ایران اولین کشور در جهان است که شهرها و روستاها / صنایع دستی را در سراسر جهان به ثبت رسانده است. خلاق و تاثیرگذار در تحقق شعار سال


ساعت: 23:20
تاریخ انتشار: 1401/01/07
کد خبر: 1818070

محمودیان گفت: ایران از نظر ثبت جهانی 14 شهر و روستا اولین کشور جهان و کشور متقاضی و مرجع در زمینه صنایع دستی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب ؛ به نقل از دیار آفتاب ؛ پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث، فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی امروز در جلسه شورای اداری تفرش گفت: در حوزه صنایع دستی.

وی با بیان روند تکمیل پرونده شهرک ملی تفرشی دوزی افزود: از 300 صنعتگر در شهرک تفرشی 100 نفر به صورت آزاد و انحصاری در زمینه گلدوزی تفرشی فعالیت می کنند.

محمودیان از صنایع دستی به عنوان سفیر فرهنگی ایران اسلامی یاد کرد و ادامه داد: باید نگاهی نو به صنایع دستی داشته باشیم و به هنرمندان فعال در این عرصه احترام و حمایت کنیم.

وی گفت: عمده فعالان تفرشی دوز بانوان هنرمندی هستند که با دستان خلاق خود در داخل و خارج افتخارآفرینی کرده اند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث، فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی گفت: برای جذب گردشگری.

محمودیان افزود: اگر شاخص ها و معیارهای لازم در تفرش فراهم شود می تواند مانند 14 شهری که جهانی شده اند به این جایگاه برسد به شرطی که مردم و کارمندان آنها را همراهی کنند.

وی ادامه داد: راه اندازی رشته کاردانی گلدوزی تفرش در دانشگاه نیز محل خوش بینی و نوید جهانی شدن تفرش است.

معاون صنایع دستی و هنرهای عامیانه وزارت میراث، فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی با یادآوری تعریف سال تولید، دانش بنیان و ایجاد اشتغال گفت:

محمودیان گفت: شعار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درون زا، برون زا، محوری به سمت عدالت، فقرزدایی و همه محورهایی است که در اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار می گیرد.

شرکت در مراسم افتتاحیه بازار صنایع دستی، بازدید از موزه استاد نصیر، بازدید از شهر زیرزمینی تفرش، بازدید از خانه حکیم نظامی، بازدید از خانه قنبری در بازار تاریخی اراک، بازدید از قلعه و موزه هجوکیل اراک در کنار برنامه های دیگر معاون وزیر، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بخشی از سفر یک روزه به استان مرکزی بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید