انقلاب اسلامی بخشی از رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص) است.


ساعت: 10:09
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1812208

نماینده آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد مجتهد شبستری گفت: قانون اساسی ما نیز برگرفته از قرآن و سنت است و انقلاب اسلامی بخشی از رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص) است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد مجتهد شبستری در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز اظهار داشت: بعثت نبی مکرم اسلام (ص) بزرگترین حادثه ای است که در زندگی بشر و پیامبر گرامی اسلام رخ داده است. (ص) مبعوث شد تا مردم را متحد کند و عبادت بدکاران را انکار کند.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) آمدند تا انسان ها را از اسارت غیر خدا نجات دهند و به بندگی خدا دعوت کنند و بالاترین پیام کمال، هدایت و هدایت، پیشرفت مردم را به ارمغان آوردند. موجودات در ابعاد مختلف

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) در ابعاد مختلف اعم از عبادی، سیاسی، حکومتی، فرماندهی و … معرفی شده و به عنوان الگو و الگو هستند، گفت: الگوی خداوند فرمود: پیامبر اسلام (ص) آغاز هدایت بشر است.

مجتهد شبستری با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) برنامه های نجات دهنده ای برای سعادت بشر آورده است، تصریح کرد: یکی از مهمترین این برنامه ها بحث اخلاق است که پیامبر گرامی اسلام(ص) . ) در همه جهات عقیدتی، احکامی نیز برای اخلاق برنامه داشتند و پیامبر گرامی اسلام (ص) در واقع برای تکمیل کمال اخلاق مبعوث شد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: یکی از مهمترین اهداف پیامبر گرامی اسلام بحث کمال کامل و فضایل اخلاقی و رساندن مردم به رأس فضائل و اخلاق است.

وی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز برخاسته از آموزه های دینی و دستورات پیامبر گرامی اسلام (ص) و بزرگان دینی است، گفت: این دستورات اسلامی است و اهداف انقلاب اسلامی در در واقع، نفی سلطه خارجی.

مجتهد شبستری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ریشه و ریشه در بعثت دارد، گفت: همان گونه که بعثت پیامبر اسلام (ص) طلوع آزادی و نفی بندگی غیر خدا بود، انقلاب اسلامی نیز الهام گرفته از بعثت پیامبر و نفی حکومت بیگانه و رهایی از سلطه بیگانگان بود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: ایران قبل از انقلاب اسلامی کشور مستقلی نبود و تحت سلطه دیگران بود اما با پیروزی انقلاب اسلامی مردم برای خود و مسئولان تصمیم می گیرند. به طور مستقیم یا غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می شوند.»

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر اساس دستورات و آموزه های دین بوده است، افزود: قانون اساسی ما بر اساس قرآن و سنت است و انقلاب ما انقلاب اسلامی است و جمهوری ما جمهوری اسلامی و در واقع جمهوری اسلامی است. انقلاب در کنار نبی مکرم اسلام (ص)

مجتهد شبستری همچنین با اشاره به اینکه مسئله عدالت از دیگر اهداف پیامبر گرامی اسلام (ص) است، افزود: انقلاب اسلامی در این مسیر حرکت می کند، هرچند تا نقطه مطلوب فاصله داریم، اما در گام دوم انقلاب، عدالت به سرعت برقرار می شود و با جدیت بیشتری جفا می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید