راز عزت و عظمت حاج قاسم سلیمانی در این بود که در همه امور ولایت فقیه بود.

ساعت: 10:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۳
کد خبر: 1921687

میتبی کزک میری با اشاره به اینکه سردار سلیمانی همواره بر اطاعت محض از ولی امر قانونی تاکید می کرد، گفت: رهبری را فصلی از بلاغت نظام می داند و آن را سرباز ولایت و رمز عزت و عظمت او می داند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجتبی قزاق میری کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون گفت: حاج قاسم سلیمانی درک عمیقی از مکتب امام خمینی (ره) داشت و به راه و رهبری امام ایمان و اعتقاد راسخ داشت. و مشی رهبر عزیز انقلاب و اهداف آن را اجرا کرد در جهان اسلام بود.

وی با بیان اینکه مکتب فرهیخته انقلاب اسلامی، مکتب حق طلبی و استکبار ستیزی است، تصریح کرد: همه می دانند که حاج قاسم شخصیتی تأثیرگذار در کل منطقه است و دشمن تصور می کرد که با کشتن او، او را به شهادت رسانده است. توانست جلوی این همه نفوذ را بگیرد در حالی که حاج قاسم تحصیلکرده انقلاب اسلامی و مکتب امام خمینی (ره) بود، این مکتب، مکتب رفتار درست و مکتب استکبار ستیزی است، لذا امروز این مکتب پیروان بسیار و بی شماری دارد. در سراسر جهان.

حاج قاسم فاتح قلب های بسیاری در سراسر جهان است

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه بسیاری از آزادگان جهان پیام شهید سلیمانی را درک کردند، تصریح کرد: امروز در مبارزه با استکبار با شخصیت های بسیار مصمم و تزلزل ناپذیرتری روبرو هستیم و همه اینها به برکت خون پاک شهید است. سلیمانی این خون برکت و نفوذ است. همه ملت‌ها و گروه‌های آزادی‌بخش و همه عدالت‌خواهان را به میدان آورد و همگی در برابر استکبار جهانی و علیه آمریکا متحد شدند و امروز می‌بینیم که حاج قاسم فاتح دل‌ها و دل‌های بسیاری در جهان است و همه دوست داریم نثار کنیم. دین به حاج قاسم و مدرسه. بیایید با آن بازی کنیم؛ حاج قاسم زیاد شد و انگار خودش را بین دل همه ما تقسیم کرد.

وی با اشاره به ویژگی های مکتب شهید سلیمانی ادامه داد: افراد شایسته زیادی در مکتب امام خمینی (ره) وجود دارد که دشمن با تحمیل جنگ هشت ساله و یا در سال 43 تلاش کرد آنها را از ملت ایران بگیرد. سالهای انقلاب اسلامی یکی از این بزرگان حاج قاسم سلیمانی است که در این مکتب بزرگ شده است.

کازک اذعان می کند: حاج قاسم مردی مؤمن، مجاهدی مخلص و صادق در پیشگاه خداوند متعال بود. او در حمایت از آرمان فلسطین و دفاع از ملت مظلوم فلسطین و مخالفت با اشغالگری و صهیونیسم صادق بود و اولویتش مقاومت و جهاد برای تحقق اهداف امت اسلامی بود.

اجر اصلی قاسم سلیمانی شهادت شرافتمندانه در راه خدا بود

وی گفت: شهید سلیمانی عمر پربرکت خود را در جهاد مستمر و خستگی ناپذیر در راه خدا سپری کرد و با تلاش شبانه روزی خود منشأ برکات فراوانی برای ایران و منطقه شد و به مقام «رئیس القلوب» نایل شد. البته این مقام برای اوست، این کم بود، زیرا اجر او شهادت شرافتمندانه در راه خدا بود.

کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین الملل مهم ترین عامل محبوبیت سردار سلیمانی را دوستی با مردم عنوان کرد و اظهار داشت: ایشان مردم را دوست داشتند، از این نظر مردم او را دوست داشتند و مدام تاکید می کرد که ما مدیون هستیم. به این عزیزان خدمت به آنها افتخار بزرگی هستیم و باید بدانیم.

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی های مهم حاج قاسم این بود که امر ولایت را حجت مشروع و راه رضای خدا می دانست و این را سرمایه اصلی موفقیت می دید.

حاج قاسم در شناخت دشمن و استراتژی منطقه ای و جهانی بینشی عمیق داشت

وی ادامه داد: حاج قاسم بصیرت عمیقی نسبت به دانش دشمن و استراتژی منطقه ای و جهانی داشت. همین درک عمیق از توانمندی ها و ظرفیت های عظیم جبهه مقاومت و عدم ترس از ابزار نظامی و ماشین جنگی دشمن بود که حاج قاسم را بر آن داشت تا عملیات بزرگی را علیه دشمن صهیونیستی و عوامل آمریکایی در منطقه طراحی و اجرا کند.

کزک گفت: مردمی بودن و ولایتمداری در ایران، شهید سلیمانی را به مردم شناساند و مردم را با هر فکر، عقیده، ایمان و مسلک، با هر گرایش سیاسی و مذهبی تحت تأثیر قرار داد. عده ای در داخل ایران نبودند و اصلاً به نظام سیاسی وصل نبودند، اما به عنوان میهن پرست، میهن پرست و ملی گرا دچار این مشکل شدند و همه دور آن جمع شدند و حاج قاسم محور وحدت شد.

شهادت حاج قاسم مصداق بارز دروغ های مدعیان مبارزه با تروریسم است

وی با اشاره به نقش سردار سلیمانی و سپاه قدس در مقابله با بحران های منطقه به ویژه مقابله با گروه های تروریستی تکفیری در عراق و سوریه، تصریح کرد: سردار سلیمانی اولین فردی بود که با تروریسم مبارزه کرد و بسیاری از سابقه درخشان وی در سطح منطقه بود. این در حوزه جنگ با تروریسم است و حمله تروریستی به فردی که در خط مقدم مبارزه با تروریسم بوده مصداق بارز دروغ های مدعیان مبارزه با تروریسم از جمله آمریکایی جنایتکار

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه سردار سلیمانی در عرصه نظامی توانمندی های خاص خود را داشت، اظهار داشت: از نظر فرماندهی و کنترل نظامی نبوغ عجیبی در حوزه راهبردی داشت و در ایجاد صلح در منطقه نقش آفرینی کرد، بنابراین می تواند در درجه‌ای به شمار می‌رود که او را به یکی از برجسته‌ترین و مشهورترین فرماندهان نظامی جهان تبدیل می‌کند، اما با وجود ویژگی‌های بسیار ممتاز این شخصیت برجسته، شاید بزرگترین ویژگی سلیمانی حمایت مستمر و مؤثر از مظلوم در برابر ظالم باشد. که در مقابل نظام سلطه جهانی به رهبری آمریکا ایستاد و مخالفت خود را با رژیم صهیونیستی می دانست.

به گفته دوستان و دشمنان، سلیمانی قهرمان نبرد با داعش و گروه های تکفیری است

وی افزود: نقش سردار سلیمانی در سوریه و عراق در حمایت از اقلیت های مذهبی و نژادی در برابر جنایات گروه های تکفیری یکی از مصادیق بارز اخلاق و عملکرد سلیمانی در حمایت از مظلوم در برابر ظالم است. او قهرمان نبرد با داعش و گروه های تکفیری است.

کازک گفت: حاج قاسم فرماندهی چند فرقه و چند مذهبی بود و برای مسائل امنیتی اهل سنت عراق یا اهل سنت در فلسطین به همان اندازه که برای امنیت شیعیان عراق و لبنان و پیروان اهل بیت علیهم السلام مبارزه می کرد. آل بیت (علیهم السلام) در یمن.

وی با بیان اینکه خون حاج قاسم و یارانش باعث اتحاد و تقرب بین دو ملت شد، گفت: یکی از اقدامات مهم حاج قاسم این بود که همه گروه های مجاهد و مبارز را زیر پرچم مبارزه با صهیونیسم متحد کرد، بنابراین که هویت اصلی همه نیروهایی که با او کار می کردند اعم از عراقی، لبنانی، افغانی، سوری، یمنی و غیره، مخالفت با صهیونیسم و ​​مخالفت با اسرائیل بود.

شهید قاسم سلیمانی همه ملت ها و عدالت خواهان را علیه استکبار جهانی متحد کرد.

وی بیان کرد: همه ملت ها و گروه های آزادی خواه و همه عدالت خواهان را به میدان آورد و همه را در برابر استکبار جهانی علیه آمریکا متحد کرد و امروز می بینیم که حاج قاسم فاتح دل های بسیاری در جهان است.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به تبعات این اقدام تروریستی برای آمریکایی ها تصریح کرد: آمریکای جنایتکار معتقد بود که حاج قاسم استراتژی های منطقه ای خود را زیر پا می گذارد. استراتژی تقویت رژیم صهیونیستی، راهبرد اختلاف افکنی بین کشورهای اسلامی و سیاست نزاع مذهبی و جنگ شیعه و سنی؛ از این رو ترور حاج قاسم برای رفع مانعی برای تحقق اهداف آمریکا و صهیونیسم صورت گرفت.

وی ادامه داد: اقدام دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و شهادت وی، اقدامی برای از بین بردن یک نفر نبود، بلکه اقدامی برای از بین بردن راز و مظهر تفکر ضد آمریکایی – ضد صهیونیستی و البته انجام چنین کاری بود. جنایت یک اشتباه استراتژیک در میان ده ها اشتباه استراتژیک آمریکا در منطقه و جهان بود.

دولت آمریکا مسئول شهادت سردار سلیمانی است

کازک خاطرنشان کرد: با کشته شدن سلیمانی مکتب و تفکر او دوام و پویایی خود را از دست نمی دهد اما اکنون ابعاد جهانی بیشتری پیدا کرده است و آمریکایی ها کشته شدن سردار عزیزمان را دفاع پیشگیرانه یا دفاع پیشگیرانه معرفی کردند در حالی که در حقوق بین الملل این اقدام مردود است و این اسناد و ادعاهای حمله به کاروان شهید سلیمانی جایگاه مشروعی در بین وکلا، دولت ها و سازمان های حقوقی ندارد و دولت آمریکا مسئول شهادت سردار سلیمانی است و باید اطمینان حاصل کند که تکرار نخواهد شد ضمانت فقط با خروج کامل از منطقه امکان پذیر خواهد بود.

این کارشناس سیاسی گفت: کوچه ها و کوچه هایمان را باید به نام این شهید بزرگوار (حاج قاسم سلیمانی) نامگذاری کنیم تا هر وقت آدرس منزل خود را به کسی دادیم، بدانیم که خون کدام شهید داده شده تا سالم به خانه برسیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید