به اخلاص مردم عراق برای مهمانان اباعبدالله الحسین علیه السلام.


ساعت: 10:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896789

نمایش های ناب میهمان نوازی مردم عراق در این ایام در اربعین بسیار دیدنی است و مردم عراق برای استقبال از زائران حسینی سنگ تمام گذاشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، پیاده روی بزرگ اربعین مملو از نمایش های ناب وحدت و یکپارچگی است که از نجف تا کربلا و فراتر از شهرهایشان با آداب میهمان نوازی پذیرفته می شوند و با هر آنچه در توان دارند پذیرای نمازگزاران حسینی هستند. .

در بین راه از کودکان گرفته تا جوانان و سالمندان تمام وسایل خود را در اخلاص می گذارند و با خرما و آب و نان و میوه و غذاهای محلی از زائران پذیرایی می کنند و حتی برخی از آنها پای زائران را ماساژ می دهند یا واکسن می زنند. . زدن کفش زائران امام حسین (ع) افتخار بزرگی است.

برای آنها فرقی نمی کند که با این غذاها از چه کسی پذیرایی شود، مهم این است که با عشق به سیدالشهد (علیه السلام) و با نهایت اخلاص و فداکاری بالاترین میهمان نوازی را از خود نشان می دهند که از همه مهمتر پاکی هاست. جلوه ای از پیاده روی اربعین


862f7eda 2f24 4fef aa28 9392dde4958f خبر خاکستری


عشق به امام حسین (ع) در دل همه شیعیان می جوشد

مردم عراق در ایام اربعین منازل خود را در اختیار زائران حسینی قرار می دهند و از زائران می خواهند با رفتن به منازل و استراحت به سفر خود ادامه دهند و از این پذیرایی می توانند ارادت خود را به ملا نشان دهند.

شکی نیست که عشق به امام حسین (علیه السلام) در دل همه شیعیان است و همین عشق باعث شد که مردم عراق در ایام اربعین پذیرای نمازگزاران سیدالشهدا (ع) باشند و عراقی ها سنگ اندازی کنند. برای زائران در آن ایام.

یکی از مهمترین پیام های اربعین وحدت و همبستگی ملت ها به ویژه ایران و عراق است و دشمن از دیرباز بر این موضوع متمرکز بوده تا با ایجاد تفرقه این وحدت را خدشه دار کند.


4f14ae60 c375 44ed 98b7 1be6a5416942 خبر خاکستری


تلاش دشمن برای خراب کردن مراسم اربعین

در دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، پیاده روی اربعین به صورت گسترده برگزار نشد و امسال نیز پس از حسرت زیارت، پیاده روی اربعین برپا شد و خیل عظیم عاشقان حسینی به این شهر آمدند. در این سفر معنوی شرکت کنید اما در روزهای گذشته به دلیل ازدحام جمعیت به دلیل احتمال بروز مشکلات مرزها بسته شد.

از این رو دشمن که استدلال و سخن گفتن از این اجتماع عظیم را سخت می دید، اکنون دلسوزانه خود را نشان داد، در حالی که هدف اصلی دشمنان تفرقه انداختن و وارونه جلوه دادن این کنفرانس بزرگ است.

مردم عراق در حد امکان تمام امکانات رفاهی خود را برای زائران فراهم کرده اند اما بسیاری از مشتاقان اربعین بسیار بیشتر از حد انتظار دیده می شوند.

اگرچه برخی تلاش کردند فضا را داغ به نظر برسانند، اما دولت و مسئولان به سرعت برای جلوگیری از بروز مشکل اقدام کردند.


f39c0ce2 4765 469c aa9c f6bba7c43bdb خبر خاکستری


مهمان نوازی خوب مردم عراق

امیرعلی حیدر امیری کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: مراسم اربعین امسال با وجود گرمای هوا، ازدحام جمعیت در پشت مرزها و پاشیدن رسانه های بسیار متخاصم در حال برگزاری است، با توجه به اینکه پس از یک چند سالی بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم قطع شد، اما امسال شیفتگان حسینی دسته دسته به زیارت حرم رفتند.

وی با اشاره به میهمان نوازی مردم عراق افزود: مردم عراق با عشق از زائران استقبال می کنند و راهپیمایی عظیم اربعین را نشانه آخرالزمان و بیعت با امام عصر(عج) می دانند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا گفت: این اقدام در واقع نمادی از امت واحده در روند شکل گیری، جهانی شدن و نویدی برای تمدن نوین اسلامی است چرا که مردم عراق در ایام اربعین و اربعین صمیمانه از لشکر حسینی استقبال کردند. دشمنان وحدت و تواضع و خدمت و نیز روابط دو ملت ایران و عراق به وحشت افتادند و با هر دسیسه و دسیسه و نیرنگ و شیطنت به میدان آمدند.

امیری بیان کرد: دشمنان این روزها فیلم ها و فیلم های تفرقه افکنانه برای آسیب رساندن به این حرکت تهیه کرده اند، اما در مجموع مردم عراق میهمان نواز و میزبان خوبی از زائران اربعین هستند و این اغتشاشات هیچ تاثیری در آنها ندارد. و هر چه جلوتر می رویم ارادت این امت به امام حسین (ع) و امام زمان (عج) بیشتر می شود.


3623d3e0 48de 422a ba20 501b267f6e8f خبر خاکستری


پیاده روی اربعین دنیا را تحت تاثیر قرار داده است

وی با اعلام اینکه دشمن با تحت الشعاع قرار دادن این مراسم و وحدت ملت های مسلمان می خواست مردم را گمراه و گمراه کند، گفت: مردم راه خود را به خوبی پیدا کرده اند و به دستور ولی امر مسلمین توجه دارند اما شیطنت. دشمن توجهی نمی کند و این حرکت اربعین دنیا را تحت تاثیر قرار داده است.

تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا خاطرنشان کرد: هیچ طوفانی نمی تواند ملت های مسلمان را در نهضت وحدت دچار مشکل کند و ارتباط مردم ایران و عراق نشانه عشق به امام حسین (ع) است.

وی گفت: همه اینها به رشادت های رزمندگان به فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی برمی گردد که فارغ از دین و مذهب به ملت عراق خدمت کردند و امروز همگی در ایام اربعین مشغول خدمت هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید