اربعین موسم وحدت و بیداری جوامع اسلامی است/انقلاب اسلامی کانون تحول در جهان است


ساعت: 17:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۱۱
کد خبر: 1894539

امام جمعه ایلام گفت: اربعین موسم بیداری جامعه اسلامی و حرکت شیعیان در سراسر جهان در ایام اربعین حرکت هویت بخشی، وحدت و تحول، دشمن دشمن و فرهنگ ساز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ایلام بیدار حجت الاسلام والمسلمین «الله نور کریمی تبار» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز (11 شهریور) در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) (ره) درباره این شهر با اشاره به اینکه در آستانه اربعین حسینی هستیم، گفت: در روایت امام حسن عسکری (ع) حضور در اربعین حسینی از نشانه های مومنان است.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به اینکه عبادت اربعین جدای از ثواب و ثواب معنوی آن در اخروی، دارای ویژگی بیداری، وحدت، هویت و پیشرفت است، تصریح کرد: اربعین حسینی زمان شیعیان جهان است. کنگره ای بین المللی، در سرزمینی که پر از خاطره است و روحیه ایثار، مقاومت و ایثار را در مردم ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ تشیع، شیعیان در غربت زندگی می کردند و معمولاً قدرت نداشتند، افزود: اربعین حسینی عاملی است که شیعیان و مسلمانان جهان را مانند دانه تسبیح به هم پیوند می دهد و می بخشد و نقش آفرینی می کند. در وحدت مسلمانان و امامان معصوم(ع) همواره بر اربعین تاکید ویژه داشته اند.

امام جمعه ایلام گفت: اربعین فصل بیداری جامعه اسلامی است و حرکت شیعیان در سراسر جهان در اربعین حرکت هویت بخشی، وحدت و تحول، دشمن متخاصم و فرهنگ ساز است و از این رو گروه های مختلف را گرد هم می آورد. و این باعث ایجاد یک گردهمایی عظیم می شود و عبادت امام حسین (ع) ثواب زیادی دارد.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه در روایت داریم هر کس با علم اربعین زیارت کند گناهان گذشته او بخشیده می شود، گفت: در زیارت معرفت روح زائر با معرفت پیوند می خورد. روح سیدالشهدا (علیه السلام) از مقام دنیوی خود برمی خیزد و امام را حجت خود می شمارد و لحظه ظهورش را لحظه شماری می کند تا در کنار یاران امام زمان (عج) باشد. الف) انتقام خون امام حسین (ع).

وی بیان کرد: تولی و طبری و علم کسانی هستند که عبادت را به دلیل تحول درونی که در انسان ایجاد می کند ارزش قائل هستند و دشمنان در صدد آسیب رساندن به امنیت عبادت امام حسین (ع) هستند چرا که در طول تاریخ چنین شرایطی حاکم بوده است. تلاش دشمن برای مقابله با کنگره عظیم اربعین حسینی

حجت الاسلام کریمی تبار از اقدام آیت الله سید کاظم خیری برای کناره گیری از قدرت در شرایط کنونی قدردانی کرد و اظهار داشت: ایشان فردی است که پدر مقتدی صدر به شما توصیه می کند و در شرایطی که پیش می آید و می داند که اگر ولی فقیه به نفع ولی فقیه زمان استعفا داد، به نفع جهان اسلام است و با جسارت در بیانیه ای رسمی استعفای خود را از قدرت اعلام می کند و پیروان خود را به اطاعت و تقلید از ولی فقیه دعوت می کند. نشانه ارادت آن شخص به خدا و اخلاص اوست.

وی اظهار داشت: قدرت در نظام شیعه به دنبال ریاست جمهوری نیست، بلکه انجام وظیفه ای است که برای توسعه جامعه اسلامی بر عهده فرد گذاشته می شود. مردی که شایسته تر از خودش است و عملش در این شرایط باعث شده درگیری اخلال گران نظم و امنیت عراق از بین برود و فرصت از آنها گرفته شود و با این اقدام نقشه آمریکا و اسرائیل و عرب مرتجع. شیوخ در صدد تخریب یکدیگر بودند زیارت اربعین را برنامه ریزی کرده بودند اما خراب شد.

امام جمعه ایلام یادآور شد: در اربعین منافقین و عوامل قدرتمند دشمن در صدد ایجاد تفرقه بین دو کشور مسلمان و شیعه ایران و عراق چه در دنیای واقعی و چه در دنیای مجازی هستند. که سخنان شیطانی آنها اثری ندارد و ملت های ایران و عراق دوستان دیرینه ای هستند و محور اصلی این دوستی محبت به اهل بیت علیهم السلام و زیارت امام حسین علیه السلام است. بزرگترین جلوه آن در اربعین حسینی تجلی یافته است و صفا و وحدت این شیعیان در اربعین یکی از مصادیق آن است.

وی با قدردانی از استقبال و میهمان نوازی مردم عراق از زائران اربعین حسینی، گفت: توصیه می شود زائران زودتر در اربعین شرکت کنند و در ایام قبل از اربعین ازدحام جمعیت وجود نداشته باشد، اما باید برای این حرکت و حرکت آماده شود. باید تمام تلاش خود را برای برپایی موکب ها و پذیرایی از زائران به کار گرفت و برپایی موکب ها محدود به زمان خاصی نبود.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: درخواست مکرون رئیس جمهور فرانسه از رئیس جمهور کشورمان برای پایان دادن به جنگ اوکراین و روسیه مایه مباهات ما ایرانی بودن است، این لحظه گرانبهایی است و این درخواست نشان دهنده شکنندگی اروپا در قبال تحریم این کشور است. یک محصول داده شده و روسیه فقط انرژی را تحریم می کند و این باعث شده قیمت گاز دو برابر شود و از زمستان تلخ غمگین هستند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: این در حالی است که جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در تحریم بوده و به قول خودشان تحریم ها فلج کننده است و باید از ملت ایران که در تمکین ماندند تشکر کرد. به اولیای خود و ارزشهایشان و مقاومت کردند و ایستادند و الحمدلله ما نتیجه آن را می بینیم، کسانی که امروز جمهوری اسلامی را تحریم کردند از شما می خواهند با ما تماس بگیرید.

وی با بیان اینکه این اقدام کار خداست و افتخاری است که خداوند به ما عنایت کرده و نشان دهنده نقش فراملی جمهوری اسلامی در جهان است و مرکز این تحول جهانی می تواند جمهوری اسلامی باشد و ایران اسلامی ایفای نقش کند. در معادلات جهانی فراتر از جبهه مقاومت .

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: دیدید که در یک روز گروهی نظم و امنیت کشور همسایه ما را به هم زدند، قدردان نعمت ولایت و امنیت و سرمایه های فراوانی که خداوند به ما عطا کرده است، باشیم. امکان پذیرایی از زائران فرصتی طلایی است و در این ایام به نیابت از امام حسین (ع) باید تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی و خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی به کار گیریم.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید