بیداری اسلامی در اکثر کشورهای جهان تحت حاکمیت ایران آغاز شد/ هدف از انقلاب اسلامی تحقق عدالت و گسترش آن در سراسر جهان است.


ساعت: 16:34
تاریخ ارسال: 04/10/1401
کد خبر: 1879990

رئیس دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه کشور:

رئیس دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه کشور با اشاره به یکی از اهداف انقلاب که گسترش اسلام در جهان است، گفت: انقلاب اسلامی نه تنها دست ظالمان و غارتگران را از آن کوتاه کرد. ایران، بلکه از کشورهای دیگر، و امروز بیداری اسلامی، استبداد ستیزی و عدالت خواهی با حاکمیت ایران در اکثر کشورها آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مفا رسا; حجت الاسلام محمدحسن زمانی امروز در مراسم قرائت و معرفی حقوق بشر آمریکایی که در سالن همایش های حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تناقضات آشکار امروز دنیا این است که آمریکا به عنوان بزرگترین جنایتکار. در جهان بشریت، پرچمدار حقوق بشر در جهان شده است.

وی محور مشترک حوادث این ایام را اصل عدالت خواهی و استبداد ستیزی و استکبار ستیزی اسلام دانست و صدها آیه مرتبط با آن نیز نازل شد.

حجت الاسلام زمانی با بیان اینکه یکی از مهم ترین اهداف و فلسفه های بعثت همه پیامبران، تحقق عدل و انصاف در جامعه بشری است، افزود: احادیث پیامبر اکرم (ص)، امیرالمومنین و سایرین. امامان معصوم (علیهم السلام) نیز در این زمینه عالم علم هستند.

رئیس دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه کشور با اشاره به احادیث امیرالمومنین(ع) گفت: نه تنها مسلمانان، بلکه علمای غیر مسلمان نیز در برابر عدالت امیرالمومنین(ع) سر تعظیم فرود آورده اند. منین (علیه السلام) بارزترین ابعاد شخصیتی حضرت علی را می دانست.

ایشان فرمودند امیرالمومنین(ع) فرمودند هرکس در جامعه مسئولیت می پذیرد باید سطح زندگی خود را در سطح پایین ترین افراد جامعه پایین بیاورد مدیران جامعه نیز مانند آنها زندگی می کنند.

حجت الاسلام زمانی گفته بود: در دوران انقلاب اسلامی اگر همه مدیران این کار را می کردند و در حد فقرا زندگی می کردند، امروز وضعیت خیلی بهتر بود.

وی لازمه اصلی اجرای عدالت را مبارزه با ظلم و مبارزه با ظالمان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) دعوت به مبارزه با ظالمان کرد که پس از رحلت پیامبر(ص) دست به غارت اموال زدند. از رهبران دینی

حجت الاسلام زمانی با بیان اینکه مفتخریم که ائمه معصومین(ع) پرچمدار عدالت در تاریخ بوده اند، افزود: هزاران عالم شیعه در طول تاریخ اسلام برای تحقق حاکمیت دین قیام کرده اند. و عدالت

وی تاکید کرد: روحانیون و روحانیون شیعه از شهید مدرس گرفته تا جریانات مختلف از جمله مشروطیت و اسلام پرستان افق اسلام را روشن کردند.

رئیس دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه کشور گفت: حرکت و مبارزاتی که از زمان ائمه، ائمه و علمای روحانی صورت گرفته و خون هایی که به پای خاندان شریف اسلام و تشیع ریخته شده است، باید داشته باشد. نتیجه گرفت که اولین ثمره و در نتیجه انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) به وقوع پیوست.

وی با بیان اینکه این میوه و نتیجه باید در 2 حوزه ادامه پیدا کند، تصریح کرد: اولاً انقلاب اسلامی باید برکات خود را در ایران نشان می داد و ثانیاً این درخت خوب در کشورهای دیگر ریشه دوانده بود.

حجت الاسلام زمانی با بیان اینکه امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را با دو هدف آغاز کرد، بیان کرد: هدف اول اجرای تمام حاکمیت دینی در ایران و هدف دوم خیانت به انقلاب اسلامی ایران به دنیا بود.

وی افزود: طلاب در مکتب امام خمینی (ره) تربیت شدند و راه ایشان را به خوبی طی کردند و شهید دکتر بهشتی یکی از آنان بود که به همراه 72 تن از یاران باوفایش جان خود را فدای انقلاب اسلامی کردند.

حجت الاسلام زمانی با بیان اینکه ویژگی های شهید بهشتی باعث شد امام راحل بگویند که شهید بهشتی یک ملت بود، اظهار داشت: شهید بهشتی از ابتدای نهضت انقلاب در سال 42 در کنار امام راحل بود و در این جریان پس از آن به زندان افتاد. با کسب علم در حوزه و درجه اجتهاد و همچنین اخذ دکترای فلسفه، وارد دانشگاه و سپس وزارت آموزش و پرورش شد و مسئولیت تألیف کتب دینی برای تعلیم و تربیت را بر عهده گرفت و به فراگیری زبان های خارجی مانند مدرن ادامه داد. عربی، انگلیسی و آلمانی برای فعال شدن در سطح بین المللی

رئیس دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه کشور گفت: شهید بهشتی طلبه ای جوان فداکار و قهرمان عرصه علم و فرهنگ است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی بنیانگذار دستگاه قضایی شد تا تحقق عدالت در جامعه

وی با بیان اینکه نظام قضایی شهید بهشتی نیز نتیجه داد زیرا بر اساس مبانی دین و مکتب اهل بیت(ع) استوار بود، خاطرنشان کرد: البته ایراداتی نیز دارد، اما نسبت به کشورهای دیگر ما رتبه اول پاکی و عدالت را دارند.

حجت الاسلام زمانی تصریح کرد: ما نمی گوییم عیب ندارد، اما قسمت پر لیوان خیلی بیشتر از نیمه خالی است.

با اشاره به هدف اول انقلاب، یعنی. اجرای حق تعالی دین (عدالت) گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ظلم و دزدی در رأس حکومت ایران بود و امروز مقدس ترین و پاک ترین مردم در رأس حکومت قرار دارند. و در تاریخ بشریت از ابتدا تا کنون. جز پیامبران الهی در هیچ جامعه ای این گونه رهبری و حکومت وجود نداشته است و این اعتبار انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام زمانی افزود: قبل از انقلاب دهک های پایین جامعه یا باید گدایی می کردند یا می مردند، اما به دستور امام خمینی (ره) کمیته امداد تشکیل شد و امروز 5 میلیون نفر تحت حمایت این نهاد و برای آنها هستند. برای حداقل ها ارائه شده است.

وی تصریح کرد: گرانی های امروز جامعه واقعیتی است که عوامل زیادی دارد اما جدا از اینکه منکر گرانی نیستیم، قدرت خرید مردم امروز چندین برابر قبل از پیروزی انقلاب و حتی دهه های اول انقلاب

رئیس دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه کشور با اشاره به هدف دوم انقلاب که گسترش اسلام در جهان است، گفت: آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای دیگر کشورهای اسلامی از جمله ایران را 400 غارت کرده اند. سال‌ها اما انقلاب اسلامی دست استعمارگران را برید. کردها و نه تنها دست ستمگر و غارتگر از ایران کوتاه شد، بلکه دست آن را از کشورهای دیگر هم کوتاه کردیم و امروز بیداری اسلامی و استبداد ستیزی و عدالت خواهی در حاکمیت ایران در اکثر کشورها آغاز شده است. و حوزه علمیه در 60 کشور جهان دفتر دارد.

وی با بیان اینکه رابطه آمریکا با ایران از سال 1229 آغاز شد، خاطرنشان کرد: آمریکا از سال 1229 تاکنون 60 جنایت بزرگ علیه ایران مرتکب شده است.

حجت الاسلام زمانی بیان داشت که مبارزه دشمن با جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی، فساد و ایجاد یأس و شایعه پراکنی علیه مسئولان نظام است. متاسفانه تا حدودی نتیجه داد.

وی افزود: ایران در همه عرصه ها و عرصه ها به جز یک عرصه بر دشمن چیره شده است و آن یک عرصه فضای مجازی و فرهنگ است که همچنان دشمن بر ما مسلط است.

حجت الاسلام زمانی با بیان اینکه در این شرایط وظایف مسئولان، متولیان و نهادهای فرهنگی سنگین شده است، تاکید کرد: باید وارد میدان شویم زیرا دشمن کاری می کند که با اخبار جعلی خود موفقیت های کوچک را بزرگ و دستاوردهای بزرگ جلوه دهد. کوچک و تلاش می کند. این باعث ایجاد ناامیدی و نارضایتی در بین مردم می شود و باید این مشکل فرهنگی را حل کنیم تا مردم متضرر نشوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید