ضرورت ارتقای سواد رسانه ای در جهان امروز/ انقلاب اسلامی نشأت گرفته از انقلاب پیامبر گرامی اسلام است.


ساعت: 16:37
تاریخ انتشار: 1301/07/22
کد خبر: 1903260

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی آمده است;

آئین مذهبی مذهبی نماز جمعه در شهرستان های آذربایجان غربی برگزار و موضوعاتی پیرامون مسائل روز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آروم نیوز، نماز جمعه در شهرها و مناطق آذربایجان غربی اقامه می شود و ائمه جمعه مسائل روز را به شرح زیر بیان می کنند.


ارتقای سواد رسانه ای در دنیای امروز یک امر ضروری است

حجت الاسلام والمسلمین محمد حیدری زاد امام جمعه موقت ارومیه در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه با تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: هدف از بعثت حضرت محمد (ص) است. ) تشویق بشریت در جهان است که امروزه نیز باید مورد تشویق قرار گیرد و مسلمانان با تکیه بر تعالیم پیامبر(ص) در این راه گام برمی دارند.


وی افزود: راهبرد اصلی جمهوری اسلامی ایران با هدایت و رهبری امام (ره) و مقام معظم رهبری، ادامه راه اسلام ناب محمدی (ص) است که به استراتژی معروف است. وحدت و مقاومت اسلامی

امام جمعه موقت ارومیه گفت: وحدت ملی و بیداری اسلامی با اتکا به زندگی و رهبری امام که نقشه راه جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی در جهان است محقق می شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به وضعیت قدرت یابی در جهان، تصریح کرد: ماهیت قدرت در نظام بین الملل تغییر کرده و شیوه حکومت داری در جهان تحت تاثیر رسانه ها قرار گرفته است.

حیدری زاد گفت: رسانه ها بر زندگی همه انسان ها تأثیر گذاشته اند. به عنوان مثال در خصوص حوادث اخیر ایران بیش از 17 هزار خبر جعلی توسط 5 رسانه معاند منتشر شد که نشان از اهمیت رسانه ها برای دشمنان نظام اسلامی دارد.

وی گفت: نظام بین الملل در حال تغییر است و باید هوشیار باشیم. ملت ایران از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون درگیر جنگ احزاب بوده و امروز نیز این راه ادامه دارد، همه دشمنان نظام با همسویی علیه کشور عمل کرده اند که اوج آن در دفاع مقدس دیده می شود. در زمان های مختلف تلاش کرده اند، اما موفق نشده اند.

امام جمعه موقت ارومیه با اشاره به اینکه در حوادث اخیر مشخص شده است که رسانه های استکباری علیه نظام وارد عمل شده اند، تاکید کرد: مدیریت فضای مجازی باید عاقلانه، منطقی و هوشمندانه انجام شود. ساخت شبکه ملی اطلاعات نباید به تعویق بیفتد و دست غرغر برخی افراد باعث رها شدن این موضوع می شود.

وی ادامه داد: توانایی نقد و تحلیل پیام های رسانه ای و ارتقای سواد رسانه ای از ضروریات دنیای امروز است. باید قدرت تحلیل را افزایش دهیم و با سواد رسانه ای وارد میدان شویم. مراکز آموزشی و رسانه ملی باید در این زمینه جدی کار کنند.

حیدری زاد از مسئولین و بزرگان خواست تا مطالبات جوانان را درک کنند و تصریح کرد: همه باید به درک مطالبات جوانان توجه داشته باشند و به آنها گوش فرا دهند. باید فضای گفتگو در مدارس، دانشگاه ها و مساجد باز شود و به ابهامات و مطالبات جوانان پاسخ داده شود.

وی خطاب به اساتید، مدیران و کارکنان بخش های مختلف اذعان داشت: با وصف صدر و تفکر جذاب وارد بحث شوید تا مشکلات حل شود.

امام جمعه موقت ارومیه با تاکید بر فعال شدن کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی گفت: این کرسی ها باید فعال شود و نقد و نظرات مختلف مطرح شود. مبانی نظری اسلام باید به شکلی جذاب و عقلانی ارائه شود.


انقلاب اسلامی برخاسته از انقلاب پیامبر گرامی اسلام (ص) است.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به میلاد خجسته پیامبر اکرم (ص) گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) رحمت الله علیه و آله و سلم. اشرف مخلوقات جهان بشیره و نذیره است.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد پیامبر اکرم (ص) افزود: قرآن کتابی است که در آن راه سعادت فردی و اجتماعی افراد، شخصیت عالی، خودباوری، انسجام درونی و حرکت است. به سوی رشد و پیشرفت از جمله ویژگی های پیامبر اسلام متفاوت و منحصر به فرد است.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) نگاه و نگاه مثبتی به آینده داشت، اظهار داشت: نمی توان با دید منفی با دشمن مقابله کرد و همین نگاه مثبت و خودباوری است که دشمنان را شکست می دهد.

حسن زاده با اشاره به اینکه اقدامات ما موثر است، تصریح کرد: پیامبر با وجود همه مشکلاتی که دشمنان اسلام ایجاد کردند، مردم را با هماهنگی و مهربانی درونی به اسلام دعوت کردند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) هرگز عقب نشینی نکرد و همواره به سمت رشد و تعالی حرکت کرد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما نیز برگرفته از انقلاب پیامبر گرامی اسلام (ص) است و یک انقلاب است. هدف و تکلیف هدف برای همه پیروی و حمایت از این نظام اسلامی ضروری است.

وی افزود: قطار انقلاب اسلامی به فرموده رهبر معظم انقلاب به سمت رشد، توسعه، شکوفایی و انقلاب جهانی مهدی موعود(عج) در حرکت است و هیچ راه برگشتی و انفعالی در آن نیست و هر کس سوار این قطار شود به سعادت می رسد و هر که از آن فرود آید منزوی خواهد شد.

حسن زاده با تاکید بر اینکه باید مراقب دشمنان و نفوذی های داخلی باشیم، تصریح کرد: در 43 سال گذشته خشن ترین چالش ها و هشت سال جنگ تحمیلی و… را پشت سر گذاشتیم اما دشمنان نتوانسته اند چیزی را پیش ببرند. ما مطمئناً بر چالش های پیش رو غلبه خواهیم کرد، اما باید مراقب دشمنان داخل باشیم.


بخش شجاع دشمنان در اغتشاشات اخیر

حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) بیان می کند: خداوند متعال بر اساس آیات قرآن کریم چهار عطا فرموده است. صلوات و عنایات بزرگ پیامبر (ص) که این چهار موهبت بزرگ به این دلیل است که پیامبر عالم بزرگی است و خداوند متعال همه امکانات بزرگ را برای او فراهم کرده است.

امام جمعه چهاربرج افزود: قرآن اعظم که برترین، اولین و مهمترین و پربارترین نعمت خداوند است، خلقت عظیم، لطف بزرگ (عصمت) و ثروت عظیم چهار موهبت بزرگ پیامبر(ص) است. ص). .

وی گفت: یکی از مهمترین مواهب جذابیت اخلاقی پیامبر(ص) اخلاق ایشان بود و دارای چنان صفات ممتاز انسانی و اخلاق والایی بود که با تأثیرگذاری بر دشمنان سرسخت، آنان را به تسلیم و دوستی واداشت. به شدت او را مجذوب خود کرد.

جلالی در ادامه به اغتشاشات اخیر اشاره و تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب عده ای با فریبکاری و فرافکنی سعی می کنند نقش دشمن را در این اغتشاشات ضعیف جلوه دهند و همواره تلاش می کنند نقش دولت ها و دولت ها را نشان دهند. عوامل خارجی در شیوع و همچنین مشارکت مستقیم آنها در سازماندهی اعتراضات انکار جنبش های اجتماعی در ایران و تغییر جهت حرکت آنها به سمت منافع و اهداف مورد نظر با استناد به برخی منابع انگلیسی، عوامل خارجی به ویژه آمریکا ، در حال برنامه ریزی برای ظهور شورش ها و آشوب های خیابانی در ایران و تداوم آن هستند.

وی گفت: طراحی اغتشاشات اخیر چهار ماه پیش در واشنگتن توسط اندیشکده بنیاد دفاع از دموکراسی ها یا FDD آمریکا که نقش مهمی در شکل گیری سیاست خارجی واشنگتن در قبال ایران دارد، حمایت جمعی، مستمر و سریع از اغتشاشات است. دسترسی به اینترنت ماهواره ای و استارلینک، گشایش پرونده حقوق بشر، خروج از توافق هسته ای، سازماندهی ارتش فضایی آمریکا علیه ایران و ایجاد رسانه های جعلی از جمله نقش های عوامل خارجی به ویژه آمریکا در ناآرامی های ایران است. .

امام جمعه چهاربرج همچنین به نقش اروپایی ها در اغتشاشات اخیر اشاره کرد و افزود: کشورهای اروپایی اخیراً به شهروندان خود توصیه کردند در روزهای پایان ناآرامی ها ایران را ترک کنند و این در حالی است که این دولت ها در روزهایی که اتباع خود را به بیرون فرستادند. از نظر شدت و مقیاس، در ایران رو به افزایش بود که موضوع را غیرعادی و تا حدودی مشکوک به نظر می‌رساند و چنین واکنشی نشانه‌هایی از گرایش مداخله جویانه دارد.

جلالی تصریح کرد: حضور فیزیکی برخی عوامل خارجی در صحنه اغتشاش علیرغم برخورد با این عناصر در موارد مشابه در سال های گذشته، تاییدی بر این ادعاست که این گونه پروژه ها با جدیت و با خطر دستگیری توسط بیگانگان انجام می شود. در حال پیگیری است.

وی افزود: تعلیق صدور روادید برای ایرانیان از سفارتخانه های اروپایی در ایران که بعضا محل حمایت برخی معارضان است، تاخیر عمدی و نیمه عمدی در حفاظت از سفارتخانه های ایران در اروپا نیز بخشی از همکاری های بدخواهانه اروپایی ها علیه منافع ایران

امام جمعه چهاربرج تصریح کرد: می توان گفت هدف اروپایی ها از این اقدامات در نقش پلیس بد، تأثیرگذاری بر محاسبات و رفتار ایران در مذاکرات لغو تحریم ها و در عین حال آغاز حقوق بشر است. شکایت علیه ایران، تعیین اهدافی که نتیجه ای برای جبهه استکبار نخواهد داشت

جلالی همچنین با اشاره به بیانات و توصیه های رهبر معظم انقلاب در خصوص قیام های اخیر و سن کم شورشیان گفت: بازی های رایانه ای ابزار تأثیرگذار غرب برای دستیابی به اهداف ناتوی فرهنگی و بازی های رایانه ای است. در واقع شوالیه های فرهنگی مجازی، قدرتمند و جذاب هستند که ناتو و جنگ صلیبی غربی ماموریتی برای تخریب، تحریف و تغییر تاریخی ارزش ها دارند.

وی با تاکید بر لزوم توجه زیاد خانواده ها به مقوله تربیت فرزندان گفت: نسل صالح و سالم یکی از ارزشمندترین دستاوردهای جامعه ایمانی است که دو رکن تربیتی آن را به وضوح مشخص می کند. «خانواده» و «نظام آموزشی» کارآمدی محقق می شود.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه دو رکن «خانه» و «مدرسه» باید شایسته، متعهدانه و هماهنگ در زمینه تربیت فرزندان فعالیت کنند، گفت: هر یک از دو مرکز خانه و مدرسه نمی توانند موفق عمل کنند. ایجاد هماهنگی و همسویی نظری و رفتاری بین مربیان و خانواده ها و یکسان سازی مشکلات تربیتی و تربیتی فرزندان از خود و رابطه واقعی بین والدین و مربیان ضروری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید