 fa1b76b92b16 خبر خاکستری

اولین نامه ام را در دوران اسارت پس از آزادی در ایران دریافت کردم

وی با اشاره به اینکه در چهارم خرداد سال 1367 اسیر و در بهمن ماه همان سال آزاد شدم، گفت: ایران به من رسیده است.

او گفت: ترکش ما خوب بود.

زکری با اشاره به اخلاص سردار سلیمانی در همه امور گفت: اخلاص و تابعیت ساده ایشان نسبت به ولایت بسیاری از مردم را مجذوب خود کرده و او را پیشوای قلوب کرده است.

وی با اشاره به خاطره اولین تجمع پس از شهادت سردار سلیمانی که پس از نماز جمعه برای اولین بار در بندرعباس برگزار شد، گفت: دلها گریست.

سرباز حاج قاسم گفت: اخلاص، بی باکی و کار بسم الله باعث محبوبیت او شد و هیچ وقت فکر نمی کرد کار تمام شده باشد و بعد از عملیات نفس عمیقی از پایان عملیات خواهیم کشید، اما سردار سلیمانی باور بعدی را داشت. عملیات بودند.

او سلاح های نظامی را از دشمن ربود و به سازمان تبدیل کرد

زکری گفت: حاج قاسم مرز نمی شناخت و استثنا بود و وقتی اولین گروه جنگ را تشکیل داد به جای اینکه از دولت ها بخواهد غنایم را از دشمن گرفت و آنها را به تشکیلات تبدیل کرد.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت جنگ با درآمدزایی از خود جبهه و با غنایمی که از دشمن گرفت. اداره می شود.

بسیاری از کارکنان ما با حاج قاسم غریبه نیستند، فقط ذائقه‌شان تغییر کرده و پیشنهاد می‌شود هفته‌ای یا ماهی یک‌بار از صندلی‌های خود دور شوند و یک جعبه مهمات بگذارند و روی آن بنشینند تا یاد کنند. نرمی صندلی هایی که به دست آورده اند از خون شهداست.

زکری با اشاره به اقدامات اخیر در تریبون‌های خارجی و حذف پست‌های سردار سلیمانی، گفت: هر جا که کار خود را به درستی انجام داده‌ایم، دشمن در حال نفوذ است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید